Kuva Kuva

Ohjaustehostimen kiristinhihnapyörän laakeri 12H-T / 2H

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Ohjaustehostimen kiristinhihnapyörän laakeri 12H-T / 2H

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Kuinka olette ko laakerin korvanneet? Onko HJ60 ja 61 nuo kiristinhihnapyörät kiinnikkeineen samanlaisia?

Mulla on ed omistaja laittanut 2x 6202 peruslaakerit suojattuina versioina ja lisäksi sorvannut holkin laakerin sisäosan ja pultin väliin.
Nyt ne on sökönä ja pitäisi uusia. Mielelläni olisin korvannut tuon virityksen yhdellä laakerilla, mutta ei oikein
löydy tuollaista kokoa.

Toyotalla myydään vain koko hihnapyörää hintaan 184e...
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Otappa laakerin mitat ja köpöttele laakerikauppaan.

Eli, akselin paksuus, laakerin ulkokehä ja leveys.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

tehostimen kiristyspyörä

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Et tartte eres laakerimittoja , kun jo numero tiedossa otat vaan suojatut laakerit, semmonen on alkuperäinenkin rakennekkin ollu !!
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Laakerin mitat PITÄISI olla ulkokehä 35mm, sisäkehä 11,5mm ja leveys noin 22mm. Ei ainakaan pöydällä olevasta SKF:n kirjasta löydy mitään sopivaa kuulalaakeria... Olen töissä eräässä SKF:n laakereita myyvässä puljussa.

Voihan olla, ettei mulla ole alkuperäinen pulttikaan, mutta sen ulkopinta on 11,5mm. Lähin sisähalkaisija eli 12mm löytyy vain 32 ja 37 mm ulkokehällä olevia laakereita.

Eli tuossa siis on ollut 2x 6202 rs2 -laakerit (ulkokehä siis 35mm, mutta sisäkehä 15mm eli 3mm liikaa), ja niiden sisällä pieni seinämältään n 1,6mm holkki, jonka sisältä kiinnityspultti menee. Nyt on niin laakerit kuin holkki sökönä. Mieli tekisi hieman asiallisempaa systeemiä ja siksi kysyn, miten sen kuuluu olla, tai saako ko mittoihin laakeria jostain muualta?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Se pulttihan kiristää sen sisäkehän kiinni siihen kiristintelineeseen. Eli kuulostaa siltä, että laakerin sisäkehä on päässy pyörimaan. Onko se soviteholkki ollu sitten liian pitkä tai pultti ja prikka liian kapia kun ei o kunnolla ylettäny siihen sisäkehään. Eikös tuo 2x6202 toimis nyttekin kun vaan pidät huolta em asioista
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Näin se kai on tehtävä. Ostin jo laakeritkin suojattuina versioina.

Mutta jostain täytyisi saada sorvautettua se väliholkki, sillä nyt väliaikaisvirityksenä jouduin leikkelemään sinne peltisiivun...
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Vastaa Viestiin