
hj maastokelpoiseksi?VALMIS TOISTAISEKSI,porttaalit sitte
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
Mihin se keltasen nuolen isomollukka vaikuttaa, perussyöttöön? Siihen en oo vielä sattunu. Noi kaks muuta on niin, että justiin saa vielä suojakupin jengalle ja toinen niin auki ettei aivan vielä tipu. Kierroksis menny sekasin ajat sitte.
Ilman bleediä ahdot 0,3 ja bleedaamalla 0,6 ja savua ei oikeestaan tuu kuin käynnistäes ja sillon tulookin oikeen lost savu.
Pitäiskö tota hukkaportin tankoa nyt lyhentää vai jatkaa että sais ahtoja lisää? Ahdin on CT-26 47mm imusiivellä.
Ilman bleediä ahdot 0,3 ja bleedaamalla 0,6 ja savua ei oikeestaan tuu kuin käynnistäes ja sillon tulookin oikeen lost savu.

Pitäiskö tota hukkaportin tankoa nyt lyhentää vai jatkaa että sais ahtoja lisää? Ahdin on CT-26 47mm imusiivellä.
1987 LJ70
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
laita turporuuvi/vast. viritys,vaikka t-haara ennen hukkaportin kelloa.letku poikki,t haara väliin ja siihen ylijäävään lähtöön pätkä letkua johon suutin päähän mistä vuotaa ilmat pihalle.sopivan suuttimen koossa en osaa neuvoa sillä ruuvi kabiinissa on paljon komeempaa joten se oli oma ratkaisu.ahdin herää huomattavasti aikaisemmin kuin pienellä ainemäärällä.
maaristeilijä
Joo mullakin on kabiinissa ruuvi mikä kuristaa sen ilman menon kellolle jos sen sulkee kokonaan niin ahtaa noilla ruuvauksilla ainakin 0,8,mutta en aivan täyskierroskiihytyksiä ole vielä raskinut tehdä nyt on ahdot säädetty 0,7.
Tossa käytiin kavereiden kanssa testaamassa 0-100 4 miestä kyydissä menee hienosti reippaammalla kiihytyksellä ja kytkin ei tunnu luistavan kun vaihtaa 3000rpm jälkeen vasta isompaa, mutta jos 100/kmh vauhdissa 4 tai 5vaihteella lähtee kiihdyttämään lujemmin niin luistaa ensin huomattavasti, mutta lähtee melkein heti oikeasti kiihtymään ,eli pitää kiihdyttää sillain varovasti kaasua lisäämällä ,mutta tuntuis ohituskiihtyvyys olevan kyllä ihan kohillaan nytten.
Se täytyy myös sanoa ettei kyllä tollainen ruuvattu 12-ht tunnu häviävän alaväännöissäkään 2h:lle,mutta täytyy vertailla dynokäyriä kunhan pääsee kokeileen.
Tietääkö kukaan onko ihan sama millä rattailla menee dynoon eli viekö isot renkaat tehoja tai onko jotain muuta haittaa?
Pistin huvikseni kuvia tosta moottori asennuksesta coolrin kanssa offipalstaprofiiliini
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1577
Tossa käytiin kavereiden kanssa testaamassa 0-100 4 miestä kyydissä menee hienosti reippaammalla kiihytyksellä ja kytkin ei tunnu luistavan kun vaihtaa 3000rpm jälkeen vasta isompaa, mutta jos 100/kmh vauhdissa 4 tai 5vaihteella lähtee kiihdyttämään lujemmin niin luistaa ensin huomattavasti, mutta lähtee melkein heti oikeasti kiihtymään ,eli pitää kiihdyttää sillain varovasti kaasua lisäämällä ,mutta tuntuis ohituskiihtyvyys olevan kyllä ihan kohillaan nytten.
Se täytyy myös sanoa ettei kyllä tollainen ruuvattu 12-ht tunnu häviävän alaväännöissäkään 2h:lle,mutta täytyy vertailla dynokäyriä kunhan pääsee kokeileen.
Tietääkö kukaan onko ihan sama millä rattailla menee dynoon eli viekö isot renkaat tehoja tai onko jotain muuta haittaa?
