Kuva Kuva

Rojekt: BJ75 "Poro Ambulanzzi" punnittu

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Nyt olen saamassa Saksan kruiseri klubin jäseneltä maahantuontitodistuksen HZJ75 mallista.

Joten sillä paperossilla voi sitten ite kukainenkin leimata tohon 75 malliin HJ61 koneen.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Juu

Tämmöset renkaat tulee sitten alle. Pienempänä mallina toimivat aivan järkyttävän hyvin lapin soilla. Katotaan miten nämä 38/15,5/15 kokoiset sitten peuhaa seiskafemman alla. Ja varmaan säästää vähän murroksiakin kun ajatuksena oli ajella nuilla 39,5 bokkuroilla eka reissut sopivampia kumeja odotellessa.

ja täsä ny si kuva

Kuva
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

"Kemppi Pera eli pikkuveli" :D
Sopii samaan kategoriaan Kakstahti Ahti:n ja Makkaranpaisto Taisto:n kans.

No joo. Onkos tää seiskafemma sattumoisin lähtösin oulun seuvulta Ristolta? Jotenniin sen näkönen, että nähny rohjakkeen aikasemminki.

Mitkä nuo gummit muute on?
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

No iskä vois olla vaikka "Harja Lare" ku se tulee aina siivoilemaan meitin tallilla.

- Auto on Ristolta kotosi
- renkaat on Ground Hawgit

Vanteiksi laitetaan veljeltä lainaan aluksi 15x10 Offivaruste Beadlockit. Ja jos kumi peuhaa niin hommaan omat vanteet sitten.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Juu Nyt otetaan rojektista käyttöön nimi "Poro Ambulanssi"

Nimen on tuohon nimenomaiseen BJ75:seen kehittänyt Luokkasen setä täältä Oulun päästä. Mahtuu kuulema poro kokonaisena peräkonttiin...

Kuveja yritän saada viikonloppuna toivottavasti ajorenkaat alla ja rekisterikilvet paikoillaan..... Hope so...
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Aika suullinen tuossa Poro Ambulanssissa, sentäs 6 tavua.. Oisko Porolanssi mitään?
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Ööö.... Porolanssi o vähä huano... Joten pidän ton Poro Ambulanssin
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
oziolli
Viestit: 43
Liittynyt: To Joulu 06, 2007 1:20 pm
Paikkakunta: Canberra

Viesti Kirjoittaja oziolli »

Nain valiaikatietona kerron, etta 75-sarjan Landcruisereita ei ole koskaan tuotu Australiaan 4 sylinterisilla moottoreilla. Kaikki ovat tulleet maahan joko 2H tai myohemmilla 6 sylinterisilla dieseleilla tai 2F tai 3F bensakoneilla. Lisaksi monet ovat jalkiasentaneet Chevy 6.2 tai 6.5 dieselin tai eri tyyppisia V8 bensakoneita.
FJ62 1989
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1603
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Komee on lanssi. 8) Joko paperipuoli on selvitetty? Nii, ja cuulerin unohitte laittaa. :wink:
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Juu paperipuoli on niin selkeä että saan uutena tojotalta saksasta ostetusta HZJ:stä kuittipolitiikan.

Laitoin saksan palstalle viestiä englanniksi notta haluaisin pari detaljia. Kääntökoneella myös laitettiin se viesti ns. saksaksi...

http://forum.buschtaxi.org/hzj-75-quest ... 18916.html

Saksassa porukka on ilmeisen kielitaidotonta sakkia kun useiden satojen lukukertojen aikana ei saanut yksinkertaista maahantuontitodistuksen kopiota sieltä aikaiseksi. No joku sentään vähän osas sönkätä kansainvälistä kieltä niin sai jotain dokua.

Tulee vähän tojota finland mieleen. Niin paska lafka kuin tähän maahan voi ikinä edes tuottaa. Kysyppä niiltä sankareilta notta tietääkö net että onko eurooppaan tuotu edes corollaa niin vastaus on njet ponimajo tms.

Täytynee muuttaa kohtapuoliin vaikka ausseihin niin alkaa konesotkut ja muut rakentelemiset selviämään aika helpolla. Lykkää vaikka siihen ladaan bemarin V12 niin katsureiden kannalta homma on hanskassa.

Perkelerallaa... tuntuu olo joskus aika tyhmältä. Tyhmältä siksi kun ei tiedä tai osaa ottaa yhteyttä oikeaan tahoon. Kun jotota suomen paskafirma vastaa eurooppa kysymyksiin "ei tiatoa" niin yritänpä sitten ite selvittää sieltä maailmalta notta mitä on tännepäin tuotu...

