Kuva Kuva

ns. orbitrol avusteisen ohjauksen rakennusohjeet

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

ns. orbitrol avusteisen ohjauksen rakennusohjeet

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Jep

Seuraavan linkin ohjeet sopivat myös HJ:n simpukan modifiointiin.

http://www.wildyoats.com/hydraulic_assist_tech.htm
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Pikkasen meni ohi mitä tuossa tehtiin :(

Otettiinko siinä simpukalta nesteet ulos ja käytetään sitä erillisen hydraulisylinterin käyttöön ?

Sittenkö pitäisi olla kevyt ohjaus?

- jm
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Joo. Mutta kattoo mihin sen sylinterin sijoittaa tojotassa. Ite laitan ton systeemin toimimaan ku ei oo hommannu samaa ruisleipää ku väihkösen akanpoika. Meinaa musclet loppua alkuperäis BJ ohjauksella jo tohon 205 kokoon :lol:
Viimeksi muokannut SuurSyömäri, Ke Marras 09, 2005 1:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Re: ns. orbitrol avusteisen ohjauksen rakennusohjeet

Viesti Kirjoittaja jjtp »

SuurSyömäri kirjoitti:Jep

Seuraavan linkin ohjeet sopivat myös HJ:n simpukan modifiointiin.

http://www.wildyoats.com/hydraulic_assist_tech.htm
juu hyvä linkki,onkos sitä jo oltu hj simpukan kimpussa?
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

On sen verta pyöritellyt HJ simpukkaa hyppysissä et on todennut olevan sama kampe ku tossa stoorissa. Pieniä eroja rungossa mutta teknisesti sama kapistus... Eli reijät samoilla kohdin.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
tare
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:29 am
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja tare »

riittääkö tojon vakiopumpussa teho? vai meinaatko "viritellä" sitä?
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Siinähän se. Mulla on semmonen pumppukollaashi jossa on mersua, GM:mmää, Tojotaa....

Suurin ja tehokkaimman näkönen on mersun ja ajattelin testin vuoksi kokeilla sitäkin. Toisaalta Kyllä ne Honda Aerockissakin 44" kumit käänty ihan saginawilla (GM tippamalli). Joten luulen että GM pumpun teho voi olla täysin riittävä tolle paketille. Ja saginawiahankin voi virittää...

Toi hydraulisylinterin koko on vähän hakusessa?!... yhdessä toisessa artikkelissa oli jotain mainintaa liikeradoista pituuksista jne...
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

toi hytraulisylinterin iskun tarve on helppo mitata,navoista rajoitin pultit pois "kantamasta"(ettei tuu liian lyhyt sylinteri) ja mittanauhalla liikeen mittaus
t:jjtp (työmaalta)
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

lantikkaan tommosta vastaavaa saa sarjana offipajalta http://www.offroadpaja.fi/Landrover/Series_konv.htm#O

vuntsin vain ton sylinterin tilavuutta että toimiiko se miten "balanssissa" ton simpukan kanssa tossa jenkki jutussa,en lukenut tota jenkki juttua sen tarkemmin.
meinasin vain ilman suurempia asiaan perehtymisiä että onko toi hyd,sylinterin toiminta 1:1 simpukan kanssa ,ettei tavallaan joko simpukka tai sylinteri käännä eri voimalla ohjausta.
vai onkohan toiminta mitenkään riippuvainen sen lisäsylinterin neste tilavuudesta?,sen jälkeen kun sylinteri on täynnä öljyä.
saakohan tästä taas mitään tolkkua?.
mä vain jätän yleensäkin aika monesti no jenkki rakentelut omaan arvoonsa ,nimittäin siellä maassa on rakennettu paljon sutta ja sekundaa ja vielä kirjoitettu siitä juttukin.
tosin saahan sen simpukan sitten tulpattua jos ei se ohjaus toimi toivotulla tavalla,olis se pelkkä orbitrooli ohjaus ainakin helpompi toteuttaa eipä vain ole niin varma/katulaillinen kuin tämä.
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

No saat sen tietää ennen kevättä. Tai jos joku kerkiää ennen meitsiä ni tänne mielipiteitä. Luulisin että 12,5 tuumaiseen ei kannata tota rakentaa? HJ:n tehostin riittää. Mutta 14, 5 ja eteenpäin järkeistää jo tuon toimenpiteen.

Mulla tulee 18" leveetä ni HJ:n tehostus ei riitä mihinkään. Ja nuissa Suunnistuskisasäännöissähän mainitaan että ohjaus vapaa mutta pyörien on käännyttävä myös moottorin sammutettuna. Tämä ohjausjärjestelmä varmistaa mulle sääntöjen puitteissa Woimakkaan ohjauksen ja vielä sen että pyörii myös kone sammuneena.

Ja plussaahan tossa on se että Ohjaus tehostuu ja ei tarvitse erikseen ohjausvaimenninta asentaa. 2 in 1. Ja kokemuksiahan mulla on jo 44" TSL:llien pyörittelystä täysin hydraulisella ohjauksella. Kevyttä on!!!
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
JAWA
Viestit: 142
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 8:10 pm
Paikkakunta: Kanta-häme

Viesti Kirjoittaja JAWA »

Toi sylkyn toiminta 1:1 simpukan kanssa epäilyttää. Työn puolesta olen yli 6 vuotta ajellut taittuvarunkoisilla työkoneilla. "urakkanupin" paikka vaeltaa jatkuvasti joka koneessa millä olen ajanut. Eli täyshydr. ohjaus ei yhtä puuta mekaaniseen verrattuna.
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
Vastaa Viestiin