Kuva Kuva

Vm.90 hdj80 Land Cruiseri Moottoria vailla?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

snakerock
Viestit: 35
Liittynyt: Su Syys 27, 2009 9:49 pm
Paikkakunta: Pohojois-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja snakerock »

Ohan nuita aika palijo! :o Onkohan tuohon hdj malliin ollu palijo moottorivaihtoehtoja? On muuten aika hankalasa paikasa muutama pultti millä moottori on kii vaihelaatikosa! Täytyy varmaan ottaa moottorin kannakkeitten kumityynyt pois että moottori putuaa vähä alaspäin niin saa jonkulaisen auvaimen sopimaan sinne!? :?
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

HDJ:hin ei ole kuin yksi moottori. Tuo auton tyyppi kertoo moottorin HDJ on turbolla ja HZJ ilman
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
bj45lava
Viestit: 583
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Onhan siinä uudemmassa hdj:ssä se 24v kone...
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
snakerock
Viestit: 35
Liittynyt: Su Syys 27, 2009 9:49 pm
Paikkakunta: Pohojois-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja snakerock »

No niin näin ne asiat alakaa meikäläisellekkin seleviään! :)
snakerock
Viestit: 35
Liittynyt: Su Syys 27, 2009 9:49 pm
Paikkakunta: Pohojois-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja snakerock »

No nyt ois tievosa vanaha mutta toimiva moottori! Alakerta kannattaa varmaan laakeroija kokonaan ja uuet tiivisteet ja stefat laittaa, mutta mitä tarvis kannelle tehä, vai tarviiko/kannattaako tehä mittään? Niin ja miten männän renkaat kannattaako niitä vaihtaa? Mistä ootte ostellu osia/tiivisteitä toyotiin? Löytyykö jostain tarvikeosia jotka ovat suunnilleen yhtä laadukkaita kun alakuperäset ja jos löytyy niin maksavakko sitte yhtä palijo ku alakuperäset?
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

ebay...Mikaan ei ole niin kallista kuin alkuperaiset.

p.s. Miten savolainen on eksynyt pohjanmaalle?
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

kuinnii? tuoha o iha selevää pohojammaata..justiii pohojoispohojammaata. Se kuulostaa etelänvetelistä ihan savolta.
snakerock
Viestit: 35
Liittynyt: Su Syys 27, 2009 9:49 pm
Paikkakunta: Pohojois-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja snakerock »

Jep! Pohojois-pohojanmaalla asunu aina!
snakerock
Viestit: 35
Liittynyt: Su Syys 27, 2009 9:49 pm
Paikkakunta: Pohojois-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja snakerock »

Kertokaapa mikä auvain käy nuihin kannenpultteihin ku pitäs lähtä ostaan semmosta että sais homman eteneen?!
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1603
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

snakerock kirjoitti:Kertokaapa mikä auvain käy nuihin kannenpultteihin ku pitäs lähtä ostaan semmosta että sais homman eteneen?!
Olisko se sama 12-kulmainen 14 millinen hylsy, mikä passaa ainakin nelosdieseleihin...? Oikaskaa joku jos oon väärässä.

Parilla-kolmella eurolla löytyy kaupasta.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Joo eli kyseessa ei ole mikaan kaanteinen torxikanta vaan ihan normaali 12 kulmainen pultti. Ja niinkuin Matti mainitsi niin noita loytyy jokapaikasta puoli-ilmaiseksi :lol:
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
snakerock
Viestit: 35
Liittynyt: Su Syys 27, 2009 9:49 pm
Paikkakunta: Pohojois-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja snakerock »

No niin lähtihän se kansi irti 12 kulumanen ja 12 millinen oli sopeva! Kiitoksia tiedosta!
snakerock
Viestit: 35
Liittynyt: Su Syys 27, 2009 9:49 pm
Paikkakunta: Pohojois-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja snakerock »

No nyt ihimetyttää kytkinpolijin, otin kytkimen työsylinterin (oli syöpyny pinta uusiksi mennee) irti joka on kytkinkopan kylijesä no sieltähän tuli kaikki hilut ulos nykäsemällä ku se oli irti onko ok ja kun kytkinpolijinta painaa niin se loksahtaa pohojaan ja jää sinne onko se normaalia? Sitten pitäs saaha tietää kumpaan suuntaan aukiaa kampiakselin pääsä oleva pultti jonka alla hihinapyörä on kii ettei säre kovin palijo työkaluja sen aukasusa? Ku ei oo kerinny tulemaan se korijausopaskaan!
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Se mutteri aukeaa ihan normaaliin suuntaan, mutta kiristysmomentti on jossain 40 kilon paikkeilla niin se osaa olla juurtunut vähän tiukkaan. Minä olen saanu lyöntilenkillä auki, joku on ottanu raskaankaluston pyöränmutterimopolla jne. Hylsyt ja varret kun on tuuman vääntiöllä niin alkaa olla kaliiperi kohillaan. Kolmevarttiset on vielä vähän alamittasia tuohon kohtaan, tahtoo varret vääntyä. Öljypohja ensin auki ja kakkosnelosen pätkä väliin.
TP
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Ja rohkea aukaisee sen startilla...Tukeva avain pulttiin,varsi runkoa vasten ja pyöräytys startilla...

E:Niinjoo,kyseessähän olikin irtomoottori joten ei paljoa lämmitä ylläoleva...
Vastaa Viestiin