Niin, Ausseissa on vaan yksi akku ja 12V, mutta samat 12V sähköt on euromalleissakin (ainakin 70, 80, 90, 100, 120, 150 -sarjoissa) vaikka tupla-akut. Ainakin HDJ taitaa silti startata 24 voltilla.oziolli kirjoitti:Hutta79 kirjoitti:Onko noilla Aussien pojilla nuo lc:t vain yhdellä akulla. Vai mitä net virittellee niitä dual battery - juttuja?
Austraaliaan tulevat ja tulleet Landcruiserit ovat 12 voltin sahkojarjestelmalla.
Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?
Valvoja: Käyttäjä
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
No niin... 84km takana. Nyt voin kirjoittaa jotain sellaista tähän ketjuun joka sopii otsikkoon: Kokemuksia 120:stä.
KYLLÄ ON MAKEA PELI!
Illalla/yöllä lueskelin omistajan opasta meleko myöhään. Pitää vissiin mennä autoon istumaan ja toteamaan asiat käytännössä.
Kyllähän tuolla ne 2 akku on niin kuin viisaammat täällä jo opasti. Autoon on Webaston lisäksi asennettu myös lohkolämmitin. Sitä en vielä ole tutkinut miten ja mitä se lämmittää mutta keulasta löytyy pistoke ja sisätilassa on pistoke. Tuohan helmpottaa kummasti kun alan säätämään Ctekkejä sinne akuille.
Webaston käyttöohjetta en löytänyt autosta. Google löysi minulle paljon ohjeita mutta luontaisesti ne ovat yleisohjeita Webastolle eikä tarkasti lc120 2003 webaston käyttöohjeita... Siispä kysymys: Mitä pahaa tai hyvää tapahtuu jos en laita lämppärin kytkimiä asentoon hot ja tuuletin puhaltamaan?
Ohjeen mukaan tuulettimen asento siis pitää olla neliasentoisessa kytkimessä kohdassa 2. Ja lämpötilan säätö kaikista kuumimmalla.
Tänään lisää pähkäilyjä ja illalla lisää kokemuksia.
KYLLÄ ON MAKEA PELI!

Illalla/yöllä lueskelin omistajan opasta meleko myöhään. Pitää vissiin mennä autoon istumaan ja toteamaan asiat käytännössä.
Kyllähän tuolla ne 2 akku on niin kuin viisaammat täällä jo opasti. Autoon on Webaston lisäksi asennettu myös lohkolämmitin. Sitä en vielä ole tutkinut miten ja mitä se lämmittää mutta keulasta löytyy pistoke ja sisätilassa on pistoke. Tuohan helmpottaa kummasti kun alan säätämään Ctekkejä sinne akuille.
Webaston käyttöohjetta en löytänyt autosta. Google löysi minulle paljon ohjeita mutta luontaisesti ne ovat yleisohjeita Webastolle eikä tarkasti lc120 2003 webaston käyttöohjeita... Siispä kysymys: Mitä pahaa tai hyvää tapahtuu jos en laita lämppärin kytkimiä asentoon hot ja tuuletin puhaltamaan?
Ohjeen mukaan tuulettimen asento siis pitää olla neliasentoisessa kytkimessä kohdassa 2. Ja lämpötilan säätö kaikista kuumimmalla.
Tänään lisää pähkäilyjä ja illalla lisää kokemuksia.
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Onnea uudelle Autolle.Hutta79 kirjoitti:Siispä kysymys: Mitä pahaa tai hyvää tapahtuu jos en laita lämppärin kytkimiä asentoon hot ja tuuletin puhaltamaan?
Ohjeen mukaan tuulettimen asento siis pitää olla neliasentoisessa kytkimessä kohdassa 2. Ja lämpötilan säätö kaikista kuumimmalla.
Tänään lisää pähkäilyjä ja illalla lisää kokemuksia.

