Kuva Kuva

Land Cruiser KDJ120 / GRJ120 (J12) pakettiautona

General chat

Valvoja: Käyttäjä

hj6084
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Marras 24, 2008 10:05 am
Paikkakunta: itä-suomi

Land Cruiser KDJ120 / GRJ120 (J12) pakettiautona

Viesti Kirjoittaja hj6084 »

Onko tästä kenelläkään täällä kokemusta? Onko tosiaan noin helposti toteutettavissa..?

http://www.ake.fi/pdf/Land%20Cruiser%20 ... autona.pdf
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1603
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: Land Cruiser KDJ120 / GRJ120 (J12) pakettiautona

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

hj6084 kirjoitti:Onko tästä kenelläkään täällä kokemusta? Onko tosiaan noin helposti toteutettavissa..?

http://www.ake.fi/pdf/Land%20Cruiser%20 ... autona.pdf
On, ja helpomminkin; takavöitä ei tarvitse poistaa 3. riviltä.

Mutta, tuohon aikaan kun ko. ohje on väännetty, autosta saatiin pieniveroinen paku pehmeillä takapenkeillä. Nyt ko. muutoksen jälkeen autolle juoksee aivan yhtä isot verot + max. nopeus on 100 km/h. Vakuutusmaksut lasketaan eri kaavalla, joten niissä voi olla eroja.

2. rivin takapenkki vielä pois, niin sitten päästään pienelle d-verolle.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
hj6084
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Marras 24, 2008 10:05 am
Paikkakunta: itä-suomi

Viesti Kirjoittaja hj6084 »

Niin vähän arvelinkin ettei onnistu enää tänä päivänä saada pieniveroiseksi ko. muutoksin..
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Täälä Norjassa on melkein kaikki LC120 rekisteröity pakettiautoksi 2 hengelle.Ne on 300 000Nkr halvempia kun ei tarvi maksaa veroja ja 10 vuoden kuluttua saa reg. henkilö autoksi ilman veroja :D
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1603
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

pertsa kirjoitti:Täälä Norjassa on melkein kaikki LC120 rekisteröity pakettiautoksi 2 hengelle.Ne on 300 000Nkr halvempia kun ei tarvi maksaa veroja ja 10 vuoden kuluttua saa reg. henkilö autoksi ilman veroja :D
Taitaa olla lähinnä Norjaa varten Toyotalla ihan varaosanumerolla 120-sarjalaiseen paksu teräksinen lattian jatke/etulippa takajalkatilan/takaistuimen kohdalle.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Joo näihin tulee lattia jalkatilaan ja verkkoseinä etupenkien taakseja katonverhusta nostetaan joku cm ylös.Se tavaratila pitää olla 140cm pitkä 105cm korkea ja 90cm leveä ennen kuin saa auton pienemällä verolla :D Jos on 1cm alle mitan niin täys henkilöautovero niin sitä verkkoseinää ei kannata taaksepäin siirtää vaikka ois ahdasta etupenkillä.Norjan tulli pitää ratsioita tiellä ja mittaavt että tavaratilaa ei ole muutettu :lol:
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Nythän mää muistinkin, että Norjahan se olikin se maa mihin mun tartti muuttaa. Alanvaihto: hoitsuopistoon, ja sitten... Vai vieläkös sinne tarvittiin hoitsuja Suomesta?
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

A-P kirjoitti:Nythän mää muistinkin, että Norjahan se olikin se maa mihin mun tartti muuttaa. Alanvaihto: hoitsuopistoon, ja sitten... Vai vieläkös sinne tarvittiin hoitsuja Suomesta?
Kyllä Norjassa töitä löytyy jos on työ haluja.2008 mulla oli yli 300 työpäivää :D alkovat jo konttorilla naukumaan oli joku päivä liikaa ylitöitä :lol:
Avatar
Janne Hartikainen
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm

Viesti Kirjoittaja Janne Hartikainen »

Totanoinniin. ostin juuri tuollaisen joka OLI pakettiautoksi rekisteröity, ihan 5 penkkiä yms. en tiedä mitä rekisteriotteessa luki. pyysin että josko myyjä kävisi rekisteröimässä sen henkilöautoksi ennen myyntiä.

teinkö väärin? olisinko säästänyt esim diesel veroissa?
J120
Nikkari
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 12:21 pm
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Nikkari »

Aivan kuten -MaTTi- tuossa hieman aiemmin ennättikin sanomaan, kyllä pientä säästöä pakettiautona syntyisi, mutta vain vakuutusmaksun osalta.

Tässä lainaus hänen tekstistään:

Mutta, tuohon aikaan kun ko. ohje on väännetty, autosta saatiin
pieniveroinen paku pehmeillä takapenkeillä. Nyt ko. muutoksen jälkeen autolle juoksee aivan yhtä isot verot + max. nopeus on 100 km/h. Vakuutusmaksut lasketaan eri kaavalla, joten niissä voi olla eroja.

2. rivin takapenkki vielä pois, niin sitten päästään pienelle d-verolle.

Että semmoista :)
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

näitä pakettiauto kikkailuja porukka tekee myös sen takia et saa täyden hyödyn firman verotuksessa...
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Vastaa Viestiin