Tojo4wd kirjoitti:Mulla on ollu henkilö HJ:sa kin tommonen laveripohja.
Sai liinat ja työkalut sen alle ja koiralle tasasen lattian
Koirakin tykkäs kun näki makuultaan ikkunoista ulos niin ei tarvinnu seistä tai istua takaluukussa huojumassa ajossa.
Mullakin oli varapyörän päällä vaneripohja, jotta sai tasaisen "lattian". Exä sitten (ohjeeni mukaan) kuljetti työnnettävää polttomoottioriruohonleikkuria tavaratilassa...se "lattiahan" oli aika korkealla ja jotain jäi ohjeesta pois...seurauksena eräässä kurvissa leikkuri muutti sivuikkunasta pihalle!
r2ree: Ei yhtään pöllömpi idea. Tuommonen systeemi onkin kätevä vaikkapa metsäkonefirman huoltomiehelle, pääsee vähän pahempaan paikkaan korjaamaan koneita.
Millälailla tuo ruuvipenkin aluspelti on kiinnitetty tuohon takaluukkuun?
Ruuvinkannat (M8?) näkyy, mutta kuinka sinne alle on saatu mutterit laitettua?
Ajattelin tehdä paremman kiinnityksen omaan autoon, juuri tuolle ruuvipenkille, koska se on vedetty vain itseporautuvilla ruuveilla takaluukun kanteen kiinni ja nehän ei kestä sitten yhtään ns. oikeaa käyttöä.
Tuo kuvan kiinnitys näyttää kuitenkin huomattavasti paremmalta.
Tuo oikeanpuoleinen turkkipelti laitetaan viimeeks kiinni. Siellä alkuperäisen pahvin alla on pari luukkua jotka saa ruuvattua irti. Sitten vaan uitetaan käsi sinne muttereiden ja prikkojen kanssa ja itketään ja kirotaan. Jotain läpeä taisin hiukan avartaa.
Oli kuitenkin hyvä päätös laittaa toi tuhdimpi pelti. Siinä on rälläköity ja hitsattu vaikka mitä. Mm Kermitin etupuskuri.
Tarviis vaan laittaa tukevampi viilapenkki..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Tämä painojuttu onkin tarkka. Omapaino po min 1800 kg ja jos rekkarissa alunperin merkitty alhaisempi paino kun 1800 niin "huoltovarusteista" tuleva lisäpaino pitää olla vähintään 5 %, tuli todettu Kallaveen kaapunissa tänään. 1/4 osa tankillisella jäi 48 kg puuttumaan LJ:stä.
markkuh kirjoitti:Tämä painojuttu onkin tarkka. Omapaino po min 1800 kg ja jos rekkarissa alunperin merkitty alhaisempi paino kun 1800 niin "huoltovarusteista" tuleva lisäpaino pitää olla vähintään 5 %, tuli todettu Kallaveen kaapunissa tänään. 1/4 osa tankillisella jäi 48 kg puuttumaan LJ:stä.
LJ:ssä pitääkin rakennella kunnon rauasta panssari jakiksen alle nii sit painot riittää. Nii ja puskurit päälle.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
markkuh kirjoitti:Tämä painojuttu onkin tarkka. Omapaino po min 1800 kg ja jos rekkarissa alunperin merkitty alhaisempi paino kun 1800 niin "huoltovarusteista" tuleva lisäpaino pitää olla vähintään 5 %, tuli todettu Kallaveen kaapunissa tänään. 1/4 osa tankillisella jäi 48 kg puuttumaan LJ:stä.
Punnitaan täydellä tankilla, 1.1.1995 uudemmista 90%. Mutta totta toi 5% sääntö.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)