Kuva Kuva

hj maastokelpoiseksi?VALMIS TOISTAISEKSI,porttaalit sitte

General chat

Valvoja: Käyttäjä

maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

onko sulla joku virikytkin vai mitä ihmettä,luulis että noilla renkailla se viimeistään antautuis. :mrgreen:
maaristeilijä
Ugly_hj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Ugly_hj »

Ei ole virikytkintä ja tuotakin kytkintä oli poijaat testanneet silloin kun tuo moottori oli tapsan purkuhoojiissa kiinni haiskahti jonkun verran kun sillä hoojiillä oli lähetty nelosella liikkeelle :D.
Mutta ei tuo kyllä tuntunut luistavan, vielä.
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Mihin se keltasen nuolen isomollukka vaikuttaa, perussyöttöön? Siihen en oo vielä sattunu. Noi kaks muuta on niin, että justiin saa vielä suojakupin jengalle ja toinen niin auki ettei aivan vielä tipu. Kierroksis menny sekasin ajat sitte.
Ilman bleediä ahdot 0,3 ja bleedaamalla 0,6 ja savua ei oikeestaan tuu kuin käynnistäes ja sillon tulookin oikeen lost savu.:)

Pitäiskö tota hukkaportin tankoa nyt lyhentää vai jatkaa että sais ahtoja lisää? Ahdin on CT-26 47mm imusiivellä.
1987 LJ70
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

luhentää! laita vaikka pari prikkaa kellon kiinnityksen alle! tai lisäjousi vetään tankoa!

minkämoisilla kierroksilla tollasessa ruuvatussa hj-61 herää toi ct-26 ahdin ahdin?
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

laita turporuuvi/vast. viritys,vaikka t-haara ennen hukkaportin kelloa.letku poikki,t haara väliin ja siihen ylijäävään lähtöön pätkä letkua johon suutin päähän mistä vuotaa ilmat pihalle.sopivan suuttimen koossa en osaa neuvoa sillä ruuvi kabiinissa on paljon komeempaa joten se oli oma ratkaisu.ahdin herää huomattavasti aikaisemmin kuin pienellä ainemäärällä.
maaristeilijä
Ugly_hj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Ugly_hj »

Joo mullakin on kabiinissa ruuvi mikä kuristaa sen ilman menon kellolle jos sen sulkee kokonaan niin ahtaa noilla ruuvauksilla ainakin 0,8,mutta en aivan täyskierroskiihytyksiä ole vielä raskinut tehdä nyt on ahdot säädetty 0,7.
Tossa käytiin kavereiden kanssa testaamassa 0-100 4 miestä kyydissä menee hienosti reippaammalla kiihytyksellä ja kytkin ei tunnu luistavan kun vaihtaa 3000rpm jälkeen vasta isompaa, mutta jos 100/kmh vauhdissa 4 tai 5vaihteella lähtee kiihdyttämään lujemmin niin luistaa ensin huomattavasti, mutta lähtee melkein heti oikeasti kiihtymään ,eli pitää kiihdyttää sillain varovasti kaasua lisäämällä ,mutta tuntuis ohituskiihtyvyys olevan kyllä ihan kohillaan nytten.
Se täytyy myös sanoa ettei kyllä tollainen ruuvattu 12-ht tunnu häviävän alaväännöissäkään 2h:lle,mutta täytyy vertailla dynokäyriä kunhan pääsee kokeileen.
Tietääkö kukaan onko ihan sama millä rattailla menee dynoon eli viekö isot renkaat tehoja tai onko jotain muuta haittaa?
Pistin huvikseni kuvia tosta moottori asennuksesta coolrin kanssa offipalstaprofiiliini
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1577
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

se nyt ainakin on pahasta kun jarrussa ajetaan täysiä niin siinä ollaan äkkiä 200kmh nopeudessa eikä noi maastorenkaat välttämättä kestä moista,taitaa olla nopeusluokka q tai vieläkin alhaisempi.omassa alkoi tulemaan huohotuspaineet jakopään tiivisteistä läpi yli kilon ahdoilla vaikka oli letku suoraan ulkoilmaan,ennen puhallinta liimasin sitten alkuperäistä vastaavan yhteen,letku siihen ja vuoto loppui.mielellään huohotusputkeen suodatin väliin ettei ala moottori käymään huohotuskaasuilla eli öljyllä.lopputulos on kokolailla uutta mottia vaille oleva auto
maaristeilijä
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

maaristeilijä kirjoitti:laita turporuuvi/vast. viritys,vaikka t-haara ennen hukkaportin kelloa.letku poikki,t haara väliin ja siihen ylijäävään lähtöön pätkä letkua johon suutin päähän mistä vuotaa ilmat pihalle.sopivan suuttimen koossa en osaa neuvoa sillä ruuvi kabiinissa on paljon komeempaa joten se oli oma ratkaisu.ahdin herää huomattavasti aikaisemmin kuin pienellä ainemäärällä.
Juurikin noin mulla on mutta eipä saa ahtoja 0,6 enempää.

