Rojekt: BJ75 "Poro Ambulanzzi" punnittu
Valvoja: Käyttäjä
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Juu
Tämmöset renkaat tulee sitten alle. Pienempänä mallina toimivat aivan järkyttävän hyvin lapin soilla. Katotaan miten nämä 38/15,5/15 kokoiset sitten peuhaa seiskafemman alla. Ja varmaan säästää vähän murroksiakin kun ajatuksena oli ajella nuilla 39,5 bokkuroilla eka reissut sopivampia kumeja odotellessa.
ja täsä ny si kuva

Tämmöset renkaat tulee sitten alle. Pienempänä mallina toimivat aivan järkyttävän hyvin lapin soilla. Katotaan miten nämä 38/15,5/15 kokoiset sitten peuhaa seiskafemman alla. Ja varmaan säästää vähän murroksiakin kun ajatuksena oli ajella nuilla 39,5 bokkuroilla eka reissut sopivampia kumeja odotellessa.
ja täsä ny si kuva

.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Kemppi Pera eli pikkuveli" 
Sopii samaan kategoriaan Kakstahti Ahti:n ja Makkaranpaisto Taisto:n kans.
No joo. Onkos tää seiskafemma sattumoisin lähtösin oulun seuvulta Ristolta? Jotenniin sen näkönen, että nähny rohjakkeen aikasemminki.
Mitkä nuo gummit muute on?

Sopii samaan kategoriaan Kakstahti Ahti:n ja Makkaranpaisto Taisto:n kans.
No joo. Onkos tää seiskafemma sattumoisin lähtösin oulun seuvulta Ristolta? Jotenniin sen näkönen, että nähny rohjakkeen aikasemminki.
Mitkä nuo gummit muute on?
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
No iskä vois olla vaikka "Harja Lare" ku se tulee aina siivoilemaan meitin tallilla.
- Auto on Ristolta kotosi
- renkaat on Ground Hawgit
Vanteiksi laitetaan veljeltä lainaan aluksi 15x10 Offivaruste Beadlockit. Ja jos kumi peuhaa niin hommaan omat vanteet sitten.
- Auto on Ristolta kotosi
- renkaat on Ground Hawgit
Vanteiksi laitetaan veljeltä lainaan aluksi 15x10 Offivaruste Beadlockit. Ja jos kumi peuhaa niin hommaan omat vanteet sitten.
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Juu Nyt otetaan rojektista käyttöön nimi "Poro Ambulanssi"
Nimen on tuohon nimenomaiseen BJ75:seen kehittänyt Luokkasen setä täältä Oulun päästä. Mahtuu kuulema poro kokonaisena peräkonttiin...
Kuveja yritän saada viikonloppuna toivottavasti ajorenkaat alla ja rekisterikilvet paikoillaan..... Hope so...
Nimen on tuohon nimenomaiseen BJ75:seen kehittänyt Luokkasen setä täältä Oulun päästä. Mahtuu kuulema poro kokonaisena peräkonttiin...
Kuveja yritän saada viikonloppuna toivottavasti ajorenkaat alla ja rekisterikilvet paikoillaan..... Hope so...
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Nain valiaikatietona kerron, etta 75-sarjan Landcruisereita ei ole koskaan tuotu Australiaan 4 sylinterisilla moottoreilla. Kaikki ovat tulleet maahan joko 2H tai myohemmilla 6 sylinterisilla dieseleilla tai 2F tai 3F bensakoneilla. Lisaksi monet ovat jalkiasentaneet Chevy 6.2 tai 6.5 dieselin tai eri tyyppisia V8 bensakoneita.
FJ62 1989
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Juu paperipuoli on niin selkeä että saan uutena tojotalta saksasta ostetusta HZJ:stä kuittipolitiikan.
Laitoin saksan palstalle viestiä englanniksi notta haluaisin pari detaljia. Kääntökoneella myös laitettiin se viesti ns. saksaksi...
http://forum.buschtaxi.org/hzj-75-quest ... 18916.html
Saksassa porukka on ilmeisen kielitaidotonta sakkia kun useiden satojen lukukertojen aikana ei saanut yksinkertaista maahantuontitodistuksen kopiota sieltä aikaiseksi. No joku sentään vähän osas sönkätä kansainvälistä kieltä niin sai jotain dokua.
Tulee vähän tojota finland mieleen. Niin paska lafka kuin tähän maahan voi ikinä edes tuottaa. Kysyppä niiltä sankareilta notta tietääkö net että onko eurooppaan tuotu edes corollaa niin vastaus on njet ponimajo tms.
Täytynee muuttaa kohtapuoliin vaikka ausseihin niin alkaa konesotkut ja muut rakentelemiset selviämään aika helpolla. Lykkää vaikka siihen ladaan bemarin V12 niin katsureiden kannalta homma on hanskassa.
Perkelerallaa... tuntuu olo joskus aika tyhmältä. Tyhmältä siksi kun ei tiedä tai osaa ottaa yhteyttä oikeaan tahoon. Kun jotota suomen paskafirma vastaa eurooppa kysymyksiin "ei tiatoa" niin yritänpä sitten ite selvittää sieltä maailmalta notta mitä on tännepäin tuotu...
Yhteenveto:
Olen stupid... en osaa täyttää A4 lottokuponkia mutta osaan rakentaa oikean maasturin.
Muuten on ollut ihan helvetin hieno keli. Vappukin on sujunut rauhallisesti ja menen kohta hellasärön viereen poikittain.

