Auton paikallaan käydessä moottori meinaa sammua "ryntäytyksen" jälkeen hetki moottorin tyhjäkäynnille tiputtamisen jälkeen. Ilmavuotoja ei pitäisi löytyä polttoaineputkista. Voisiko olla siirtopumpussa häikkää? Ajettu +400tkm. Mitä oireita kuluneista suuttimista tulee
Oletko milloin vaihtanut PA suodattimen?Onko vetoja normaalisti?Käykö tyhjää hieman kovemmilla kierroksilla?Meinaako puutua esim.pilkässä nousussa?Alkaa olla jo sen ikäinen laite että että esim.polttoaine putkissa saattaa olla hapettumia eli pieni reikä imupuolella esim tankin päällä.tms paikassa johon suola ym.kura on päässyt kerääntymään.Ennen kun haet tojotalta uuden syöttä,ja siitro punpun.Niin laita esim.veneen tankkiin tieseliä,ja sieltä EHJÄ kumi letku,siirtopumpun imu puolelle,jos vika poistui niin ei muuta kun putki töihin.Vanhat metalli putket voi korvata esim.nailon putkella jota saa kuorma-autojen varaosa liikkeistä.Veden erotin saattaa olla myös sellaisessa paikassa että on hapantunu puhki,varsinkaan jos sitä ei ole tyhjennelty aika ajoin.Mitään SUODATTIMIA EI SAA OHITTAA.Koska syöttö pumpun surma on taattu jos näin toimii.Jos suuttimet ovat kuluneet niin lähtee huonosti käyntiin,ja savuaa valkoista kylmänä pitkään.Lisäksi käynti ääni on korahteleva.Nämä johtuvat siitä kun kun suutin tiputtaa,tai päästää PA:ta liian aikaisin sylinteriin jolloin se myös syttyy liian aikaisin.Myös jos katsastuksessa savu arvot alkavat olla rajoilla niin suuttimet on tod.näk remontin tarpeessa.Koska tojotan kone ei savua kunnossa ollessaan.
Suodatin vaihdettu syksyllä. Vika jatkui suodattimen vaihdon jälkeen. Vika ollut jo yli vuoden. Polttoaineputket uusittu ja vedenerotin puhdistettu. Silti liikkuu vaikka ei täysin toimikkaan. Täytynee kysyä paikallisesta diesel huollosta neuvoja.
Odotan mielenkiinnolla vian selviämistä....
Oma Urboni toimii toistaiseksi lähes moitteettomasti!!! -kop-kop-
Paitsi että on ne joulukuusimittarivalosyndroomat....ei auttanut c-l-r:n vaihtokaan....
Ja vielä kannattaa tarkastaa kaikki imu puolen liitokset,banjo liittimet ym.koska jossain saattaa olla löysä tai hapettunu liitos,tai esim tiiviste rengas poikki.Koska keula ylämäessä sammuu.kuulostaa vika imu puolen vialta.
veikkaan kans imuvuotoa jos auton asento vaikuttaa, katoppa vielä se tankin ympärys, "likainen" putki on usein vuotokohta vaikkei märältä näytäkään, imupuolen viat ei aina vuoda ulos päin
oma 570 tkm käyttäytyy just noin kymänä, muttei sammuile, sauhuaa sinistä startista muutaman minuutin
Omassa entisessä 61 Hojotassa oli "huohotus"? sydeemi ilmeisesti epäkuntoinen kun tankki oli muuttunut 90 litraisesta 60 litraiseksi. Asia paljastui kun otin tankin irti ja ihmettelin mikä siihen on osunut kun se on banaanin muotoinen.
Ja olihan siinä se ilmavaivakin, tankkiin tulevat meno ja paluuputket (metalliset ja pultattavat) vaihdoin ja vaiva poistui. Eikä se osa niin hirmu kallis ollut tojotallakaan.