HJ60/61 öljypohjan suojaus
Valvoja: Käyttäjä
HJ60/61 öljypohjan suojaus
Onkos muilla ollut ongelmia moottorin öljypohjan kestävyyden kanssa?
Mulla oli vanhassa 2h-koneessa öljypohjan pohjassa ulkopuolella sellainen pari milliä paksu teräslevy suojana (olikohan ihan orkkis).
Nyt uudessa 12h-t-koneessa on pelkkä peltipohja, joka näköjään viime mettäreissulla sai melkoisesti osumia. On nimittäin n 5 cm sisässä täyttötulpan vierestä. Ehtihän se jo kuukauden pari olla käytössä...
Huomasin öljyjä vaihtaessa. Koneesta sai laskettua ulos 7 litraa öljyä ja sisään meni 8 litraa. Normaalisti on tullut n 11 litraa. Eli sinne jäi sellaiset 3 litraa "kurtun" taakke, kun öljyproppu on aiempaa ylempänä. Samoin itse öljyproppu oli saanut osumaa myös.
Kuinka itse olette noita suojanneet? Paksu levy kiinni vaan? Ja öljypropun ympärille suojakaulus?
Voisin myös olla halukas ostamaan ehjän öljypohjan. YV:llä voi tarjota.
Mulla oli vanhassa 2h-koneessa öljypohjan pohjassa ulkopuolella sellainen pari milliä paksu teräslevy suojana (olikohan ihan orkkis).
Nyt uudessa 12h-t-koneessa on pelkkä peltipohja, joka näköjään viime mettäreissulla sai melkoisesti osumia. On nimittäin n 5 cm sisässä täyttötulpan vierestä. Ehtihän se jo kuukauden pari olla käytössä...
Huomasin öljyjä vaihtaessa. Koneesta sai laskettua ulos 7 litraa öljyä ja sisään meni 8 litraa. Normaalisti on tullut n 11 litraa. Eli sinne jäi sellaiset 3 litraa "kurtun" taakke, kun öljyproppu on aiempaa ylempänä. Samoin itse öljyproppu oli saanut osumaa myös.
Kuinka itse olette noita suojanneet? Paksu levy kiinni vaan? Ja öljypropun ympärille suojakaulus?
Voisin myös olla halukas ostamaan ehjän öljypohjan. YV:llä voi tarjota.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Case 1840 1999
-
Kyllä se pelti on ihan alkuperänen.Jussi kirjoitti:Mulla näyttäs kans olevan semmoinen suora levy hitsattuna öljypohjaan. Kone on 2H. Mä oon aina luullut että sen on joku itte sepittänyt sinne.
Ja sielä pellin ja öljypohjan välissä muhii törky mukavasti olen nähny monta puhki ruostunutta öljypohjaa oman lisäksi.

Kyllä se siitä menee.
Kyllä se osumien saaminen sinne onnistuu näköjään... Itsekin hieman ihmettelin, mutta toisaalta Kulmakorven maastot, matala hj ja kokematon kuljettaja...
Jotain tarttis kuitenkin tehdä. Eli uusi öljypohja jostain. Josko yrittäisi itse rakennella jotain suojaa siten, ettei möhnä pääsisi väliin ruostuttamaan.
Jotain tarttis kuitenkin tehdä. Eli uusi öljypohja jostain. Josko yrittäisi itse rakennella jotain suojaa siten, ettei möhnä pääsisi väliin ruostuttamaan.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Case 1840 1999
-Case 1840 1999