Laitoin saksan palstalle viestiä englanniksi notta haluaisin pari detaljia. Kääntökoneella myös laitettiin se viesti ns. saksaksi...
http://forum.buschtaxi.org/hzj-75-quest ... 18916.html
Saksassa porukka on ilmeisen kielitaidotonta sakkia kun useiden satojen lukukertojen aikana ei saanut yksinkertaista maahantuontitodistuksen kopiota sieltä aikaiseksi. No joku sentään vähän osas sönkätä kansainvälistä kieltä niin sai jotain dokua.
Tulee vähän tojota finland mieleen. Niin paska lafka kuin tähän maahan voi ikinä edes tuottaa. Kysyppä niiltä sankareilta notta tietääkö net että onko eurooppaan tuotu edes corollaa niin vastaus on njet ponimajo tms.
Täytynee muuttaa kohtapuoliin vaikka ausseihin niin alkaa konesotkut ja muut rakentelemiset selviämään aika helpolla. Lykkää vaikka siihen ladaan bemarin V12 niin katsureiden kannalta homma on hanskassa.
Perkelerallaa... tuntuu olo joskus aika tyhmältä. Tyhmältä siksi kun ei tiedä tai osaa ottaa yhteyttä oikeaan tahoon. Kun jotota suomen paskafirma vastaa eurooppa kysymyksiin "ei tiatoa" niin yritänpä sitten ite selvittää sieltä maailmalta notta mitä on tännepäin tuotu...
Yhteenveto:
Olen stupid... en osaa täyttää A4 lottokuponkia mutta osaan rakentaa oikean maasturin.
Muuten on ollut ihan helvetin hieno keli. Vappukin on sujunut rauhallisesti ja menen kohta hellasärön viereen poikittain.



.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Joo ajatus on olla hifistelemättä tällä kertaa liikaa että pääsee ajamaankin joskus.-MaTTi- kirjoitti:Komee on lanssi.Joko paperipuoli on selvitetty? Nii, ja cuulerin unohitte laittaa.
Se kuuleri tulee joku kaunis päivä siihen roikkumaan mutta koitan saada ny kilvet etu ja takapäähän. Sitten on taas aikaa rassata jutskoja uuteen metsäuskoon