Ainakin meikäläisen tötterössä puhallin lähtee kyllä itsekseenkin päälle ainakin 1. nopeudelle ilman että se on päällä ollenkaan, sitten kun Webasto on mielestään tarpeeksi lämmin lämmittämään sisätiloja.
Jos lämpöhana on kokonaan kiinni, ei Webaston vesi päässe kiertämään ja se sammuu pian käynnistymisensä jälkeen. Muutenkin se siis rajoittaa vain veden kiertoa, mutta ei sillä ole käytännön merkitystä onko se täysin auki vai puolillaan. Sisätilojen lämpenemiseen vaikuttaa tietysti. Riippuu kovasti mistä ne letkut on Webastolle ryövätty.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Yleensähän (asennusohjeen mukaan) webasto laitetaan siihen lämpärin letkun väliin, eli kun hana on puolivälissä niin sekä ohjaamo että moottori lämpenevät huonommin.
Ilmeisesti Cruiserin puhaltimen kytkentä on samantyyppinen kuudesta kympistä asti, eli nopeudensäätövastus on maapuolella ja "jää ykköselle" kun plus katkeaa laitettaessa kytkin nolalle, jolloin webaston releen antaessa virtaa puhallin pyörii vähintään ykkösellä. Ite laitoin releelle vielä erillisen kytkimen, että mökillä/erämaassa saan moottorin lämpimäksi ilman että puhallin suotta kuluttaa akkuja. Ei se ole koskaan ylikuumenemista / lämpösuojausta aiheuttanut.
Ilmeisesti Cruiserin puhaltimen kytkentä on samantyyppinen kuudesta kympistä asti, eli nopeudensäätövastus on maapuolella ja "jää ykköselle" kun plus katkeaa laitettaessa kytkin nolalle, jolloin webaston releen antaessa virtaa puhallin pyörii vähintään ykkösellä. Ite laitoin releelle vielä erillisen kytkimen, että mökillä/erämaassa saan moottorin lämpimäksi ilman että puhallin suotta kuluttaa akkuja. Ei se ole koskaan ylikuumenemista / lämpösuojausta aiheuttanut.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
- Janne Hartikainen
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm
No en nyt tiedä millä perusteilla noita maastureiden alustasarjoja pitäisi arvioida, urheiluautoihin tottuneena sama lyllerö se on edelleen. yksi huono puoli mikä tulee mieleen niin alustasta kuuluu kolaus ilmalennon aikana kun alusta pääsee ponnahtamaan vapaaksi ulommaiseen asentoonsa.Hutta79 kirjoitti: Janne Hartikainen: Kerroppas kokemuksesi tuosta korotus sarjasta. Nyt ilmeisesti pari kk ollut ajossa. En ole vielä osannut päättää onko tulevaisuuteni OME vai Rough Country. Tuo R C sarja näyttää ainakin kuvissa nostavan keulan lähes vaateriin.
mutta muuten ei mitään erikoista, olen jo kerennyt unohtamaan minkälainen tuo oli ennen korotusta.
Ei ole ihan verrattavissa mihinkään maailman kahdeksanteen ihmeeseen, vaikuttaa lähinnä sellaiselta ihan perus korotussarjalta, maavara kasvaa jne.
J120
Kuuluuko kolahdus edestä vai takaa? Ainakin minun entisestä suizasta kuului kans joku kolahdus jos esim perä kävi ilmassa. Mistähän se joustovara loppuu kesken? Onkohan tätä ondelmaa OME:n sarjoilla?Janne Hartikainen kirjoitti:
No en nyt tiedä millä perusteilla noita maastureiden alustasarjoja pitäisi arvioida, urheiluautoihin tottuneena sama lyllerö se on edelleen. yksi huono puoli mikä tulee mieleen niin alustasta kuuluu kolaus ilmalennon aikana kun alusta pääsee ponnahtamaan vapaaksi ulommaiseen asentoonsa.
mutta muuten ei mitään erikoista, olen jo kerennyt unohtamaan minkälainen tuo oli ennen korotusta.