Pistin huvikseni kuvia tosta moottori asennuksesta coolrin kanssa offipalstaprofiiliini
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1577
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
se nyt ainakin on pahasta kun jarrussa ajetaan täysiä niin siinä ollaan äkkiä 200kmh nopeudessa eikä noi maastorenkaat välttämättä kestä moista,taitaa olla nopeusluokka q tai vieläkin alhaisempi.omassa alkoi tulemaan huohotuspaineet jakopään tiivisteistä läpi yli kilon ahdoilla vaikka oli letku suoraan ulkoilmaan,ennen puhallinta liimasin sitten alkuperäistä vastaavan yhteen,letku siihen ja vuoto loppui.mielellään huohotusputkeen suodatin väliin ettei ala moottori käymään huohotuskaasuilla eli öljyllä.lopputulos on kokolailla uutta mottia vaille oleva auto
maaristeilijä
Juurikin noin mulla on mutta eipä saa ahtoja 0,6 enempää.maaristeilijä kirjoitti:laita turporuuvi/vast. viritys,vaikka t-haara ennen hukkaportin kelloa.letku poikki,t haara väliin ja siihen ylijäävään lähtöön pätkä letkua johon suutin päähän mistä vuotaa ilmat pihalle.sopivan suuttimen koossa en osaa neuvoa sillä ruuvi kabiinissa on paljon komeempaa joten se oli oma ratkaisu.ahdin herää huomattavasti aikaisemmin kuin pienellä ainemäärällä.
Eipä kyllä voi kehuskella ahtimen heräämiselläkään, pirusti olevinaan vaikutti toi siiven isontaminen, pitääkin oikeen huomenna kattella millä kierroksilla heräämisiä tapahtuu, alle 2000 kierroksen ei kuitenkaan tapahdu oikeestaan mitään. 80km/h voi ajella tasamaalla helposti 0 ahdoilla.
1987 LJ70
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
kyllä sie on josain jotain vikaa?
taitaa jäädä se kello koko ajan vähä raolleen?
ittellä on hj-60 koneessa vastaava ahdin ja siinä tulee vedätettäessä 1bar/1500R/min ja tieajossa tasakaasulla joku 0,4-0,5bar
ja vakiopumpulla jota joku 2kierrosta ruuvattu.
ennemmin sillä vakio ahdinsiivellä heräs samois kierroksis.
nytten tuntuis kierroksilla vetävän paljon virkeemmin.
taitaa jäädä se kello koko ajan vähä raolleen?
ittellä on hj-60 koneessa vastaava ahdin ja siinä tulee vedätettäessä 1bar/1500R/min ja tieajossa tasakaasulla joku 0,4-0,5bar
ja vakiopumpulla jota joku 2kierrosta ruuvattu.
ennemmin sillä vakio ahdinsiivellä heräs samois kierroksis.
nytten tuntuis kierroksilla vetävän paljon virkeemmin.
Kokeilin niitä rikkoja laittaa siihen kellon alle ja lisäksi pumpusta ruuvasin sitä isoa mölttiä pari kierrosta hyttiä kohti, lopputuloksena 0,7bar ja luistava kytkin. Ja lukkopihdit hukkiksen letkussa sama lopputulos, eli taitaa olla kello moro tai portti jumittunu raolleen?pemaripoju kirjoitti:kyllä sie on josain jotain vikaa?
taitaa jäädä se kello koko ajan vähä raolleen?
ittellä on hj-60 koneessa vastaava ahdin ja siinä tulee vedätettäessä 1bar/1500R/min ja tieajossa tasakaasulla joku 0,4-0,5bar
ja vakiopumpulla jota joku 2kierrosta ruuvattu.
ennemmin sillä vakio ahdinsiivellä heräs samois kierroksis.
nytten tuntuis kierroksilla vetävän paljon virkeemmin.
1987 LJ70
mulla tuo ahtoi enne syötön lisäystä sen 0,4 bar ja sitten syötön lisäyksen jälkeen n.o,5 bar ja sitten hukkis aukes nyt siinä on sitten ruuvi säätäämässä,eli kyllä sullakin se kello varmaan toimii jos se kuristaminen lisää ahtoja, kun jos kello olisi rikki niin hukkaportti ei mun käsittääkseni avautuisi ollenkaan ja ahtoa tulis tietenki enemmän.
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Tänään kävin dynossa tolla 12-ht:llä jossa on cooleri lisätty ja 3" putki ja perus ja ahdonalaista syöttöä lisätty nyt 2 kierrosta alkuperäisestä(piti hieman vähentää kun ei kytkin pidä)niin luistavalla kytkimellä 1200rpm 240 nm 1550rpm 510 nm josta laskien 3500 370nm ja siitä 4000rpm laskee tasaisesti 170nm,heppoja 1200rpm 120hp siitä nousee tasaisesti3450 rpm 170 hp ahdot oli 0,5 eikä savua juuri lainkaan joten ahtoja ja syöttöä vois lisätä jonkun verran kunhan saa paremman kytkimen.