Kuva Kuva

Vedenerotin täyttyi(?), tielle jäätiin

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

adv
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 1:32 am
Viesti:

Vedenerotin täyttyi(?), tielle jäätiin

Viesti Kirjoittaja adv »

Hei, tällaista on ehkä käsiteltykin, mutta on kommunikaattorilla vähän kömpelöä käyttää tota hakua.

Eli lyhyesti suoraan ajosta hj60 hyytyi tienposkeen. Vedenerottimen valo paloi. Avasin poistoruuvin ja kyllä sieltä jotain paskaaaa tuli. Ruuvi kiinni, mutta auto ei käynnisty. Yritinköhän tarpeeksi?

No avasin sen pa-suodattimen viereisen ilmaruuvin ja pumppailin käsopumpulla. Räki vettä(?!) ja ilmaa. Avasin ruiskutuspumpun i-ruuvi8n, sama homma, kunnes tuli pelkkää ainetta.

Löin auton käyntiin ja lähti. Ajoin parempaan paikkaan, jätin käymään ja hain kolmio pois. Rupesi käymään eåätasaisesti ja lopulta sammui.

avasin vedenerottimesta sitten molemmat ruuvit ja sehän alkoi kusta joihan tiiseliä. Ruuvit kiinni ja ilmaamaan, mutta ei sillä käsipumpulla saa muuta ulos enää kuin ilmaa... pitäskö sinne lorauttaa siementä jostain?

Edelleen hämää, kun näyttäisi olevan siinä vedenerottimen päällä jonkunlainen anturin kanta, josta on piuhat vedetty vaan poikki. Mistä hitosta se kekkasi sen FILTER-valon edes sytyttää? :D

Auttakaahan miestä mäessä, en ole diesl-moottoreiden kanssa aiemmin laikaan pelannut.
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Yleensä tän ikäsissä alkaa olla pa-putkisto ruosteessa sieltä tankin päältä.
Aiheuttaa ilma vaivoja.
Lääkkeeksi käy vain putkistojen uusiminen.
Itse olen tehnyt ne 8 mm ruostumattomasta, suoraan tankilta syöttöpumpulle, eli siis heittänyt sen jo puhkeamassa olevan vedenerottimen roskikseen!
Samalla kannattaa käsitellä itse tankkikin.
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Avatar
JAWA
Viestit: 142
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 8:10 pm
Paikkakunta: Kanta-häme

Viesti Kirjoittaja JAWA »

Itsellä ilmavuodon syyksi paljastui vedenerottimen pohjan puhkiruostuminen. Päästi ilman sisään muttei naftaa ulos.

Toyotalla alkuperäinen erotin vaan 363 egeä pari vuotta sitten... Poistin risan ja pistin putken tilalle. Ja nyt perinteinen lasikupillinen malli tulipellissä.

Muoks: siis oli vielä myyntihetkellä... Tiedä mitä konepellin alla tällähetkellä luuraa 8)
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Ole huoleti. Siellä se on se hyväksi havaittu ratkorisuodatin paikoillaan. Siitä jopa näkee suodattimen sisällön.

OT, J, kivan näkönen auto sulla avatarena.. :lol: :lol: :lol:
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Vastaa Viestiin