Ei ole ihan verrattavissa mihinkään maailman kahdeksanteen ihmeeseen, vaikuttaa lähinnä sellaiselta ihan perus korotussarjalta, maavara kasvaa jne.
-Nyt omallani ajoa 250km. Moottoritietä semmoiset 100km ja loput kaupungissa. Liikkeen pihalta lähdettäessä nollattu keskikulutus näyttää 10.1L. (Autona siis 2003 vm. LC120 Toyotan omalla boksilla).
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
- Janne Hartikainen
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm
Iskareista se kolahdus kuuluu. Sama homma OMEissa. Eli siellä iskarin sisällä ei ole rajoitinta/vaimennusta vaan ääriasennossa mäntä törmään putken päähän.
Kolaus on todella vittumainen jos lähiympäristössä on hidastetöyssyjä.
Kolaus on todella vittumainen jos lähiympäristössä on hidastetöyssyjä.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
- Janne Hartikainen
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm
Siinä sinun korotussarjassahan on vakio iskarit edessä? Eli voidaanko olettaa että ääni tulee jostain muualta kuin iskareista? Noh, ei kuitenkaan ole mukava homma...Janne Hartikainen kirjoitti:mun mielestä vakiona ei kuulunut ääniä vaan pehmeästi lähti lentoon ja pehmeästi tuli alas. ilman ylimääräisiä ääniä.
Jos tätä nyt niputtais jotenki, niin...
-Kuuluu edestä?
-Ei väliä onko OME vai vakio jonka päällä korotuspalikka?
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Mikä korotussarja on kyseessä? Jotkut korotuspalalliset sarjat saa ylätukivarren ottamaan kiinni jouseen maksimi ulosjoustoilla
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
- Janne Hartikainen
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm
Mulla kun oli OMEn sarja niin molemmät päät kolisi. Takana jouset oli niin jäykät että iskareissa oli maksimi ulosjousto käytössä jo parkkipaikalla seistessä.. Kolina oli tosin pahempi edessä kuin takana.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Kenelläkään laitettu lisävaloja ilman valorautaa tai arb puskuria? Jotain vinkkejä tarttis. Siihen puskurin päälle ajattelin laittaa niin että valojen reuna näkyisi sopivasti. Hahmottaa samalla keulan paremmin.
Jos ratkaisuja löytyy niin myyntiin tulee ainakin
VALOT: http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=13
VALORAUTA: http://www.rst-steel.fi/webshop/product ... .php?p=150
Aika tarkkaan tuommonen mutta siinä kyllä on pieni Cobra-tarra
ps. Auto korjaamolle maanantaina. tuulilasin alakulmasta lähtevä lista, joka kulkee auton katolla taakse saakka alkanut irtoamaan tuulilasin yläkulmasta. Kuului 100 vauhdissa semoinen rapina, että oli pakko käydä kattomassa. Ja liikkeessä laittaneet vissiin vettä lasinpesimelle ku jäässä... tai sitten pesurin moottori pasana.
Jos ratkaisuja löytyy niin myyntiin tulee ainakin
VALOT: http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=13
VALORAUTA: http://www.rst-steel.fi/webshop/product ... .php?p=150
Aika tarkkaan tuommonen mutta siinä kyllä on pieni Cobra-tarra
ps. Auto korjaamolle maanantaina. tuulilasin alakulmasta lähtevä lista, joka kulkee auton katolla taakse saakka alkanut irtoamaan tuulilasin yläkulmasta. Kuului 100 vauhdissa semoinen rapina, että oli pakko käydä kattomassa. Ja liikkeessä laittaneet vissiin vettä lasinpesimelle ku jäässä... tai sitten pesurin moottori pasana.
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
- Janne Hartikainen
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm