Kuva Kuva

Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1603
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

oziolli kirjoitti:
Hutta79 kirjoitti:Onko noilla Aussien pojilla nuo lc:t vain yhdellä akulla. Vai mitä net virittellee niitä dual battery - juttuja?

Austraaliaan tulevat ja tulleet Landcruiserit ovat 12 voltin sahkojarjestelmalla.
Niin, Ausseissa on vaan yksi akku ja 12V, mutta samat 12V sähköt on euromalleissakin (ainakin 70, 80, 90, 100, 120, 150 -sarjoissa) vaikka tupla-akut. Ainakin HDJ taitaa silti startata 24 voltilla.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Hutta79
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

No niin... 84km takana. Nyt voin kirjoittaa jotain sellaista tähän ketjuun joka sopii otsikkoon: Kokemuksia 120:stä.

KYLLÄ ON MAKEA PELI! :D

Illalla/yöllä lueskelin omistajan opasta meleko myöhään. Pitää vissiin mennä autoon istumaan ja toteamaan asiat käytännössä.

Kyllähän tuolla ne 2 akku on niin kuin viisaammat täällä jo opasti. Autoon on Webaston lisäksi asennettu myös lohkolämmitin. Sitä en vielä ole tutkinut miten ja mitä se lämmittää mutta keulasta löytyy pistoke ja sisätilassa on pistoke. Tuohan helmpottaa kummasti kun alan säätämään Ctekkejä sinne akuille.

Webaston käyttöohjetta en löytänyt autosta. Google löysi minulle paljon ohjeita mutta luontaisesti ne ovat yleisohjeita Webastolle eikä tarkasti lc120 2003 webaston käyttöohjeita... Siispä kysymys: Mitä pahaa tai hyvää tapahtuu jos en laita lämppärin kytkimiä asentoon hot ja tuuletin puhaltamaan?

Ohjeen mukaan tuulettimen asento siis pitää olla neliasentoisessa kytkimessä kohdassa 2. Ja lämpötilan säätö kaikista kuumimmalla.

Tänään lisää pähkäilyjä ja illalla lisää kokemuksia.
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1603
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Hutta79 kirjoitti:Siispä kysymys: Mitä pahaa tai hyvää tapahtuu jos en laita lämppärin kytkimiä asentoon hot ja tuuletin puhaltamaan?

Ohjeen mukaan tuulettimen asento siis pitää olla neliasentoisessa kytkimessä kohdassa 2. Ja lämpötilan säätö kaikista kuumimmalla.

Tänään lisää pähkäilyjä ja illalla lisää kokemuksia.
Onnea uudelle Autolle. 8)

Ainakin meikäläisen tötterössä puhallin lähtee kyllä itsekseenkin päälle ainakin 1. nopeudelle ilman että se on päällä ollenkaan, sitten kun Webasto on mielestään tarpeeksi lämmin lämmittämään sisätiloja.

Jos lämpöhana on kokonaan kiinni, ei Webaston vesi päässe kiertämään ja se sammuu pian käynnistymisensä jälkeen. Muutenkin se siis rajoittaa vain veden kiertoa, mutta ei sillä ole käytännön merkitystä onko se täysin auki vai puolillaan. Sisätilojen lämpenemiseen vaikuttaa tietysti. Riippuu kovasti mistä ne letkut on Webastolle ryövätty.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Yleensähän (asennusohjeen mukaan) webasto laitetaan siihen lämpärin letkun väliin, eli kun hana on puolivälissä niin sekä ohjaamo että moottori lämpenevät huonommin.

Ilmeisesti Cruiserin puhaltimen kytkentä on samantyyppinen kuudesta kympistä asti, eli nopeudensäätövastus on maapuolella ja "jää ykköselle" kun plus katkeaa laitettaessa kytkin nolalle, jolloin webaston releen antaessa virtaa puhallin pyörii vähintään ykkösellä. Ite laitoin releelle vielä erillisen kytkimen, että mökillä/erämaassa saan moottorin lämpimäksi ilman että puhallin suotta kuluttaa akkuja. Ei se ole koskaan ylikuumenemista / lämpösuojausta aiheuttanut.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Janne Hartikainen
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm

Viesti Kirjoittaja Janne Hartikainen »

Hutta79 kirjoitti: Janne Hartikainen: Kerroppas kokemuksesi tuosta korotus sarjasta. Nyt ilmeisesti pari kk ollut ajossa. En ole vielä osannut päättää onko tulevaisuuteni OME vai Rough Country. Tuo R C sarja näyttää ainakin kuvissa nostavan keulan lähes vaateriin.
No en nyt tiedä millä perusteilla noita maastureiden alustasarjoja pitäisi arvioida, urheiluautoihin tottuneena sama lyllerö se on edelleen. yksi huono puoli mikä tulee mieleen niin alustasta kuuluu kolaus ilmalennon aikana kun alusta pääsee ponnahtamaan vapaaksi ulommaiseen asentoonsa.

mutta muuten ei mitään erikoista, olen jo kerennyt unohtamaan minkälainen tuo oli ennen korotusta.

Ei ole ihan verrattavissa mihinkään maailman kahdeksanteen ihmeeseen, vaikuttaa lähinnä sellaiselta ihan perus korotussarjalta, maavara kasvaa jne.
J120
Hutta79
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

Janne Hartikainen kirjoitti:
No en nyt tiedä millä perusteilla noita maastureiden alustasarjoja pitäisi arvioida, urheiluautoihin tottuneena sama lyllerö se on edelleen. yksi huono puoli mikä tulee mieleen niin alustasta kuuluu kolaus ilmalennon aikana kun alusta pääsee ponnahtamaan vapaaksi ulommaiseen asentoonsa.

mutta muuten ei mitään erikoista, olen jo kerennyt unohtamaan minkälainen tuo oli ennen korotusta.

Ei ole ihan verrattavissa mihinkään maailman kahdeksanteen ihmeeseen, vaikuttaa lähinnä sellaiselta ihan perus korotussarjalta, maavara kasvaa jne.
Kuuluuko kolahdus edestä vai takaa? Ainakin minun entisestä suizasta kuului kans joku kolahdus jos esim perä kävi ilmassa. Mistähän se joustovara loppuu kesken? Onkohan tätä ondelmaa OME:n sarjoilla?

-Nyt omallani ajoa 250km. Moottoritietä semmoiset 100km ja loput kaupungissa. Liikkeen pihalta lähdettäessä nollattu keskikulutus näyttää 10.1L. (Autona siis 2003 vm. LC120 Toyotan omalla boksilla).
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Avatar
Janne Hartikainen
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm

Viesti Kirjoittaja Janne Hartikainen »

Tuntuisi edestä kuuluvan, en ole kyllä tarkasti kuulostellut koska sillä hetkellä monesti on keskittyminen muussa kun oudoissa äänissä kun auto on ilmalennossa.
J120
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Iskareista se kolahdus kuuluu. Sama homma OMEissa. Eli siellä iskarin sisällä ei ole rajoitinta/vaimennusta vaan ääriasennossa mäntä törmään putken päähän.
Kolaus on todella vittumainen jos lähiympäristössä on hidastetöyssyjä.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Avatar
Janne Hartikainen
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm

Viesti Kirjoittaja Janne Hartikainen »

mun mielestä vakiona ei kuulunut ääniä vaan pehmeästi lähti lentoon ja pehmeästi tuli alas. ilman ylimääräisiä ääniä.
J120
Hutta79
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

Janne Hartikainen kirjoitti:mun mielestä vakiona ei kuulunut ääniä vaan pehmeästi lähti lentoon ja pehmeästi tuli alas. ilman ylimääräisiä ääniä.
Siinä sinun korotussarjassahan on vakio iskarit edessä? Eli voidaanko olettaa että ääni tulee jostain muualta kuin iskareista? Noh, ei kuitenkaan ole mukava homma...

Jos tätä nyt niputtais jotenki, niin...

-Kuuluu edestä?
-Ei väliä onko OME vai vakio jonka päällä korotuspalikka?
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Mikä korotussarja on kyseessä? Jotkut korotuspalalliset sarjat saa ylätukivarren ottamaan kiinni jouseen maksimi ulosjoustoilla
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Avatar
Janne Hartikainen
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm

Viesti Kirjoittaja Janne Hartikainen »

En ole nyt varma tuleeko edestä vai takaa, työmatkalla en saanut kerättyä tarpeeksi vauhtia että olisin saanut testattua.

mulla on tuo R.C. sarja ja edessä on pelkät korotuspalat, taakse ovat vaihtaneet iskarit ja jouset
J120
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Mulla kun oli OMEn sarja niin molemmät päät kolisi. Takana jouset oli niin jäykät että iskareissa oli maksimi ulosjousto käytössä jo parkkipaikalla seistessä.. Kolina oli tosin pahempi edessä kuin takana.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hutta79
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

Kenelläkään laitettu lisävaloja ilman valorautaa tai arb puskuria? Jotain vinkkejä tarttis. Siihen puskurin päälle ajattelin laittaa niin että valojen reuna näkyisi sopivasti. Hahmottaa samalla keulan paremmin.

Jos ratkaisuja löytyy niin myyntiin tulee ainakin

VALOT: http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=13

VALORAUTA: http://www.rst-steel.fi/webshop/product ... .php?p=150
Aika tarkkaan tuommonen mutta siinä kyllä on pieni Cobra-tarra

ps. Auto korjaamolle maanantaina. tuulilasin alakulmasta lähtevä lista, joka kulkee auton katolla taakse saakka alkanut irtoamaan tuulilasin yläkulmasta. Kuului 100 vauhdissa semoinen rapina, että oli pakko käydä kattomassa. Ja liikkeessä laittaneet vissiin vettä lasinpesimelle ku jäässä... tai sitten pesurin moottori pasana.
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Avatar
Janne Hartikainen
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm

Viesti Kirjoittaja Janne Hartikainen »

Ostin tuossa ja asensin viikko-pari sitten Bilteman TM-testivoittajavalot keulille

rekisterikilpi mulla on siinä puskurin ylälaidassa ja sen alla vinssi. rekisterikilven alle tuli sellanen lisävalorauta johon sai lisävalot pultattua kiinni.

kuskinpaikalta näkee just niiden yläreunan
J120
Vastaa Viestiin