Ohjaustehostimen kiristinhihnapyörän laakeri 12H-T / 2H
Valvoja: Käyttäjä
Ohjaustehostimen kiristinhihnapyörän laakeri 12H-T / 2H
Kuinka olette ko laakerin korvanneet? Onko HJ60 ja 61 nuo kiristinhihnapyörät kiinnikkeineen samanlaisia?
Mulla on ed omistaja laittanut 2x 6202 peruslaakerit suojattuina versioina ja lisäksi sorvannut holkin laakerin sisäosan ja pultin väliin.
Nyt ne on sökönä ja pitäisi uusia. Mielelläni olisin korvannut tuon virityksen yhdellä laakerilla, mutta ei oikein
löydy tuollaista kokoa.
Toyotalla myydään vain koko hihnapyörää hintaan 184e...
Mulla on ed omistaja laittanut 2x 6202 peruslaakerit suojattuina versioina ja lisäksi sorvannut holkin laakerin sisäosan ja pultin väliin.
Nyt ne on sökönä ja pitäisi uusia. Mielelläni olisin korvannut tuon virityksen yhdellä laakerilla, mutta ei oikein
löydy tuollaista kokoa.
Toyotalla myydään vain koko hihnapyörää hintaan 184e...
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
tehostimen kiristyspyörä
Et tartte eres laakerimittoja , kun jo numero tiedossa otat vaan suojatut laakerit, semmonen on alkuperäinenkin rakennekkin ollu !!
Laakerin mitat PITÄISI olla ulkokehä 35mm, sisäkehä 11,5mm ja leveys noin 22mm. Ei ainakaan pöydällä olevasta SKF:n kirjasta löydy mitään sopivaa kuulalaakeria... Olen töissä eräässä SKF:n laakereita myyvässä puljussa.
Voihan olla, ettei mulla ole alkuperäinen pulttikaan, mutta sen ulkopinta on 11,5mm. Lähin sisähalkaisija eli 12mm löytyy vain 32 ja 37 mm ulkokehällä olevia laakereita.
Eli tuossa siis on ollut 2x 6202 rs2 -laakerit (ulkokehä siis 35mm, mutta sisäkehä 15mm eli 3mm liikaa), ja niiden sisällä pieni seinämältään n 1,6mm holkki, jonka sisältä kiinnityspultti menee. Nyt on niin laakerit kuin holkki sökönä. Mieli tekisi hieman asiallisempaa systeemiä ja siksi kysyn, miten sen kuuluu olla, tai saako ko mittoihin laakeria jostain muualta?
Voihan olla, ettei mulla ole alkuperäinen pulttikaan, mutta sen ulkopinta on 11,5mm. Lähin sisähalkaisija eli 12mm löytyy vain 32 ja 37 mm ulkokehällä olevia laakereita.
Eli tuossa siis on ollut 2x 6202 rs2 -laakerit (ulkokehä siis 35mm, mutta sisäkehä 15mm eli 3mm liikaa), ja niiden sisällä pieni seinämältään n 1,6mm holkki, jonka sisältä kiinnityspultti menee. Nyt on niin laakerit kuin holkki sökönä. Mieli tekisi hieman asiallisempaa systeemiä ja siksi kysyn, miten sen kuuluu olla, tai saako ko mittoihin laakeria jostain muualta?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Se pulttihan kiristää sen sisäkehän kiinni siihen kiristintelineeseen. Eli kuulostaa siltä, että laakerin sisäkehä on päässy pyörimaan. Onko se soviteholkki ollu sitten liian pitkä tai pultti ja prikka liian kapia kun ei o kunnolla ylettäny siihen sisäkehään. Eikös tuo 2x6202 toimis nyttekin kun vaan pidät huolta em asioista
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Näin se kai on tehtävä. Ostin jo laakeritkin suojattuina versioina.
Mutta jostain täytyisi saada sorvautettua se väliholkki, sillä nyt väliaikaisvirityksenä jouduin leikkelemään sinne peltisiivun...
Mutta jostain täytyisi saada sorvautettua se väliholkki, sillä nyt väliaikaisvirityksenä jouduin leikkelemään sinne peltisiivun...
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999