Kuva Kuva

HJ60 kemppilukko? ja takajousten osto

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Vieras

HJ60 kemppilukko? ja takajousten osto

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Olisko kellään kokemusta hitsatun lukon toiminnasta hj:n 60 etuakselilla, kestääkö ja toimiiko. saahan aksilan vapautettua navoista ja vedon pois? eikös hj61 lukotkin ole 100%?. Ja ostan hyväkuntoiset takajouset jos joltakulta löytyy?
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Etuakselille ei kyllä kannata laittaa kemppiläistä...
Toi napishomma on aika hidas judenssi...
mettässä pitäs ajaa takatuupparina tai sit jatkuvasti etupää lukossa...
Toi etupään lukko tekee sitä et hojotin ei sit käänny millään ja murrokset on pirun tiukalla jatkuvassa "lukko"käytössä...
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Grau
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 3:37 am
Paikkakunta: HKI, ytimessä

Viesti Kirjoittaja Grau »

eikös hj61 lukotkin ole 100%
On on. Alkuperäset vivut jotka tulee cabiiniin on rikattu niin, että pelkkää etulukkoa ei saa päälle, takalukko tulee väkisin mukana. Takalukon saa siis kyllä pelkästään päälle.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

kiitti aattehista, kyllä se etuaksila varmaan liian koville joutuu hitsattuna. oliskohan eteen mahdollista rakentaa taka aksilan kitkalukkoa vastaava systeemi.
Grau
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 3:37 am
Paikkakunta: HKI, ytimessä

Viesti Kirjoittaja Grau »

Käsittääkseni se onnistuu ihan perän vaihdolla, eli kitkalukkoperä sinne vaan. Näistä sitten varoituksen sana, jota on varoiteltu täällä ennenkin:
Jos ajat autolla "kadulla", napalukot kiinni, se voi kammeta kummasti mutkat suoriksi, eikä näin ollen ole suositeltava temppu. Toki jos ei "katu" ajoa tule, tai muistaa aina avata napalukot, niin no problem!
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

joo menee se takaperän kitka sinne eteen heittämällä,mun mielestä kitka edessä ei ole paha ajaa ollenkaan.
hilussa mulla on parivuotta ollut hiasen kitka edessä,pariin rautasikaan fj55 on myös varattu kitkamurikat eteen ne on bj42 takaperästä.(vaituu samalla 4,11 välitys)
saa nähdä miten noi kitkat jeesaa painavammassa autossa,hilussa niistä on löytynyt juuri se tarvittava lisäpito mitä siihen tarvinkin.
mun mielestä tolla etuperän kitkalla on kiva ajaa auto on tavallaan samallainen kokoajan,tiukassa paikassa kuitenkin antaa 35" pyörällä vähän myeten eikä riko mitään esim murrosta.
ainoana miinuspuolena pidän sammakonkudun köh siis lukkoperä öljyn hintaa n14€+- kun tavallista perä öljyä olen ostanut 20l ämpäreissä jää parieuroo litrahinnaksi.
joo laita sinne kitka,lock right,tai arb mutta älä missäännimessä hitsattua.
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Mun mielestä kitkalla saavutettu hyöty on niin vähäinen, että
melkein samalla vaivalla sinne asentaa kunnon lukon?
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

joo 4 vuotta vetelin hilulla ilman lukkoja,nyt on ne hiasen kitkat ollu siellä 2 vuotta.
en ole päivääkään katunu niiden sinne laittoa!,kyllä hiluxin ajoominaisuudet parani kohisten.
tää vaihtoehto riitti ainakin mulle,hilua nyt on aika kohtuullista viedä metsässä lukottamanakin.
ja kun on lukottamaan autoon tottunut niin tietää jo aika tarkkaan auton "rajat" minne sillä kannattaa yrittää jos ei hinausapua ole lähellä.
itselle sen auton kuitenkin rakentaa ja jos siihen vielä sattuu olee suhkoht tyytyväinen niin se on hyvä.
mulla on 5autoa ei pudjetti riitä millään ostamaan 10kpl arbin lukkoja ja tykotarpeita.
on ihan vain tyydyttävä kitkoihin,lock right,aussie locker lukkoihin.
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

jjtp kirjoitti: ainoana miinuspuolena pidän sammakonkudun köh siis lukkoperä öljyn hintaa n14€+- kun tavallista perä öljyä olen ostanut 20l ämpäreissä jää parieuroo litrahinnaksi.
onkos toi 14€ nyt litrahinta vai mikä? ajattelin vaan kun mulla vielä oli kitka takana käytin siellä teboilin lsd ööliä joka maksaa tällä hetkellä paikallises 4€ litra ja tavallinen 3,75€. hinnat tarkastettu eilen.
Vai onko toi teboili jotain "lume"lukkoperäöljyä..
1987 LJ70
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Tuli tuossa mieleen, että jos joku haluaa testailla sitä kemppiläisen toimintaa niin mulla olis hyllyssä joutilaana kemppiläinen murikka.

Sehän passaa Berttaan ja Hoijakkaan. Sen saa mäyräkoiralla omakseen tai vaikka lainaan.

Eipähän tarvi särkeä sitä omaa toimivaa perää. Saa laittaa hyllystä takaisin sitten sen alkuperäisen.
Se kemppiläinen on nimittäin pepusta....

- jm
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Luukinen
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Syys 07, 2005 12:59 pm
Paikkakunta: kemijärvi/rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Luukinen »

minä en ainakaan laittais kemppiläistä maasturiin mut kyllä se menee peltoautossa hemmetin hyvin...
Vastaa Viestiin