Yhteenveto:

Olen stupid... en osaa täyttää A4 lottokuponkia mutta osaan rakentaa oikean maasturin.

Muuten on ollut ihan helvetin hieno keli. Vappukin on sujunut rauhallisesti ja menen kohta hellasärön viereen poikittain.

8) 8) 8)
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

-MaTTi- kirjoitti:Komee on lanssi. 8) Joko paperipuoli on selvitetty? Nii, ja cuulerin unohitte laittaa. :wink:
Joo ajatus on olla hifistelemättä tällä kertaa liikaa että pääsee ajamaankin joskus.

Se kuuleri tulee joku kaunis päivä siihen roikkumaan mutta koitan saada ny kilvet etu ja takapäähän. Sitten on taas aikaa rassata jutskoja uuteen metsäuskoon :wink:

Joku jarrulappu kuulema pitäis vielä kaivaa jostain. Eix se riitä kun on vaihdettu akselitkin HJ:sta?
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Juu

Kävin tänään konttorilla BJ75 cruiseria katsastelemassa rekisteriin. Muutoksina olisi tullut 2 istuttava etupenkki. Ja moottori sekä vaihteisto että akselit HJ61.

Akselimassat eivät riittäneet saada rekisteröintiä suoritettua.

No tässä vähän dilemmaa...




Akselimassat rekisteriotteessa HJ61 malliin

- etu 1190
- taakse 1440


Tyyppikilvessä

- etu 1300
- taakse 1600

Akella oli painot yhtenevät kuin tyyppikilvessä



BJ75 ,massat rekisteriotteessa

- etu 1250
- taakse 1780


Akella massat oli

- etu 1300
- taakse 2050


Tyyppikilvessä
- etu 1400
- Taakse 2050



BJ 75 käytettiin puntarilla hj tekniikan kanssa. etuakselipaino ilman ihmisiä sisällä ja ilman vinssiä oli 1250 kg ja kuulema jokaisesta istumapaikasta laskeskellaan se 75 kg lisää. Eli paino olisi etuakselillekkin tullut yli HJ61 kantavuuden sen 1300kg

Tuli vain tuossa mieleen kysäistä saako hj61:sellä ajaa oikeasti 61:sen koneella. Niin että siellä istuu ihmisiä kyytissä.

No Taka-akselimassa meni jo satoja kiloja persielleen ton HJ akselin kanssa versus BJ75. Eli taka-akseli täytyisi vaihtaa Seiskafemmasta nyt sitten kuitenkin...

Onko noi aken tiedossa olevat akselimassat tai tyyppikilvessä olevat massat tai rekisteriotteessa olevat massat niitä oikeita akselityypille tarkoitettuja massoja vai onko tojotalla vielä jokin painoluokitus vielä näille akseleille.

Sori etton sekavaa mutta alkaa olemaan takki tyhjänä tästä hullusta pikamuutosprosessista...

Ja nyt kun saisi vielä kuitenkin siitä HZJ 75:stä tietää akselimassat, jousitus ja akselityypin............ Plääh.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

No on ne muillakin ollut massat kiikarissa. Ennen ei laskettu tavaroita niinhin henkilölukuihin ja henkilökin oli kevyempi. Ei mullakaan enään näillä nykyisillä mene läpi kun on vinssi keulassa. Mutta sen valmistusajan perusteella menee läpi. Sitähän noissa pitää katsoa. Ei uusia EU direktiivin kokoisia ihmisiä...

-Jussi-
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

No perkule

Ei tarvinnu googlettaa ku sekuntti niin tämmönen sitten sieltä tuli. HZJ75 mallista teknisiä tietoja nippu.

http://www.destoop.com/trip/1%20PREPARA ... cation.htm
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Nii eix loppujen lopuksi ole ihan tosi tyhmää että BJ mallisto voittaa mennen tullen kantavuuksissaan ylipainavan HJ kaluston.....

Jotenkin ei uppoa tajuntaan....

Pitäisi ehkä joskus harrastaa ajoneuvoja joissa on valmiiksi kaikki kunnossa katsastusta varten. Kuten esim. Nissan micra kun on menossa vuotuiseen postimerkkien keräilykokoukseen.

Ilmeisesti missään muussa moottorilajissa ei leppis saa niin paljon kyytiä kuin tässä.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Vastaa Viestiin