Kuva Kuva

HJ 60 Vm:83 Turbotus vinkkejä ja neuvoja. . .

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

rontti

Viesti Kirjoittaja rontti »

Vaihtaa pienempi ahdin tai pakopesä.

Nuo hukkaportittomat työkone turbot on mitoitettu sellain että se saa laulaa 24/7 täysillä ilman että mitään laukeaa.

Pro turbon ukkeli sanoi joskus että melko hyvä nyrkkisääntö turbon hankinnassa on se että se kone mistä se on kotoisin on vaparina suunnilleen saman tehoinen mihin se turbo tulee.

Mulle ehdotteli eräs turbokorjaaja HJ-60 turboksi Schwizerin S100, jota käytetään Valmetin 4,4 litrasessa traktorissa, kun kyselin alhaalta mukaan lähtevää turboa.
Herää kuulemma alhaalta ja pitäs pelittää vielä 4000 kierroksillakin.
Mitättömän kokoselta näytti esim, Garretin GT32:sen tai Tojon CT26:sen vieressä.
Käytännössä kierrokset normiajossa pyörii 1000 - 2500 välillä, joissa rajoissa Vallussakin taitaa pyöriä, joten vois olla tuossa neuvossa vinha perä.
Mitä sanotte kannattasko tuommonen hyrrä laittaa?[/quote]
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Onkos hukkaportillnen ??

Osta pois ja kokeile, jos ei oo kallis.

Nii oisko siinä vallussa jotain 80 kaakkia vaparina ja jollain 2000 kiekalla. Eli pitäisi olla varmaan kohtuu sopiva hojoonkin. Jos alhaalta pitää lähteä.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
rontti

Viesti Kirjoittaja rontti »

Onkos hukkaportillnen ??

Osta pois ja kokeile, jos ei oo kallis.

Joo, kyllä on hukkaportillinen.
Nyt kyllä pyöriteltiin käsissä ihka uutta laitetta ja sen hinta on 900€ kieppeillä. Jos jostakin löytys käytetty niin sitä vois kokeilla.
Virtausaukot näytti kyllä niin mitättömiltä, että epäilin, ettei kerkeä kaasut virrata, mutta niin kaveri väitti, ettei siitä ole huolta.

Onko porukalla minkälaisia kokemuksia noista rattorin turboista Hojossa?
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

On kyllä sitten aika kallis kokeilu...

Mutta jos saat sen semmosella kaupalla että se toimii siinä niin on varmaan hemmetin hyvä ahdin muuten,ja jos ei mitään äksidenttiä käy niin jatkaa vielä jossain toisessa kikottimessa sen jälkeen kun tuo hojo on jo paalattu
:mrgreen:

Mutta halvempiakin kyllä maailmassa on. Tai sitten tuohon hintaan saat jo täsmälleen oikeanlaisen ahtimen mikä on koottu sen moottorin spekseillä ja sen mukaan mitä haluat. Toki voi olla että se on sittenkin taas ihan saman näköinen.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Vastaa Viestiin