Kauanko johdossa auto kii
Valvoja: Käyttäjä
-
Minulla on tuo kanteen päin menevä letku ihan omalla liitoksellaan, ja lämppärilähtö jostain kannen keskivaiheilta omallaan. Eikä ole lämmöstä ollut puutetta. Helpompi/järkevämpi lisätä yksi liitos kanteen kuin viritellä sähköhimmeleitä. Ihan vaan minun mielestä... 

A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Mun hojossa lämmittimen letku tulee kiinni T-natsalla termostaattikoteloon, siihen kohtaan missä on joku lämpöanturi(mittarin?). Natsa tuli laitteen mukana, ja on asennettu ohjeen mukaan. Anturi asennetaan natsan toiseen päähän, neste kiertää hyvin ja kone lämpenee nopeasti. Eikä lämmitä vesiletkuja/syyläriä, vaan ihan sitä rautalohkaretta! 

Jees! Itse kanssa huomasin että defa-lämmittimen asennuksen myötä on pikkasen auton oman lämmityslaitteen teho heikentynyt?? Että ei tule ihan niin lämmintä ilmaa mitä aikaisemmin tuli????(vai kuvittelenko? No ainakin tuntuu siltä)
. Mutta huomenna ajattelin asentaa samanlaisen kiertovesipumpun minkä Jussi on tuossa aikaisemmin omaan autoonsa laittannu ja eiköhän tämän jälkeen rupia lämmintä pisaamaan kabiinissa auton-moottorin kierroksista riippumatta

Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
HJ60 -82
-
Tuossa remontoitu 12H-T käy ensimmäisiä päiviään
Lämmintä ei tule kunnolla ohjaamoon tyhjäkäynnillä. Mutta heti kierrosten noustessa 2000rpm tuntumaan, tulee lämmintä reilusti. Järjestelmässä tuskin on enää ilmaa, sen verran moneen kertaa yritetty ilmata. Moottorin lämmöt nousevat normaalisti.
Moottorissa on apukuskin puolella Calixin letkulämmitin, jonka osuutta asiaan olen pohtinut. Täytyy vielä kokeilla tulpata sen lähdöt ja katsoa, muuttuuko tilanne. Saattaahan vesi kiertää nyt väärää reittiä. Kysyin siihen takaiskuventtiiliä, mutta webasto-asentaja kertoi, ettei letkulämmitin tule toimimaan sellaisen kanssa. Saisikohan tuohon venttiilin, joka on kiinni, kun moottori käy?
Aiemmin 2H-koneen aikana lämpöä tuli reilusti. Siinä oli täsmälleen sama termostaatti sekä sama Calixin lämmitin, mutta eri tavalla kytkettynä. Silloin järjestelmä toimi moitteettomasti.
Boschin 24V kiertovesipumppua saa 55 euroon ja olen ajatellut kokeilla sitä. Laittaisi sen lämppärin letkuihin, jolloin se pakottaisi nesteen sinne. Mutta onko tämä sitten oikea tapa korjata vääristynyt lämmitysnesteen kierto…? Eli tässä vähän mietityttää, kiertääkö neste koneessa riittävästi.
Lämmintä ei tule kunnolla ohjaamoon tyhjäkäynnillä. Mutta heti kierrosten noustessa 2000rpm tuntumaan, tulee lämmintä reilusti. Järjestelmässä tuskin on enää ilmaa, sen verran moneen kertaa yritetty ilmata. Moottorin lämmöt nousevat normaalisti.
Moottorissa on apukuskin puolella Calixin letkulämmitin, jonka osuutta asiaan olen pohtinut. Täytyy vielä kokeilla tulpata sen lähdöt ja katsoa, muuttuuko tilanne. Saattaahan vesi kiertää nyt väärää reittiä. Kysyin siihen takaiskuventtiiliä, mutta webasto-asentaja kertoi, ettei letkulämmitin tule toimimaan sellaisen kanssa. Saisikohan tuohon venttiilin, joka on kiinni, kun moottori käy?
Aiemmin 2H-koneen aikana lämpöä tuli reilusti. Siinä oli täsmälleen sama termostaatti sekä sama Calixin lämmitin, mutta eri tavalla kytkettynä. Silloin järjestelmä toimi moitteettomasti.
Boschin 24V kiertovesipumppua saa 55 euroon ja olen ajatellut kokeilla sitä. Laittaisi sen lämppärin letkuihin, jolloin se pakottaisi nesteen sinne. Mutta onko tämä sitten oikea tapa korjata vääristynyt lämmitysnesteen kierto…? Eli tässä vähän mietityttää, kiertääkö neste koneessa riittävästi.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999