Kuva Kuva

Usko ja into hakusessa...

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Kimble
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Itse ostin viime keväänä vuosimallin 1983 HJ-60:n pelkäksi leluksi itselleni. Jonkin verran olen jo autoa laitellut parempaan kuntoon muutamien asioiden osalta. Stefoja vaihdatin aluksi kun tallia ei ole. Autoon pantiin myös heti 33 kumit alle.

Nyt olen alkanut itse korjailemaan hojoa - vaihdoin jousipakat eteen ja taakse ja takaluukut parempiin.

Hojosta on tullut perheen suosikkiauto reissuilla. Aina kun kysyn perheeltä (varsinkin nassikoilta) millä lähdetään liikkeelle on vastaus selvä. Hoojii vetää joka kerran pidemmän korren. Vaimokin on alkanut tykätä menopelistä. Vaikka hojo on noin vanha, karu ja rujo on kuitenkin päässyt ykkösauton asemaan. Itse olin aluksi vähän epäilevällä kannalla, mutta nykyisin ei muilla autoilla viitsi itse enää ajella. Eikä kaduta pätkääkään ;)
Kimble, :shock:
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton
Gravehill

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Mr_Denso kirjoitti:
No se on sitten ei enempää eikä vähempää: Toyota HJ61 TURBO! se seuraava. Möllölamppunen... :D

Juha / Mr. Denso / SLCK #210
No niin, toi on miehen puhetta 8), mutta mikäs toi möllölamppunen on :roll: ..
1987 LJ70
Mr_Denso

Viesti Kirjoittaja Mr_Denso »

Möllölamppunen...

No se originaali Hojari lookki eli '81 - '87 !

Eiks ne aika möllöt oo ne pyöreet seiskatuumaset ?

(no ne ajovalot)

Tää juontaa juurensa itseasiassa '97-'98 vm. Corollasta
jonka nimesin Möllölamppu-Corollaksi. Sammakko nokkanen on toinen nimi sille.
Ja kyseessähän on se Corolla malli joka v. '97 järkytti varmaan kaikkia...
ainakin vannoutuneita Tojota-Crolla kannattajia. No ranskalaisiin tottuneille
moisessa ei varmaan ollu mitään ihmeellistä.

Voi ku olis jo ToYoDa 4x4... Lipsutella ny tuollasella huteralla
vajaavetosella (kohta yksveto ku hajoo vetari... kummit pursuaa jo!).

Et Syyskesän jatkoja toivotteleepi Mr. Denso ja se sen laturi!

:)
PikkuF

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Todellisia Cruiseri-fanien kommentteja!!! Waude!!
Juuri teidänlaisen elämänkatsomuksen omaavien ihmisten yhteenliitymä on SLCK.
Positiivinen asenne....oikein mieltälämmittävä!
Joskus sillointällöin kun tallissa pörrätessä mietiskelen ,että olenkohan aivan tervejärkinen noiden kaikkien (8) Cruiserini kanssa niin täytyy kai vain todeta niinkuin se DelMonte miäs että "kyllä"!!!!!
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kuulostaa tutulta ajatusmallilta.Ite tuore hj- sairastaja ja välil tuntunu et miten täst autost saa edes välttävästi ajokuntoisen( saatikka leiman), eli usko ON koetuksella, mutta kun lukee tän
saitin turinoita ni kummasti tulee harrastukseen "virtaa" lisää ja
ajo hojolla maistuu. Itel ainoo AUTO ja myös käyttöautona.Taloudellisesti ajateltuna hojon omistamisessa ei järjen häivääkään, mutta minkä auton pidos on? :wink:
Mr_Denso

Viesti Kirjoittaja Mr_Denso »

Joo ei... Jätetään se taloudellisuus ajattelu sille naapurin sedälle
jolla on se harmaa Corolla 1.3 Xi ja jonka kone vetää kuin kuminauha
ja joka silti vie vain 5 litraa satasella. Tosimieshän EI riisipussilla ajele.
Vähintään riisiTANKILLA!

Wanhan Cruiserin kanssa kannattaa ne litraa metrillä laskemiset jättää
suosiolla pois!

Ja sen että rengassatsin hinnalla saa 20 kiekkoa Seatin Toheloon tai
öljyt vaihtaa Hojon ö-määrällä 10 kertaan Mikraan.

Voe että... himo ja halu kasvaa päivä päivältä. Kun nyt ei vielä
pukkais kuumettakin kehiin! Niin kauan pystyy ajattelemaan järkevästi eikä tee erheitä.

Mr. Cruiseri-Denso
-->mä haluun HOJARIN!!!!<--
off-road keijukainen

Viesti Kirjoittaja off-road keijukainen »

Kyll se on hienoa kun pamauttaa kylmän HoJon käyntiin tuolla
metsän siimeksessä,vaikkakin "metsäpalotiedustelulentokone" on hetken päästä päällä pörräämässä ja ennenkun Vanha Herra pääsee kunnolla vauhtiin perässä on 10km letka pikkuautoja,kiroamassa tuotaki nokitykkiä,"-romuttamolle pitäis tuoki viedä",aattelevat varmaan ja vastaan tulee se paloautokolonna,etsimässä sitä oletettua "paloa". Ja AH kun vauhtiin päästään niin sitähän ei pysäytä mikään. Paitsi poliisi.
Yksi pikkuinen mutta vaan on :? ,kaikki miehet HoJo kummasti karkottaa ympäriltä :cry: ?!
Se huomaa tuolla kaupan P-paikalla kun menet sinne,autoja on, sitten kun tulet kaupasta ulos niin HoJo on ihan yksin,muut autot on parkeerattu sinne takimmaiseen nurkkaan P-aluetta ja poliisi ohjaa liikenettä :wink:
-Osaakohan se edes hallita tuota :shock: ?
nainen+HoJo+isot munkit (autolla isommat kun mulla :oops: )=
katastroofi? Ehkäpä joo,mutta metässä ei ole väliä vaikka kopsahtaakin,eiks jee... :twisted:
Nallentalli

Viesti Kirjoittaja Nallentalli »

Niin, kyllä se pistäis miettimään millä menis? kun 4-lasta, vaimon, pari hevosta, pari rattaria, pari pulkkaa ym omat ja pollejen varusteet pitää siirtää paikasta A paikkaan B. Onneks on HJ-61, Meidän Reetu. (lasten ja vaimon antama lempinimi). Kyllä iso farmarikin kävisi pieneksi! Eikä muuten ole tientukkona... Jos jostain pitäis luopua, se ei olis MAASTURI.

ps. Kaikki harrastus maksaa, jos on varaa pitää vaimoa, on myös maasturia.
mato

Viesti Kirjoittaja mato »

Itse painiskelin samojen auto ongelmien kanssa jokin aika sitten. Aloitin maasturi urani 15 vuotta sitten Lada Nivalla ajellen Helsingin keskustassa: Offi kokemus jäi muutamaan metsäkertaan ja lumivallin päälle parkkeeraukseen. Jokaisen metsäreissun jälkeen meni vähintään yhtä paljon aikaa remontteihin.

Vuosi sitten traktoria mökille hakiessa käsiin tarttui BJ, jota olen rakennellut ja korjaillut pikku hiljaa. BJ:tä on tullut myös ulkoilutettua teiden ulkopuolella ja vauriot on ollut melko vähäisiä.

Nyt työnantajan hellyttyä uusimaan työsuhdeautoni, vaimo ehdotti ostettavaksi uutta maasturia, jotta en käyttäisi aikaani niin paljoa tallilla BJ:n kanssa. Tähän totesin että en lähde uutta maasturia metsään rikkomaan. Varsinkin kun nuo uudet pakkaa olemaan ns. maastureita eli city-maastureita.

Vaimon iloksi toin yhtenä iltana kotiin uuden Discoveryn kotiin koeajolle ja vaimo ihastui täysin. Eikä minustakaan ollut yhtään pahempi auto, mutta viedä sen hintainen auto umpimetsään on täyttä hulluutta. Varsinkin kun tallissa oleva korotettu BJ 33" renkailla menee todennäköisesti pidemmälle.

Meidän perheeseen saatiin yhteisymmärrys, kun hommasin vaimolle käytetyn Suomessa rakennetun urheiluauton ja itselle tilasin uuden Saksalaisen kolmikirjaimisen auton! Eli summa summarum saan vieläkin touhuta BJ:n kanssa, vaikka pirun kalliiksi tuleekin!

