Kuva Kuva

HJ60/61 öljypohjan suojaus

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

osilpi

HJ60/61 öljypohjan suojaus

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Onkos muilla ollut ongelmia moottorin öljypohjan kestävyyden kanssa?

Mulla oli vanhassa 2h-koneessa öljypohjan pohjassa ulkopuolella sellainen pari milliä paksu teräslevy suojana (olikohan ihan orkkis).

Nyt uudessa 12h-t-koneessa on pelkkä peltipohja, joka näköjään viime mettäreissulla sai melkoisesti osumia. On nimittäin n 5 cm sisässä täyttötulpan vierestä. Ehtihän se jo kuukauden pari olla käytössä...
Huomasin öljyjä vaihtaessa. Koneesta sai laskettua ulos 7 litraa öljyä ja sisään meni 8 litraa. Normaalisti on tullut n 11 litraa. Eli sinne jäi sellaiset 3 litraa "kurtun" taakke, kun öljyproppu on aiempaa ylempänä. Samoin itse öljyproppu oli saanut osumaa myös.

Kuinka itse olette noita suojanneet? Paksu levy kiinni vaan? Ja öljypropun ympärille suojakaulus?

Voisin myös olla halukas ostamaan ehjän öljypohjan. YV:llä voi tarjota.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Jussi

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Mulla näyttäs kans olevan semmoinen suora levy hitsattuna öljypohjaan. Kone on 2H. Mä oon aina luullut että sen on joku itte sepittänyt sinne.
pemaripoju

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mulla on tractionbar suoraan siinä öljypohjan alla.
siinä ihan murikan vieressä, ei ole vielä ainakaan mihkään osunut.
Tojo4wd

Viesti Kirjoittaja Tojo4wd »

Jussi kirjoitti:Mulla näyttäs kans olevan semmoinen suora levy hitsattuna öljypohjaan. Kone on 2H. Mä oon aina luullut että sen on joku itte sepittänyt sinne.
Kyllä se pelti on ihan alkuperänen.
Ja sielä pellin ja öljypohjan välissä muhii törky mukavasti olen nähny monta puhki ruostunutta öljypohjaa oman lisäksi. :shock:
Kyllä se siitä menee.
Arwi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Mulla ei oo suojaa ja sais olla kun on pohja aika huonona. Mutta olisko niin että vanhoissa ei oo ollutkaan?
hj60

Viesti Kirjoittaja hj60 »

-81 orkkiksessa on mulla. Miten te saatte sinne öljypohjaan osumia aikaseksi, kaikki muuhan on alempana?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
osilpi

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Kyllä se osumien saaminen sinne onnistuu näköjään... Itsekin hieman ihmettelin, mutta toisaalta Kulmakorven maastot, matala hj ja kokematon kuljettaja...
Jotain tarttis kuitenkin tehdä. Eli uusi öljypohja jostain. Josko yrittäisi itse rakennella jotain suojaa siten, ettei möhnä pääsisi väliin ruostuttamaan.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Pexi

Viesti Kirjoittaja Pexi »

mikähän idea noilla japsivinosilmäpöllöillä on ollu laittaa öljypohjaan kaks peltiä päällekkäin ja jotkut helkkarin pesusienet omakin on ruostunu puhki kerpele.. onkos noissa 2h moottoreissa käypänen pohja 12H-T:n?
Vastaa Viestiin