Kuva Kuva

HJ61 melkein saammuu...

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pasikempas
Viestit: 59
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 6:11 pm

HJ61 melkein saammuu...

Viesti Kirjoittaja pasikempas »

Auton paikallaan käydessä moottori meinaa sammua "ryntäytyksen" jälkeen hetki moottorin tyhjäkäynnille tiputtamisen jälkeen. Ilmavuotoja ei pitäisi löytyä polttoaineputkista. Voisiko olla siirtopumpussa häikkää? Ajettu +400tkm. Mitä oireita kuluneista suuttimista tulee :?

Kiitos TAAS etukäteen!
Grau
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 3:37 am
Paikkakunta: HKI, ytimessä

Viesti Kirjoittaja Grau »

Joo, sama vika, ja kilsoja 560´000. Jos joku tietää miksi sammahtaa, niin olkaa hyvä ja kertokaa, alkaa hermot menemään liikennevaloissa.
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Ongelma johtuu kaasuvivustojen jäykistymisestä/ kulumisesta?
Lääke siihen on vipujen voitelu ja uudelleen säätö.
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Grau
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 3:37 am
Paikkakunta: HKI, ytimessä

Viesti Kirjoittaja Grau »

Hyvä, Hyvä! Kerrankin halpa konsti mitä yrittää :D
pasikempas
Viestit: 59
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 6:11 pm

Viesti Kirjoittaja pasikempas »

Ei tunnu vaikuttavan. Tai on miehessä vikaa... :twisted:
pasikempas
Viestit: 59
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 6:11 pm

Viesti Kirjoittaja pasikempas »

Lisäksi moottorin tyhjäkäynti laskee selvästi keulan ollessa vähänkin ylämäessä. Vaikka tankki on täynnä. :shock:
pasikempas
Viestit: 59
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 6:11 pm

Viesti Kirjoittaja pasikempas »

Eikö kellään ole ollut vastaavanlaista vikaa? Itse alan vakavasti epäilemään siirtopumppua.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Oletko milloin vaihtanut PA suodattimen?Onko vetoja normaalisti?Käykö tyhjää hieman kovemmilla kierroksilla?Meinaako puutua esim.pilkässä nousussa?Alkaa olla jo sen ikäinen laite että että esim.polttoaine putkissa saattaa olla hapettumia eli pieni reikä imupuolella esim tankin päällä.tms paikassa johon suola ym.kura on päässyt kerääntymään.Ennen kun haet tojotalta uuden syöttä,ja siitro punpun.Niin laita esim.veneen tankkiin tieseliä,ja sieltä EHJÄ kumi letku,siirtopumpun imu puolelle,jos vika poistui niin ei muuta kun putki töihin.Vanhat metalli putket voi korvata esim.nailon putkella jota saa kuorma-autojen varaosa liikkeistä.Veden erotin saattaa olla myös sellaisessa paikassa että on hapantunu puhki,varsinkaan jos sitä ei ole tyhjennelty aika ajoin.Mitään SUODATTIMIA EI SAA OHITTAA.Koska syöttö pumpun surma on taattu jos näin toimii.Jos suuttimet ovat kuluneet niin lähtee huonosti käyntiin,ja savuaa valkoista kylmänä pitkään.Lisäksi käynti ääni on korahteleva.Nämä johtuvat siitä kun kun suutin tiputtaa,tai päästää PA:ta liian aikaisin sylinteriin jolloin se myös syttyy liian aikaisin.Myös jos katsastuksessa savu arvot alkavat olla rajoilla niin suuttimet on tod.näk remontin tarpeessa.Koska tojotan kone ei savua kunnossa ollessaan.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
pasikempas
Viestit: 59
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 6:11 pm

Viesti Kirjoittaja pasikempas »

Suodatin vaihdettu syksyllä. Vika jatkui suodattimen vaihdon jälkeen. Vika ollut jo yli vuoden. Polttoaineputket uusittu ja vedenerotin puhdistettu. Silti liikkuu vaikka ei täysin toimikkaan. Täytynee kysyä paikallisesta diesel huollosta neuvoja.

Kiitos kuitenkin!
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Odotan mielenkiinnolla vian selviämistä....
Oma Urboni toimii toistaiseksi lähes moitteettomasti!!! -kop-kop-
Paitsi että on ne joulukuusimittarivalosyndroomat....ei auttanut c-l-r:n vaihtokaan....
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Ja vielä kannattaa tarkastaa kaikki imu puolen liitokset,banjo liittimet ym.koska jossain saattaa olla löysä tai hapettunu liitos,tai esim tiiviste rengas poikki.Koska keula ylämäessä sammuu.kuulostaa vika imu puolen vialta.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
pee
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 9:14 pm
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pee »

veikkaan kans imuvuotoa jos auton asento vaikuttaa, katoppa vielä se tankin ympärys, "likainen" putki on usein vuotokohta vaikkei märältä näytäkään, imupuolen viat ei aina vuoda ulos päin

oma 570 tkm käyttäytyy just noin kymänä, muttei sammuile, sauhuaa sinistä startista muutaman minuutin
BJ40 1980
slck ry #235
pähäma ry
pasikempas
Viestit: 59
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 6:11 pm

Viesti Kirjoittaja pasikempas »

Tankki ollut jo irti. Ja uusittu tankkiin menevä metalliputkisto.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Seuraavaksi voi tietysti kokeilla Esim.manaajaa.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Omassa entisessä 61 Hojotassa oli "huohotus"? sydeemi ilmeisesti epäkuntoinen kun tankki oli muuttunut 90 litraisesta 60 litraiseksi. Asia paljastui kun otin tankin irti ja ihmettelin mikä siihen on osunut kun se on banaanin muotoinen.

Ja olihan siinä se ilmavaivakin, tankkiin tulevat meno ja paluuputket (metalliset ja pultattavat) vaihdoin ja vaiva poistui. Eikä se osa niin hirmu kallis ollut tojotallakaan.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Vastaa Viestiin