Pohjaanlyöntikumit ja niiden korkeus / HJ SOA
Valvoja: Käyttäjä
Pohjaanlyöntikumit ja niiden korkeus / HJ SOA
Pitäisi tuon HJ SOA-projektin yhteydessä päättää pohjaanlyöntikumien paikka. Ajattelin alkuperäiset kumit laittaa takaisin, mutta siten, että siihen väliin tulee metallipalkki tai mahdollisesti esim m12 kierretankojen varaan, niin voisi hakea muttereilla sen oikean kohdan.
Mihinkä kohtaan kumit tulisi laittaa? Saako lehtijousi kääntyä yhtään nurjalleen vai laitanko kumit stoppaamaan heti, kun jousi on täysin vaakasuorassa (sisäänjousto tällöin jää aika vaatimattomaksi)?
Toki jos tulee mieleen, olisiko joku toinen pohjaanlyöntikumimalli parempi, saa kertoa. Äkkiseltään kun miettii, niin sellainen pyöreä korkea kumitanko voisi olla hyvä (näin sellaiset yhdessä Land Roverissa, mutten muista, mistä ne oli peräisin).
Mihinkä kohtaan kumit tulisi laittaa? Saako lehtijousi kääntyä yhtään nurjalleen vai laitanko kumit stoppaamaan heti, kun jousi on täysin vaakasuorassa (sisäänjousto tällöin jää aika vaatimattomaksi)?
Toki jos tulee mieleen, olisiko joku toinen pohjaanlyöntikumimalli parempi, saa kertoa. Äkkiseltään kun miettii, niin sellainen pyöreä korkea kumitanko voisi olla hyvä (näin sellaiset yhdessä Land Roverissa, mutten muista, mistä ne oli peräisin).
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
Korkeusnäkökohta on huomioitu rungon muutoksilla. Ei nouse liikaa. Näillä näkymin jää 7 lehteä taakse ja 6 eteen. Jäävät hieman "oikein päin" kippuralle.
Mietin vain, että uskaltaako sen stopparin laittaa sinne nurjalle puolelle ja jos kyllä, niin kuinka paljon. Siksi kestävyyskokemukset ym kiinnostaa.
Mietin vain, että uskaltaako sen stopparin laittaa sinne nurjalle puolelle ja jos kyllä, niin kuinka paljon. Siksi kestävyyskokemukset ym kiinnostaa.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Tuolle näyttää mun uudet iskemättömät (!) etujouset. Juuri tänään kokeilin, ja riipuke taipui runkoon asti kiinni... Eli täytyy kattella toisia jousia. Taidan laittaa pohjaanlyöntikumit siten, että saa mennä pari senttiä nurjalle puolelle.
Toki voihan se olla, että tässä innostuu laittamaan ilmajouset eteen ja taakse lehtien kaveriksi, niin saisi säätövaraa... Täytyy tutkailla.
Toki voihan se olla, että tässä innostuu laittamaan ilmajouset eteen ja taakse lehtien kaveriksi, niin saisi säätövaraa... Täytyy tutkailla.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Kyllä mulla oli etujouset ihan aavistuksen verran kippurat kun leimalla kävin, ja konttorin sedän kans saatiin 70mm korotusta vakioilla rungonpuoleisilla jousenkiinnikkeillä. Akselis olevat pedit on kyllä huomattavasti matalemmat kuin pemaripojun kuvas.
Voihan tietysti olla että mittamies oli joku kierosilmä.
Pohjaanlyöntikumekset antaa pakan jonniin verran kääntyä nurinpäin, etujouset on kestäny, takapakkoja on pariin kertaan saanu elvyttää.
Voihan tietysti olla että mittamies oli joku kierosilmä.

Pohjaanlyöntikumekset antaa pakan jonniin verran kääntyä nurinpäin, etujouset on kestäny, takapakkoja on pariin kertaan saanu elvyttää.
1987 LJ70