Kuva Kuva

lehtijousten riipukkeet

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

itoola

Viesti Kirjoittaja itoola »

Noita riipukkeita on sekä isoilla että pienillä rei'illä. Niissä vaan on pieni mitoitusmoka eli mitoitettu etupään mukaan ja jäänyt takapään korvakkeen tukiraudat huomioimatta, eli tarvii rälläköidä pari pientä uraa takapään riipukkeihin tai sit keventää tukirautoja. Kolmas vaihtoehto odottaa uutta 8 mm:n levyn leikkaussarjaa, jolloin vois teettää riipukkeita korjatulla mitoituksella.
Noi 8 mm:n laipat on helpompi/nopeampi leikata, kun ei tarvi tehdä alkureikiä joka pultinreiälle.
Noita pikkulaippoja tilasin reilusti, kun joku kysyy niitä kumminkin, jos niitä ei oo ;)
Varasiks sä Jari kans niitä varsinaisia levennyslaippoja?
Voitas tsekata tilannetta joskus SLCK:n vuosikokouksen aikaan.
Heh - kesä on sikäli kivaa aikaa, että syksyn tullen huomaa aina rahahuolien kadonneen: kun ei oo rahaa, niin ei oo huolia ;)
jjtp

Viesti Kirjoittaja jjtp »

isto ok noi edelliset!
tässä vähän tilauslistaa mitä mä voisin ottaa
29mm levennyslaippoja 1sarja/4kpl
8mm levennyslaippoja 1sarja/4kpl
3mm pikkulaippoja 12kpl eli kuuteen etuperään
pikku tapilla olevia riipukkeita 2sarjaa/8kpl
isolla tapilla olevia riipukkeita 1sarja/4kpl
noi jos saat mulle heitettyä jemmaan niin soitan myöhemmin niin sovitaan hinnasta/toimituksesta.(vuosikokouseen rahat/tavara?)
joo ne pikku riipukkeet käy mulle suoraan tommosenaan,taka kiinikkeet bj rungossa menee jokatapauksessa uusiksi kun ei ne vakiona/ruosteisena kestä mitään.
noita isoja riipukkeita kokeilen sovitaa fj55,löydettii vänttisen kanssa neljäskin tojon puslakoko.
mä luulin että fj55 on samoilla puslilla kuin hj kunnes mikan pihalla purettii yhtä fj55 paljastui että 55 pusla on bj/hj välimuoto.
en ole kerennyt hommata fj55 orkkispuslaa että sais tapin koon varmistettua,kiikut oli vähä ruosteessa ettei saanut varmaa mittaa.
hj kokoset "ämpärimuovi" (ome)puslatkin kerkesin jo hommata,no ne vaihtoi jo omistajaa kohtuullisella tappiolla :) tarpeettomana!.
ja sit vielä yksi kysymys onnistuisko tehä 8mm levystä n37cm olevat vannekeskiöt jossa olis n 60 mm keskireikä?
eli mulla on lumikoneeseen 15" kehät mutta keskiöt puuttuu,pulttijaon voisin porata itse.
jos toi onnistuu niin ilmoitan tarkemmat mitat,ja noitä ei tarvi pintakäsitellä!.
tossa noi kehät mihin ne keskiöt tarvis
Kuva
itoola

Kuinka kiire noilla kehillä on? Eli minkä talven lumikoneeseen ;)
Pistä mulle mittoja privana.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

noista itoolan riipukkeista et paljonko noi korottaa ja mitä tollasilla on hintaa?
Vieras

Perskules!!! Oonks joutunut boikottiin, kun en enää pääse kirjautuun palstalle???
Noi kuvassa olleet riipukkeet on 120 millisiä eli korottaa noin tuuman verran (eli jos/kun alkuperäinen riipuke on 70 mm:ä). Hintaa noilla on 60 eukkoo sarja. Jos noille on tarvetta, niin voidaan tehdä lisää - silloin vois tehdä myös 150 mm:siä.