Eipä kyllä voi kehuskella ahtimen heräämiselläkään, pirusti olevinaan vaikutti toi siiven isontaminen, pitääkin oikeen huomenna kattella millä kierroksilla heräämisiä tapahtuu, alle 2000 kierroksen ei kuitenkaan tapahdu oikeestaan mitään. 80km/h voi ajella tasamaalla helposti 0 ahdoilla.
1987 LJ70
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kyllä sie on josain jotain vikaa?
taitaa jäädä se kello koko ajan vähä raolleen?
ittellä on hj-60 koneessa vastaava ahdin ja siinä tulee vedätettäessä 1bar/1500R/min ja tieajossa tasakaasulla joku 0,4-0,5bar
ja vakiopumpulla jota joku 2kierrosta ruuvattu.
ennemmin sillä vakio ahdinsiivellä heräs samois kierroksis.
nytten tuntuis kierroksilla vetävän paljon virkeemmin.
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

pemaripoju kirjoitti:kyllä sie on josain jotain vikaa?
taitaa jäädä se kello koko ajan vähä raolleen?
ittellä on hj-60 koneessa vastaava ahdin ja siinä tulee vedätettäessä 1bar/1500R/min ja tieajossa tasakaasulla joku 0,4-0,5bar
ja vakiopumpulla jota joku 2kierrosta ruuvattu.
ennemmin sillä vakio ahdinsiivellä heräs samois kierroksis.
nytten tuntuis kierroksilla vetävän paljon virkeemmin.
Kokeilin niitä rikkoja laittaa siihen kellon alle ja lisäksi pumpusta ruuvasin sitä isoa mölttiä pari kierrosta hyttiä kohti, lopputuloksena 0,7bar ja luistava kytkin. Ja lukkopihdit hukkiksen letkussa sama lopputulos, eli taitaa olla kello moro tai portti jumittunu raolleen?
1987 LJ70
Ugly_hj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Ugly_hj »

mulla tuo ahtoi enne syötön lisäystä sen 0,4 bar ja sitten syötön lisäyksen jälkeen n.o,5 bar ja sitten hukkis aukes nyt siinä on sitten ruuvi säätäämässä,eli kyllä sullakin se kello varmaan toimii jos se kuristaminen lisää ahtoja, kun jos kello olisi rikki niin hukkaportti ei mun käsittääkseni avautuisi ollenkaan ja ahtoa tulis tietenki enemmän.
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

joo helppo tapa tehdä testi on nykästä portin kellolta letku kokonaan irti,sitten tulee mitä se pystyy.n 1.2-1.4 bar.jollei niin ainetta liian vähän tai puhaltimessa jotain häikkää
maaristeilijä
Ugly_hj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Ugly_hj »

No mun autossa ei ennen syöttöjen lisäystä auttanut ahtojen nousuun sen letkun irroitus, mutta sitten kun syöttöjä oli lisätty niin sen jälkeen auttoi, tossa oli kyllä kaikki sinetit paikoillaan niissä ruuveissa.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

jotenkin rupee tuntuun kun teidän juttuja lueskelee että toi ct-26 puhaltelee paljon herkemmin tossa 2-h jatkeena... kyllä se leimasäädössäkin nostaa hetkellisellä kaasun painalluksella tonne kiloon. enempää en ole koskaan edes kokeillut. saa nähdä miten käy kun saan asennettua sen 12-ht pumpun...
Ugly_hj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Ugly_hj »

Tänään kävin dynossa tolla 12-ht:llä jossa on cooleri lisätty ja 3" putki ja perus ja ahdonalaista syöttöä lisätty nyt 2 kierrosta alkuperäisestä(piti hieman vähentää kun ei kytkin pidä)niin luistavalla kytkimellä 1200rpm 240 nm 1550rpm 510 nm josta laskien 3500 370nm ja siitä 4000rpm laskee tasaisesti 170nm,heppoja 1200rpm 120hp siitä nousee tasaisesti3450 rpm 170 hp ahdot oli 0,5 eikä savua juuri lainkaan joten ahtoja ja syöttöä vois lisätä jonkun verran kunhan saa paremman kytkimen.
Vastaa Viestiin