Itse painiskelin samojen auto ongelmien kanssa jokin aika sitten. Aloitin maasturi urani 15 vuotta sitten Lada Nivalla ajellen Helsingin keskustassa: Offi kokemus jäi muutamaan metsäkertaan ja lumivallin päälle parkkeeraukseen. Jokaisen metsäreissun jälkeen meni vähintään yhtä paljon aikaa remontteihin.
Vuosi sitten traktoria mökille hakiessa käsiin tarttui BJ, jota olen rakennellut ja korjaillut pikku hiljaa. BJ:tä on tullut myös ulkoilutettua teiden ulkopuolella ja vauriot on ollut melko vähäisiä.
Nyt työnantajan hellyttyä uusimaan työsuhdeautoni, vaimo ehdotti ostettavaksi uutta maasturia, jotta en käyttäisi aikaani niin paljoa tallilla BJ:n kanssa. Tähän totesin että en lähde uutta maasturia metsään rikkomaan. Varsinkin kun nuo uudet pakkaa olemaan ns. maastureita eli city-maastureita.
Vaimon iloksi toin yhtenä iltana kotiin uuden Discoveryn kotiin koeajolle ja vaimo ihastui täysin. Eikä minustakaan ollut yhtään pahempi auto, mutta viedä sen hintainen auto umpimetsään on täyttä hulluutta. Varsinkin kun tallissa oleva korotettu BJ 33" renkailla menee todennäköisesti pidemmälle.
Meidän perheeseen saatiin yhteisymmärrys, kun hommasin vaimolle käytetyn Suomessa rakennetun urheiluauton ja itselle tilasin uuden Saksalaisen kolmikirjaimisen auton! Eli summa summarum saan vieläkin touhuta BJ:n kanssa, vaikka pirun kalliiksi tuleekin!
P.S. Rakentelen BJ:hin lumiauraa tällä hetkellä, vaikka naapuri putsaa pihamme traktorillaan heti kun tulee vähänkin lunta.
Mitä mies ei tekisi saadakseen pitää BJ:nsä.