T. itoola
Vieras

joo tarvetta ois kyllä ja ei se 150 millii kuulosta ainakaan huonommalta vaihtoehdolta. eli pistäppä vääntäen sellasia seuraavassa satsissa.
_JJ

Viesti Kirjoittaja _JJ »

jos sä itoola meinaat rupee oikee sarjatuotantona niit riipukkeita tekee nii mä ostan heti yhen sarjan sulta HJ:seen mielummin tietyst. 150 mm. ;)
Rölli

Viesti Kirjoittaja Rölli »

jos noi on käypäsiä bj:hin ni sarja kiinnostais. siis noita pitempiä.
itoola

Oho!!! Kylläpä riipukkeiden suosio yllätti...
Pitänee laittaa tilaukseen tossa lokakuun puolivälissä, kun muutenkin tullee enemmän tarvetta tolle 8 mm:n levylle.
owla

Viesti Kirjoittaja owla »

Anonymous kirjoitti: Noi kuvassa olleet riipukkeet on 120 millisiä eli korottaa noin tuuman verran (eli jos/kun alkuperäinen riipuke on 70 mm:ä). Jos noille on tarvetta, niin voidaan tehdä lisää - silloin vois tehdä myös 150 mm:siä.

T. itoola
Mitenkäs nuo riipukkeet ja niiden korotusvaikutus mitataan? Jos reikäväliä kasvatetaan 50 mm = korotus puolet siitä? Omassa HJ:ssä mittasin tappien väliksi 83 mm.

Jos molemmin puolin riipuketta on 14 mm reikä, tapiksi täytyisi valita pultti M14x120 (riittäisköhän 8.8 lujuus) ja hommata holkiksi 18 mm putki 2 mm seinämällä. (joku rosteri tarkkuusteräsputki?) Tai sorvata pultti http://perso.wanadoo.fr/adherence.4x4/b ... 20lame.pdf
Toinen puoli riipuketta pitäisi tietty olla 18 mm porauksella. Samalla vissiin onnistus porata pulttiin rasvanippa kuten tuossa: Kuva
Olen itse päässyt kursseille sorvin ääreen :D , joten tarkoituksena sorvata/hitsata uudet takapäänkorvakotkin koska niissä on jo syöpymiä. Pientä korotusta voisi tulla myös niihin. Olisiko niitä syytä samalla siirtää johonki suuntaan rungossa pitempien riipukkeitten vuoksi?

Teräskiilat onnistuisi jyrsiä myös jousipakan alle korjaamaan perän asentoa, jos on tarvetta. Ilmeisesti 2" korotuksella turhaa?

Entäpä sitte puslat polyuretaanista? En ole kaupanhintaa suomessta saanut selville. Mitähän metri tankoa maksaa ja onko sitä useampaa laatua?

Jopas siinä tuli kysymyksiä ja kaikki vaan sen takia, että sais isompaa gummia alle :)

Owla
Vieras

On se kumma juttu,kun pitää ihan tarkoituksella saada autoon noita kantotutkia,Jos kerran pitää maavaraa nostaa helpolla ja halvalla konstein,niin laittakaa mieluummin jotkut löysät kierrejouset sinne runkopalkin ja akselin väliin,tai sit keskelle akselia.On jokseenkin järkevämmän näköisetkin oikein laitettuna.Itse en tekisi noista kumpaakaan.
pikkujussi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi »

Polyuretaanipuslia saa Cros4wd:ltä, OME:n tuotantoa. Ei voi kuin kehua. Ehkä hieman pehmeämpiä saisivat olla, jos jotain valittamista pitäis keksiä.
Project Kekkonen
r2ree

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Mulle kanssa. Ajan viikon kahen päästä Huittisten kautta.. Voisin ostaa riipukesarjan, eteen taa. Pulttei kans.

arho@dnainternet.net
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
itoola

Heiiii... mulla siis on nyt vaan noita 120 millisiä kiikkuja - tappeja ei oo. Pitäis varmasti laajentaa varastoja ja hankintoja mutta kun toi aika on niin rajallista (kaikilla tosin yhtä paljon joka päivä).
Nyt on kyl se aika vuodesta jolloin olis paras kehitellä uusia juttuja. Mutta paas poiketen, jos ei tuu kauppoja, niin parannetaan kuitenkin maailmaa ;) Soittele tai tekstaa ennen tuloasi: 0500-518470.
Rölli

Viesti Kirjoittaja Rölli »

jokos noita bj:hin käypäsiä pitempiä riippuja olis tehtynä?
Vastaa Viestiin