BJ-4x:ään vetokoukun sähköt
Valvoja: Käyttäjä
BJ-4x:ään vetokoukun sähköt
Olen ehkä ostamassa BJ-42:sen jossa ei ole sähköjä vedetty vetokoukulle. Miten iso homma olisi vetää sähköt tähän niin että voisi käyttää 12V valoilla olevia peräkärryjä? Eli ihan nollista lähtisin vetämään piuhoja.
Itsellä on ollut aiemmin BJ-45 josssa oli älyttömän iso punainen jännitteenalennin 24-> 12V. Siitä ei saanut oikein mitään tolkkua.
Itsellä on ollut aiemmin BJ-45 josssa oli älyttömän iso punainen jännitteenalennin 24-> 12V. Siitä ei saanut oikein mitään tolkkua.
Re: BJ-4x:ään vetokoukun sähköt
ostat samanlaisen punaisen jännitteenalentimet jonka läpi vaan vedät sitten peräkoukun johdot...jhellen kirjoitti:Olen ehkä ostamassa BJ-42:sen jossa ei ole sähköjä vedetty vetokoukulle. Miten iso homma olisi vetää sähköt tähän niin että voisi käyttää 12V valoilla olevia peräkärryjä? Eli ihan nollista lähtisin vetämään piuhoja.
Itsellä on ollut aiemmin BJ-45 josssa oli älyttömän iso punainen jännitteenalennin 24-> 12V. Siitä ei saanut oikein mitään tolkkua.
HJ61 -87
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Vetokoukun sähköt
Vaikka tällaisesta liikkeestä saat sellaisen.
http://www.adita.fi/?j%E4nnitteenmuunti ... .4700.html
http://www.adita.fi/?j%E4nnitteenmuunti ... .4700.html
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Laita tuollanen
http://www.meronet.com/catalog/product_ ... cts_id=521 samasta puljusta löytyy myös tuo alennin jos sellaiseen päädyt.

Tässä hintaa sille sisälle asennettavalle
http://www.meronet.com/catalog/product_ ... cts_id=377
Äkkiseltää en halvempaa löytänyt.

Äkkiseltää en halvempaa löytänyt.
Tein itse ja säästin: Otin radion jännitteenalentimesta (10A) 12 volttia jota laitoin 24 volttiset releet katkomaan jarrun, vilkkujen ja parkkien ohjaamana. Hyvin toimii eikä edes jännitteenalennin ylikuormitu, vaikka olisi radio päällä samaan aikaan kun kärri on perässä.
Tarvikkeet siis: 4 kpl 24V releitä, johtoa ja sopiva rasia, johon releet sijoittaa. Liitokset tein tinaamalla ettei kontaktit katko. Hintaa kertyi kaikkineen alle 15 euroa. Jos alentimen joutuu hankkimaan, niin hintaa kertyy kolmisenkymppiä lisää.
Tarvikkeet siis: 4 kpl 24V releitä, johtoa ja sopiva rasia, johon releet sijoittaa. Liitokset tein tinaamalla ettei kontaktit katko. Hintaa kertyi kaikkineen alle 15 euroa. Jos alentimen joutuu hankkimaan, niin hintaa kertyy kolmisenkymppiä lisää.
BJ75 1987
# 274
# 274
Samanlaisen tein myös minä,ja lisä ominaisuutena on katkaisija josta saa perävaunun valot pois esim.traileria veteen peruuttaessa.Tein itse ja säästin: Otin radion jännitteenalentimesta (10A) 12 volttia jota laitoin 24 volttiset releet katkomaan jarrun, vilkkujen ja parkkien ohjaamana. Hyvin toimii eikä edes jännitteenalennin ylikuormitu, vaikka olisi radio päällä samaan aikaan kun kärri on perässä.
Itellä oli alkuun 8 A alennin,joka ei aivan riittänyt,niin laitoin siihen toisen rinnalle, ja jopas riittää.
Eli jos menet alennin kaupoille,niin kannattaa ostaa hieman isompi,esim. 30 A,ja nimenomaan se muunnin tai mikänytonkaan,eli se jossa on hakkuri,niin hyötysuhde on silloin parempi.
Tosin hintaakin on jotain mutta 24 V laitteissa siihen vaan joutuu totuttelemaan.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...