P.S. Rakentelen BJ:hin lumiauraa tällä hetkellä, vaikka naapuri putsaa pihamme traktorillaan heti kun tulee vähänkin lunta.
Mitä mies ei tekisi saadakseen pitää BJ:nsä. :)
mato

Viesti Kirjoittaja mato »

Niin, ja yksi todella hyvä argumentti maasturille on hirvikolarit. Varsinkin jos rakentaa kunnon karjapuskurin! Näin joskus kymmenen vuotta sitten vakuutusyhtiöiden tilastoja, jossa Volvot oli parhaimpia hirvikolarin sattuessa. Kysyessäni HJ60:n numeroista virkailija totesi, että numeroja ei löydy, koska Suomessa ei ole ollut henkilövahinkoihin johtaneita hirvionnettomuuksia ko. autolla????
r2ree

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Itellä tuli toi BJ-kuume jo 17 vuotiaana kun naapurin rouva parkui ojan reunalla BJ ojassa, liki kyljellään. Siihen paikalle ja aattelin, että kyllä ny yhen maasturin pitäs nousta kun on vinssit ja kaikki. Ei muuta ku manuaali käteen ja vinssin naru tien yli puuhun. Ja hopps! Bj taas ajouralla.
Naapurin rouva ikikiitollinen ja mulla !!PAHA!! BJ -kuume..
Nuooh, kului vuosia ja joku haperokin oli välissä niinjuu ja pitkä patrol. Ei vaan tuntunu oilealta.. -69 Land Rover oli jo aika liki oikeeta fiilistä (on vieläkin lantikat liki sydäntä) Sit tuli eteen BJ.
Rahat äijälle ja ympäri pään ulottuva virne naamalla kotio.
Ei jumankekka, sen lystimpää autoa saa hakea!! Sillä tuli kilpailtuakin. Käytiin Kirkenesit. Itkettiin ja kirottiin.
Ja sit minä p******n hullu paloittelin sen maailmalle.
Kaiken maailman korvikkeita.. Disco, Rangeja.. Ihan OK, mutta..
Sit ostin kaverilta HJ:n. Uuuuhh, jopas nöpötti.. Helkatti mikä auto.. En o perskules parempaa omistanu. Meni jopa EFI-Rangen edelle.
Silti.. jotain puuttu.. *huokaa*
Mitä hittoa, ilmo ostomyynti palstalle. Ja ennen kuin ehdin edes miettimään tekoni järkeä/oiketusta, olin vaihtanu HJ:n Berttaan.
Sisääni on astunut uusi rauha, kauan haettu mielen seesteisyys. Tietoisuus omasta paikasta. Tietoisuus oikeasta suunnasta.
BJ:n ratissa. (suunta.. nojoo.. ainakin saan tilaisuuden yrittää vaikuttaa siihen, BJ päättää lopullisesti..)

-No Surrender-
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
hector

Viesti Kirjoittaja hector »

On se vaan jännä juttu tämä kun toiset tykkää äidistä ja toiset tyttäristä :)
Itsellä kokemuksia vanhasta pensa landroverista, ei innostanut.
Velipojan pajerot pätkää ja pitkää vanhempaa ja suhtkot uutta, ei innosta muuta kuin että maantiellä välttää mutta mielummin sitten hyvällä vajavetoisella.
Muutaman kerran BJ:llä liikkunut, maastossa tuntuu olevan hyvä menijä ilman lukkojakin, mutta on kyllä meikäläisen makuun liian karu maantiellä ja liian pieni meidän porukalle ja kamoille. Niinpä BJ:stä ei tulee koskaan minulle yhdistetty käyttöauto ja offipeli. On kuitenkin erittäin mahdollista että jonain päivänä sellaisen voisi rakennella tai hankkia tyyliin Suursyömärin "BJ" :wink:
Itselle tuollainen turbollinen ja perälukollinen HJ antaa parhaat kiksit. Sillä pääsee niin pahan paikkaan jumiin ettei sinne helpolla pääse auttamaan 8) ja maantiellä kyyti on vallan mahtavaa eli 120 km/h on hyvä marssivauhti.
HJ61 -89
HDJ80 -94

SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Vastaa Viestiin