Kuva Kuva

Huoltoautoksi katsastaminen

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
maraani
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:36 am
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maraani »

Tojo4wd kirjoitti:Mulla on ollu henkilö HJ:sa kin tommonen laveripohja.
Sai liinat ja työkalut sen alle ja koiralle tasasen lattian
Koirakin tykkäs kun näki makuultaan ikkunoista ulos niin ei tarvinnu seistä tai istua takaluukussa huojumassa ajossa.
Mullakin oli varapyörän päällä vaneripohja, jotta sai tasaisen "lattian". Exä sitten (ohjeeni mukaan) kuljetti työnnettävää polttomoottioriruohonleikkuria tavaratilassa...se "lattiahan" oli aika korkealla ja jotain jäi ohjeesta pois...seurauksena eräässä kurvissa leikkuri muutti sivuikkunasta pihalle! :shock: :(
Avatar
möttis
Viestit: 366
Liittynyt: To Touko 14, 2009 4:21 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja möttis »

Klassikko :lol:
Matias Kotkasaari 050 3373240
HJ60 -81 Camry ke11 automaatti -86
HJ60 -81 Volvo XC 60 -14
HJ45 -78 Pappatuna -78
HJ45 -80 Pappatuna -76
BJ40 -76
FJ55 -79
#456
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Kaipa tääkin täyttää huoltoauton käyttömäärityksiä:

Kuva

On muuten aikas näppärä, kun toi miggi on sidottu kiinn, niin kulkee näpsäkästi mukana pikkuremppoihin
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Ja tämä kans.

Luulis kelpaavan..

Kuva
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
Tourinki
Viestit: 56
Liittynyt: La Maalis 21, 2009 3:13 am
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Tourinki »

r2ree: Ei yhtään pöllömpi idea. Tuommonen systeemi onkin kätevä vaikkapa metsäkonefirman huoltomiehelle, pääsee vähän pahempaan paikkaan korjaamaan koneita.
Avatar
Kontio
Viestit: 163
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 6:39 pm
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Kontio »

r2ree kirjoitti:Ja tämä kans.

Luulis kelpaavan..

Kuva
Millälailla tuo ruuvipenkin aluspelti on kiinnitetty tuohon takaluukkuun?
Ruuvinkannat (M8?) näkyy, mutta kuinka sinne alle on saatu mutterit laitettua?

Ajattelin tehdä paremman kiinnityksen omaan autoon, juuri tuolle ruuvipenkille, koska se on vedetty vain itseporautuvilla ruuveilla takaluukun kanteen kiinni ja nehän ei kestä sitten yhtään ns. oikeaa käyttöä.
Tuo kuvan kiinnitys näyttää kuitenkin huomattavasti paremmalta. :wink:
Raudassa raha ei ole hukassa!

ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Tuo oikeanpuoleinen turkkipelti laitetaan viimeeks kiinni. Siellä alkuperäisen pahvin alla on pari luukkua jotka saa ruuvattua irti. Sitten vaan uitetaan käsi sinne muttereiden ja prikkojen kanssa ja itketään ja kirotaan. Jotain läpeä taisin hiukan avartaa.

Oli kuitenkin hyvä päätös laittaa toi tuhdimpi pelti. Siinä on rälläköity ja hitsattu vaikka mitä. Mm Kermitin etupuskuri.

Tarviis vaan laittaa tukevampi viilapenkki..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
markkuh
Viestit: 97
Liittynyt: Su Loka 25, 2009 7:35 pm
Paikkakunta: Talluskylä

Viesti Kirjoittaja markkuh »

Tämä painojuttu onkin tarkka. Omapaino po min 1800 kg ja jos rekkarissa alunperin merkitty alhaisempi paino kun 1800 niin "huoltovarusteista" tuleva lisäpaino pitää olla vähintään 5 %, tuli todettu Kallaveen kaapunissa tänään. 1/4 osa tankillisella jäi 48 kg puuttumaan LJ:stä.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

markkuh kirjoitti:Tämä painojuttu onkin tarkka. Omapaino po min 1800 kg ja jos rekkarissa alunperin merkitty alhaisempi paino kun 1800 niin "huoltovarusteista" tuleva lisäpaino pitää olla vähintään 5 %, tuli todettu Kallaveen kaapunissa tänään. 1/4 osa tankillisella jäi 48 kg puuttumaan LJ:stä.
LJ:ssä pitääkin rakennella kunnon rauasta panssari jakiksen alle nii sit painot riittää. Nii ja puskurit päälle.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1603
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

markkuh kirjoitti:Tämä painojuttu onkin tarkka. Omapaino po min 1800 kg ja jos rekkarissa alunperin merkitty alhaisempi paino kun 1800 niin "huoltovarusteista" tuleva lisäpaino pitää olla vähintään 5 %, tuli todettu Kallaveen kaapunissa tänään. 1/4 osa tankillisella jäi 48 kg puuttumaan LJ:stä.
Punnitaan täydellä tankilla, 1.1.1995 uudemmista 90%. Mutta totta toi 5% sääntö.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Akrapovic
Viestit: 3
Liittynyt: Su Syys 15, 2013 1:39 pm
Paikkakunta: Tuulos, HML

Viesti Kirjoittaja Akrapovic »

Onko mitään määritystä tuosta työkalulaatikosta että minkä kokoinen tarvittee olla? ajattelin uuden väkertää niin ihan sillä vaan kyselen... :)
Vastaa Viestiin