Mekaaninen vinssi, laakerit
Valvoja: Käyttäjä
- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kiitoksia linkistä.
Seuraavat kysymykset; Onko Tarkoitus että vinssin kardaani tulee PTO:lta vaihdelaatikon kannakkeen yli, laakeripesän kiinnitys öljypohjan etupään vieressä olevaan kiinnityspisteeseen ja siitä rungon etupään poikki- ja vino palkkien ali? Vai läpi?
Ongelmia voi tuottaa myös etuakseli joka on melko suorilla jousilla?
Olisiko tuonne vuosikokoukseen tulossa ketään jonka autoa saisi hieman katsella sekä vinssin että apukierrejousien suhteen?
Seuraavat kysymykset; Onko Tarkoitus että vinssin kardaani tulee PTO:lta vaihdelaatikon kannakkeen yli, laakeripesän kiinnitys öljypohjan etupään vieressä olevaan kiinnityspisteeseen ja siitä rungon etupään poikki- ja vino palkkien ali? Vai läpi?
Ongelmia voi tuottaa myös etuakseli joka on melko suorilla jousilla?
Olisiko tuonne vuosikokoukseen tulossa ketään jonka autoa saisi hieman katsella sekä vinssin että apukierrejousien suhteen?
- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kun on ollut puhetta noista erimittaisista kardaaneista, niin onkos se muuttuva pituus PTO:n laipan ja laakeripesän välissä? Siis jos pituus riippuu ulosotosta.
Mittasin omastani kyseisen matkan 110 cm nelilovisen laatikon PTO:n laipalta laakeripesän kiinnikkeen keskelle. Lyhyt vai pitkä kardaani että tietää sitten etsiä?
Vinssin mukana tuli kyllä jokin kardaani mutta se ei ole laakeripesää nähnytkään, eli en tiedä mistä mahtaa olla.
Mittasin omastani kyseisen matkan 110 cm nelilovisen laatikon PTO:n laipalta laakeripesän kiinnikkeen keskelle. Lyhyt vai pitkä kardaani että tietää sitten etsiä?
Vinssin mukana tuli kyllä jokin kardaani mutta se ei ole laakeripesää nähnytkään, eli en tiedä mistä mahtaa olla.
Korjataan hiukan. XX.XX.2007 (en nyt muista päivää) jälkeen et laillisesti saa tehdä karjapuskuria / vinssipuskuria minkään ikäiseen autoon (tiukasti tulkittuna myös kaikki muutokset kiellettyjä). Oltava aina e-hyväksytty, vaikka auto olisi kuinka vanha... Toki kukaan ei sitä tiedä, milloin olet ennen ko päivää käyttöönotettuun autoon sen puskurin tehnyt, eli kannattaa olla ihan hiljaa. Ja tätä asiaa sovelletaan varsin eri tavoin.El Borracho kirjoitti:Vastaan itse.
Hj60 (N1G) saa asentaa vinssin ja vinssipuskurin siitä erikseen mainitsematta, ja alkuperäistä puskuria saa muokata lisäämällä esim. "suojaraudat" yläpuolelle, joihin saa myös kiinnittää esim. lisäpitkät. ja muutenkin putkea suojaamaan teräviltä särmiltä. Näin ainakin Jyväskylän K1. Toisinsanoen karjarauta pitää olla E-hyväksytty, em. "suojarakenteiden" ei.
Virallisesti siis: jos -82 HJ on ilman vinssillä varustettua puskuria nyt, et sitä alkuperäistä vinssipuskuria siihen huomenna saa asentaa.
Vinssiä sinänsä ei tarvitse muutoskatsastaa, mutta voit silti pyytää katsuria merkkaamaan sen otteelle teknisten tietojen korjauksella, jottei tule tien päällä ongelmia.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tuo katsastusmies jolle soittelin, oli kovasti sitä mieltä, että jos noita on maahantuotu omalla vinssillä varustettuna, nimenomaan alkuperäisen vinssin ja vinssipuskurin siihen saisi asentaa ihan vapaasti ilman merkintöjä rekisteriin.osilpi kirjoitti:Korjataan hiukan. XX.XX.2007 (en nyt muista päivää) jälkeen et laillisesti saa tehdä karjapuskuria / vinssipuskuria minkään ikäiseen autoon (tiukasti tulkittuna myös kaikki muutokset kiellettyjä). Oltava aina e-hyväksytty, vaikka auto olisi kuinka vanha... Toki kukaan ei sitä tiedä, milloin olet ennen ko päivää käyttöönotettuun autoon sen puskurin tehnyt, eli kannattaa olla ihan hiljaa. Ja tätä asiaa sovelletaan varsin eri tavoin.El Borracho kirjoitti:Vastaan itse.
Hj60 (N1G) saa asentaa vinssin ja vinssipuskurin siitä erikseen mainitsematta, ja alkuperäistä puskuria saa muokata lisäämällä esim. "suojaraudat" yläpuolelle, joihin saa myös kiinnittää esim. lisäpitkät. ja muutenkin putkea suojaamaan teräviltä särmiltä. Näin ainakin Jyväskylän K1. Toisinsanoen karjarauta pitää olla E-hyväksytty, em. "suojarakenteiden" ei.
Virallisesti siis: jos -82 HJ on ilman vinssillä varustettua puskuria nyt, et sitä alkuperäistä vinssipuskuria siihen huomenna saa asentaa.
Vinssiä sinänsä ei tarvitse muutoskatsastaa, mutta voit silti pyytää katsuria merkkaamaan sen otteelle teknisten tietojen korjauksella, jottei tule tien päällä ongelmia.
Tuli yhtäkkiä kiire saada vinssipuskuri, kun sellaisen meinasin ennemmin tai myöhemmin asentaa, mutta nyt katosi tapaturmaisesti edellinen "puskuri" eli runkopalkin päiden väliin asennettu poikkipalkki, ei taida mennä konttorilla läpi jos runkopalkin päät törröttää keulan alta.
- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
Nyt on uudet tiivisteet niin vinssiin kuin voiman ulosottoonkin, vinssin kotelo ja kardaani alkaa olla jo uudessa maalipinnassa.
Mitäs sitten kun se kokoamisvaihe alkaa, mitä rasvaa pitäisi pistää vinssin kelan ja akselin väliin ja akselin ja kotelon päätylaipan väliin? Alkuperäinen tahna oli keltaista.
Ja sitten ne pultit. Alkuperäiset on niin ruosteessa ettei niitä kehtaa takaisin pistää. Eikös tuo kestäisi tavallisilla 8.8 kovuisilla kylmäsinkityillä?
Mitäs sitten kun se kokoamisvaihe alkaa, mitä rasvaa pitäisi pistää vinssin kelan ja akselin väliin ja akselin ja kotelon päätylaipan väliin? Alkuperäinen tahna oli keltaista.
Ja sitten ne pultit. Alkuperäiset on niin ruosteessa ettei niitä kehtaa takaisin pistää. Eikös tuo kestäisi tavallisilla 8.8 kovuisilla kylmäsinkityillä?
SLCK#478