ns. orbitrol avusteisen ohjauksen rakennusohjeet
Valvoja: Käyttäjä
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
ns. orbitrol avusteisen ohjauksen rakennusohjeet
Jep
Seuraavan linkin ohjeet sopivat myös HJ:n simpukan modifiointiin.
http://www.wildyoats.com/hydraulic_assist_tech.htm
Seuraavan linkin ohjeet sopivat myös HJ:n simpukan modifiointiin.
http://www.wildyoats.com/hydraulic_assist_tech.htm
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Joo. Mutta kattoo mihin sen sylinterin sijoittaa tojotassa. Ite laitan ton systeemin toimimaan ku ei oo hommannu samaa ruisleipää ku väihkösen akanpoika. Meinaa musclet loppua alkuperäis BJ ohjauksella jo tohon 205 kokoon 

Viimeksi muokannut SuurSyömäri, Ke Marras 09, 2005 1:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
Re: ns. orbitrol avusteisen ohjauksen rakennusohjeet
juu hyvä linkki,onkos sitä jo oltu hj simpukan kimpussa?SuurSyömäri kirjoitti:Jep
Seuraavan linkin ohjeet sopivat myös HJ:n simpukan modifiointiin.
http://www.wildyoats.com/hydraulic_assist_tech.htm
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Siinähän se. Mulla on semmonen pumppukollaashi jossa on mersua, GM:mmää, Tojotaa....
Suurin ja tehokkaimman näkönen on mersun ja ajattelin testin vuoksi kokeilla sitäkin. Toisaalta Kyllä ne Honda Aerockissakin 44" kumit käänty ihan saginawilla (GM tippamalli). Joten luulen että GM pumpun teho voi olla täysin riittävä tolle paketille. Ja saginawiahankin voi virittää...
Toi hydraulisylinterin koko on vähän hakusessa?!... yhdessä toisessa artikkelissa oli jotain mainintaa liikeradoista pituuksista jne...
Suurin ja tehokkaimman näkönen on mersun ja ajattelin testin vuoksi kokeilla sitäkin. Toisaalta Kyllä ne Honda Aerockissakin 44" kumit käänty ihan saginawilla (GM tippamalli). Joten luulen että GM pumpun teho voi olla täysin riittävä tolle paketille. Ja saginawiahankin voi virittää...
Toi hydraulisylinterin koko on vähän hakusessa?!... yhdessä toisessa artikkelissa oli jotain mainintaa liikeradoista pituuksista jne...
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
lantikkaan tommosta vastaavaa saa sarjana offipajalta http://www.offroadpaja.fi/Landrover/Series_konv.htm#O
vuntsin vain ton sylinterin tilavuutta että toimiiko se miten "balanssissa" ton simpukan kanssa tossa jenkki jutussa,en lukenut tota jenkki juttua sen tarkemmin.
meinasin vain ilman suurempia asiaan perehtymisiä että onko toi hyd,sylinterin toiminta 1:1 simpukan kanssa ,ettei tavallaan joko simpukka tai sylinteri käännä eri voimalla ohjausta.
vai onkohan toiminta mitenkään riippuvainen sen lisäsylinterin neste tilavuudesta?,sen jälkeen kun sylinteri on täynnä öljyä.
saakohan tästä taas mitään tolkkua?.
mä vain jätän yleensäkin aika monesti no jenkki rakentelut omaan arvoonsa ,nimittäin siellä maassa on rakennettu paljon sutta ja sekundaa ja vielä kirjoitettu siitä juttukin.
tosin saahan sen simpukan sitten tulpattua jos ei se ohjaus toimi toivotulla tavalla,olis se pelkkä orbitrooli ohjaus ainakin helpompi toteuttaa eipä vain ole niin varma/katulaillinen kuin tämä.
vuntsin vain ton sylinterin tilavuutta että toimiiko se miten "balanssissa" ton simpukan kanssa tossa jenkki jutussa,en lukenut tota jenkki juttua sen tarkemmin.
meinasin vain ilman suurempia asiaan perehtymisiä että onko toi hyd,sylinterin toiminta 1:1 simpukan kanssa ,ettei tavallaan joko simpukka tai sylinteri käännä eri voimalla ohjausta.
vai onkohan toiminta mitenkään riippuvainen sen lisäsylinterin neste tilavuudesta?,sen jälkeen kun sylinteri on täynnä öljyä.
saakohan tästä taas mitään tolkkua?.
mä vain jätän yleensäkin aika monesti no jenkki rakentelut omaan arvoonsa ,nimittäin siellä maassa on rakennettu paljon sutta ja sekundaa ja vielä kirjoitettu siitä juttukin.
tosin saahan sen simpukan sitten tulpattua jos ei se ohjaus toimi toivotulla tavalla,olis se pelkkä orbitrooli ohjaus ainakin helpompi toteuttaa eipä vain ole niin varma/katulaillinen kuin tämä.
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
No saat sen tietää ennen kevättä. Tai jos joku kerkiää ennen meitsiä ni tänne mielipiteitä. Luulisin että 12,5 tuumaiseen ei kannata tota rakentaa? HJ:n tehostin riittää. Mutta 14, 5 ja eteenpäin järkeistää jo tuon toimenpiteen.
Mulla tulee 18" leveetä ni HJ:n tehostus ei riitä mihinkään. Ja nuissa Suunnistuskisasäännöissähän mainitaan että ohjaus vapaa mutta pyörien on käännyttävä myös moottorin sammutettuna. Tämä ohjausjärjestelmä varmistaa mulle sääntöjen puitteissa Woimakkaan ohjauksen ja vielä sen että pyörii myös kone sammuneena.
Ja plussaahan tossa on se että Ohjaus tehostuu ja ei tarvitse erikseen ohjausvaimenninta asentaa. 2 in 1. Ja kokemuksiahan mulla on jo 44" TSL:llien pyörittelystä täysin hydraulisella ohjauksella. Kevyttä on!!!
Mulla tulee 18" leveetä ni HJ:n tehostus ei riitä mihinkään. Ja nuissa Suunnistuskisasäännöissähän mainitaan että ohjaus vapaa mutta pyörien on käännyttävä myös moottorin sammutettuna. Tämä ohjausjärjestelmä varmistaa mulle sääntöjen puitteissa Woimakkaan ohjauksen ja vielä sen että pyörii myös kone sammuneena.
Ja plussaahan tossa on se että Ohjaus tehostuu ja ei tarvitse erikseen ohjausvaimenninta asentaa. 2 in 1. Ja kokemuksiahan mulla on jo 44" TSL:llien pyörittelystä täysin hydraulisella ohjauksella. Kevyttä on!!!
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
Toi sylkyn toiminta 1:1 simpukan kanssa epäilyttää. Työn puolesta olen yli 6 vuotta ajellut taittuvarunkoisilla työkoneilla. "urakkanupin" paikka vaeltaa jatkuvasti joka koneessa millä olen ajanut. Eli täyshydr. ohjaus ei yhtä puuta mekaaniseen verrattuna.
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
#241