Ohan nuita aika palijo! Onkohan tuohon hdj malliin ollu palijo moottorivaihtoehtoja? On muuten aika hankalasa paikasa muutama pultti millä moottori on kii vaihelaatikosa! Täytyy varmaan ottaa moottorin kannakkeitten kumityynyt pois että moottori putuaa vähä alaspäin niin saa jonkulaisen auvaimen sopimaan sinne!?
No nyt ois tievosa vanaha mutta toimiva moottori! Alakerta kannattaa varmaan laakeroija kokonaan ja uuet tiivisteet ja stefat laittaa, mutta mitä tarvis kannelle tehä, vai tarviiko/kannattaako tehä mittään? Niin ja miten männän renkaat kannattaako niitä vaihtaa? Mistä ootte ostellu osia/tiivisteitä toyotiin? Löytyykö jostain tarvikeosia jotka ovat suunnilleen yhtä laadukkaita kun alakuperäset ja jos löytyy niin maksavakko sitte yhtä palijo ku alakuperäset?
Joo eli kyseessa ei ole mikaan kaanteinen torxikanta vaan ihan normaali 12 kulmainen pultti. Ja niinkuin Matti mainitsi niin noita loytyy jokapaikasta puoli-ilmaiseksi
No nyt ihimetyttää kytkinpolijin, otin kytkimen työsylinterin (oli syöpyny pinta uusiksi mennee) irti joka on kytkinkopan kylijesä no sieltähän tuli kaikki hilut ulos nykäsemällä ku se oli irti onko ok ja kun kytkinpolijinta painaa niin se loksahtaa pohojaan ja jää sinne onko se normaalia? Sitten pitäs saaha tietää kumpaan suuntaan aukiaa kampiakselin pääsä oleva pultti jonka alla hihinapyörä on kii ettei säre kovin palijo työkaluja sen aukasusa? Ku ei oo kerinny tulemaan se korijausopaskaan!
Se mutteri aukeaa ihan normaaliin suuntaan, mutta kiristysmomentti on jossain 40 kilon paikkeilla niin se osaa olla juurtunut vähän tiukkaan. Minä olen saanu lyöntilenkillä auki, joku on ottanu raskaankaluston pyöränmutterimopolla jne. Hylsyt ja varret kun on tuuman vääntiöllä niin alkaa olla kaliiperi kohillaan. Kolmevarttiset on vielä vähän alamittasia tuohon kohtaan, tahtoo varret vääntyä. Öljypohja ensin auki ja kakkosnelosen pätkä väliin.