Kuva Kuva

Kauanko johdossa auto kii

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

laitoin hj-60 1000w galiksin samallalailla kuin jussin kuvissa niin huomasin että vesi kiertää nytte ajonaikana siellä lämmittimessä. tulee sisälle lämmintä ehkä vähän huonommin! pitäis laittaa kietovesipumppu, mutta mistä sinne sais virran helpoiten? että pyörii kun auto on käynnissä?
Luigi81
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

Valoilta?
railai at surffi.net
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Minulla on tuo kanteen päin menevä letku ihan omalla liitoksellaan, ja lämppärilähtö jostain kannen keskivaiheilta omallaan. Eikä ole lämmöstä ollut puutetta. Helpompi/järkevämpi lisätä yksi liitos kanteen kuin viritellä sähköhimmeleitä. Ihan vaan minun mielestä... :?
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
PuuMasa
Viestit: 27
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 10:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja PuuMasa »

Mun hojossa lämmittimen letku tulee kiinni T-natsalla termostaattikoteloon, siihen kohtaan missä on joku lämpöanturi(mittarin?). Natsa tuli laitteen mukana, ja on asennettu ohjeen mukaan. Anturi asennetaan natsan toiseen päähän, neste kiertää hyvin ja kone lämpenee nopeasti. Eikä lämmitä vesiletkuja/syyläriä, vaan ihan sitä rautalohkaretta! 8)
Avatar
juriihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 6:23 am
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja juriihi »

Jees! Itse kanssa huomasin että defa-lämmittimen asennuksen myötä on pikkasen auton oman lämmityslaitteen teho heikentynyt?? Että ei tule ihan niin lämmintä ilmaa mitä aikaisemmin tuli????(vai kuvittelenko? No ainakin tuntuu siltä) :? :? . Mutta huomenna ajattelin asentaa samanlaisen kiertovesipumpun minkä Jussi on tuossa aikaisemmin omaan autoonsa laittannu ja eiköhän tämän jälkeen rupia lämmintä pisaamaan kabiinissa auton-moottorin kierroksista riippumatta :D :D :D
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

onko noissa vepastoissa jotain takaisku venttiiliä joka estää vedenkierron väärään suuntaan? voisko sellasta käyttää myös putkilämmpärin kans?
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Tuossa remontoitu 12H-T käy ensimmäisiä päiviään
Lämmintä ei tule kunnolla ohjaamoon tyhjäkäynnillä. Mutta heti kierrosten noustessa 2000rpm tuntumaan, tulee lämmintä reilusti. Järjestelmässä tuskin on enää ilmaa, sen verran moneen kertaa yritetty ilmata. Moottorin lämmöt nousevat normaalisti.

Moottorissa on apukuskin puolella Calixin letkulämmitin, jonka osuutta asiaan olen pohtinut. Täytyy vielä kokeilla tulpata sen lähdöt ja katsoa, muuttuuko tilanne. Saattaahan vesi kiertää nyt väärää reittiä. Kysyin siihen takaiskuventtiiliä, mutta webasto-asentaja kertoi, ettei letkulämmitin tule toimimaan sellaisen kanssa. Saisikohan tuohon venttiilin, joka on kiinni, kun moottori käy?

Aiemmin 2H-koneen aikana lämpöä tuli reilusti. Siinä oli täsmälleen sama termostaatti sekä sama Calixin lämmitin, mutta eri tavalla kytkettynä. Silloin järjestelmä toimi moitteettomasti.

Boschin 24V kiertovesipumppua saa 55 euroon ja olen ajatellut kokeilla sitä. Laittaisi sen lämppärin letkuihin, jolloin se pakottaisi nesteen sinne. Mutta onko tämä sitten oikea tapa korjata vääristynyt lämmitysnesteen kierto…? Eli tässä vähän mietityttää, kiertääkö neste koneessa riittävästi.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Vastaa Viestiin