Joku jarrulappu kuulema pitäis vielä kaivaa jostain. Eix se riitä kun on vaihdettu akselitkin HJ:sta?
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Juu
Kävin tänään konttorilla BJ75 cruiseria katsastelemassa rekisteriin. Muutoksina olisi tullut 2 istuttava etupenkki. Ja moottori sekä vaihteisto että akselit HJ61.
Akselimassat eivät riittäneet saada rekisteröintiä suoritettua.
No tässä vähän dilemmaa...
Akselimassat rekisteriotteessa HJ61 malliin
- etu 1190
- taakse 1440
Tyyppikilvessä
- etu 1300
- taakse 1600
Akella oli painot yhtenevät kuin tyyppikilvessä
BJ75 ,massat rekisteriotteessa
- etu 1250
- taakse 1780
Akella massat oli
- etu 1300
- taakse 2050
Tyyppikilvessä
- etu 1400
- Taakse 2050
BJ 75 käytettiin puntarilla hj tekniikan kanssa. etuakselipaino ilman ihmisiä sisällä ja ilman vinssiä oli 1250 kg ja kuulema jokaisesta istumapaikasta laskeskellaan se 75 kg lisää. Eli paino olisi etuakselillekkin tullut yli HJ61 kantavuuden sen 1300kg
Tuli vain tuossa mieleen kysäistä saako hj61:sellä ajaa oikeasti 61:sen koneella. Niin että siellä istuu ihmisiä kyytissä.
No Taka-akselimassa meni jo satoja kiloja persielleen ton HJ akselin kanssa versus BJ75. Eli taka-akseli täytyisi vaihtaa Seiskafemmasta nyt sitten kuitenkin...
Onko noi aken tiedossa olevat akselimassat tai tyyppikilvessä olevat massat tai rekisteriotteessa olevat massat niitä oikeita akselityypille tarkoitettuja massoja vai onko tojotalla vielä jokin painoluokitus vielä näille akseleille.
Sori etton sekavaa mutta alkaa olemaan takki tyhjänä tästä hullusta pikamuutosprosessista...
Ja nyt kun saisi vielä kuitenkin siitä HZJ 75:stä tietää akselimassat, jousitus ja akselityypin............ Plääh.
Kävin tänään konttorilla BJ75 cruiseria katsastelemassa rekisteriin. Muutoksina olisi tullut 2 istuttava etupenkki. Ja moottori sekä vaihteisto että akselit HJ61.
Akselimassat eivät riittäneet saada rekisteröintiä suoritettua.
No tässä vähän dilemmaa...
Akselimassat rekisteriotteessa HJ61 malliin
- etu 1190
- taakse 1440
Tyyppikilvessä
- etu 1300
- taakse 1600
Akella oli painot yhtenevät kuin tyyppikilvessä
BJ75 ,massat rekisteriotteessa
- etu 1250
- taakse 1780
Akella massat oli
- etu 1300
- taakse 2050
Tyyppikilvessä
- etu 1400
- Taakse 2050
BJ 75 käytettiin puntarilla hj tekniikan kanssa. etuakselipaino ilman ihmisiä sisällä ja ilman vinssiä oli 1250 kg ja kuulema jokaisesta istumapaikasta laskeskellaan se 75 kg lisää. Eli paino olisi etuakselillekkin tullut yli HJ61 kantavuuden sen 1300kg
Tuli vain tuossa mieleen kysäistä saako hj61:sellä ajaa oikeasti 61:sen koneella. Niin että siellä istuu ihmisiä kyytissä.
No Taka-akselimassa meni jo satoja kiloja persielleen ton HJ akselin kanssa versus BJ75. Eli taka-akseli täytyisi vaihtaa Seiskafemmasta nyt sitten kuitenkin...
Onko noi aken tiedossa olevat akselimassat tai tyyppikilvessä olevat massat tai rekisteriotteessa olevat massat niitä oikeita akselityypille tarkoitettuja massoja vai onko tojotalla vielä jokin painoluokitus vielä näille akseleille.
Sori etton sekavaa mutta alkaa olemaan takki tyhjänä tästä hullusta pikamuutosprosessista...
Ja nyt kun saisi vielä kuitenkin siitä HZJ 75:stä tietää akselimassat, jousitus ja akselityypin............ Plääh.
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
No on ne muillakin ollut massat kiikarissa. Ennen ei laskettu tavaroita niinhin henkilölukuihin ja henkilökin oli kevyempi. Ei mullakaan enään näillä nykyisillä mene läpi kun on vinssi keulassa. Mutta sen valmistusajan perusteella menee läpi. Sitähän noissa pitää katsoa. Ei uusia EU direktiivin kokoisia ihmisiä...
-Jussi-
-Jussi-
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
No perkule
Ei tarvinnu googlettaa ku sekuntti niin tämmönen sitten sieltä tuli. HZJ75 mallista teknisiä tietoja nippu.
http://www.destoop.com/trip/1%20PREPARA ... cation.htm
Ei tarvinnu googlettaa ku sekuntti niin tämmönen sitten sieltä tuli. HZJ75 mallista teknisiä tietoja nippu.
http://www.destoop.com/trip/1%20PREPARA ... cation.htm
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Nii eix loppujen lopuksi ole ihan tosi tyhmää että BJ mallisto voittaa mennen tullen kantavuuksissaan ylipainavan HJ kaluston.....
Jotenkin ei uppoa tajuntaan....
Pitäisi ehkä joskus harrastaa ajoneuvoja joissa on valmiiksi kaikki kunnossa katsastusta varten. Kuten esim. Nissan micra kun on menossa vuotuiseen postimerkkien keräilykokoukseen.
Ilmeisesti missään muussa moottorilajissa ei leppis saa niin paljon kyytiä kuin tässä.
Jotenkin ei uppoa tajuntaan....
Pitäisi ehkä joskus harrastaa ajoneuvoja joissa on valmiiksi kaikki kunnossa katsastusta varten. Kuten esim. Nissan micra kun on menossa vuotuiseen postimerkkien keräilykokoukseen.
Ilmeisesti missään muussa moottorilajissa ei leppis saa niin paljon kyytiä kuin tässä.
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28