Kuva Kuva

Operaatio ohjaustehostin Berttaan...

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Tuppu kirjoitti:Mä laitoin akut kabiiniin lähtee reilusti nokalta painoa pois ja on tilaa konehuonessakin jne. mielestäni hyötyjä enemmin kun haittoja...
itteäni lainaten... nytku penkit on verhoiltu, kuinka ollakkaan ne akut ei mahtunukkaan hyttiin... kyllä voi syödä miestä alkaa rälläköimään sitä pirun telinettä takas sinne nokalle :evil:

"it" happens vai kuinka se menikään :oops:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

SuurSyömäri kirjoitti:
MILLON TOSTA "CATAS TROPHYSTÄ" TULEE TARRA? JA ISO SELLAINEN. :evil:

Esim. n. 40 cm leveä :D

Ja mulle heti sellainen....
*REPS* :lol: :lol: :lol:

Täytyy kait ottaa ittiään niskasta kiinni..
Jonkun edullisen tarraleikkaamon kun löytäis. Taitas olla vähän hinnakasta teettää koko pinkkaa painattamalla niitä.. Jos joku muu tietää muuta, niin kertokoon.
Tuppu kirjoitti:
Tuppu kirjoitti:Mä laitoin akut kabiiniin lähtee reilusti nokalta painoa pois ja on tilaa konehuonessakin jne. mielestäni hyötyjä enemmin kun haittoja...
itteäni lainaten... nytku penkit on verhoiltu, kuinka ollakkaan ne akut ei mahtunukkaan hyttiin... kyllä voi syödä miestä alkaa rälläköimään sitä pirun telinettä takas sinne nokalle :evil:

"it" happens vai kuinka se menikään :oops:
tiihiihii.. Ite rakentelin olemassaolevasta (kiitti vinkistä Jul) ja mielestäni tuli ihan OK. Mulla on galleriassa viime viikonlopulta kuva teelmyksestä..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

elä naura :P

se on yhestä puusta ja apparin puolella koko akkuteline ts. molemmat akut... ja sit kun on toi kutosen pata niin tahtoo olla aika täys toi konetila 8)
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

En mie mitään nau-(tyrsk)-ra..

Mikset laita niita akkuja lavalle? sinne vaan sopiva kotelo?
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

juu, se olis kyllä yks vaihtoehto mut kun se on niiiiiiin huonos hapes! Ajattelin tehä jonkun väliaikais ratkasun ennen kun alan tinaamaan sitä ruosteläjää, jos ikinä...? mielessä on ollu ihan tasapohjanen lava. no aika näyttää jos en sit kyllästy ja myy koko vehettä pois :roll:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Tuppu kirjoitti:Ite kun haluan olla "erilainen nuori" joten päätin kokeilla tuota pumppua samalle remmelle saas nähä miten luonnistuu :shock: pumpun kiinnike täytyy väsätä uudestaan kaavakin on jo tehty... onkohan kukaan muu testannu samaa???

Minä testasin tietämättömyyttäni...

Eli laitoin ohj. teh pumpun, vesipumpun, laturin ja kammen samalle hihnalle. Ja kun olin noin nerokkaan keksinnön tehnyt niin lähdin sitten Järvenpäästä posottaan kohti Kemijärveä.

n. 50 km ennen jyväskylää aloin ihmettelemään ohjauksen jäykkyyttä. Eihän se jäykkä pitäisi olla kun on juuri tehostimenkin asentanut. Pysähdys ja tsekkaaman konehuoneeseen.

Remmi muljahtanut nurinkurin. Eli se leveä osa oli kohti syvennystä ja kiilan hampaat sojotti ulospäin. WTF. eihän se niin pitäisi olla.

Kello oli jotain 23 yöllä. Päätin jatkaa matkaa Hirvaskankaan huoltsikalle jos luoja suo. suosittu iso huoltis. Kait siellä hihnoja on.

No ei ollu. Ja juuri ennen reissuun lähtöä olin viskannut yli vuoden takapenkin takana lojuneet alkuperäishihnat pois. Kun eihän niitä tarvi kun on uusi hihna ja eri pituus. Ku ois tajunnu niin olisihan ollut hihna sentään kaikkein tärkeimmille roinille. Rattia nyt ois pystynyt varovasti kampeamaan hiljaisessakin liikenteessä. Maantienopeuksissahan sitä ei ihan hirveästi huomaa vaikkei pumppu tehostakkaan.

Vähän ennen Vaskikelloa sitten hihna antautui. kello n. 2 yöllä. Autoliittoon, vai mikä se nyt on, soitto. Eivät halunneet tulla. Tai jos tulisivat niin siinä olis joku maksupolitiiikka. Vakuutusyhtiö olisi maksanut kuljetuksen lähimmälle korjaamolle...

Ei muuten mutta oli perhe kyydissä. jos ois ollut itekseen niin ei mitään väliä vaikka olis yöpynyt siinä penkereellä.

Lopulta kaverini kävi koukkan meitit pois sieltä tienposkesta hinaamalla. Tuli Oulusta corolla 1,6 Xli:llä ja veti parisataa kilsaa. KEVYESTI.

Mitä opin. No sen että pitää olla varahihnoja mukana aina. Ja sen että hihna toimii 2 tai kolmen pisteen pyörityksessä. 4 on liikaa koska pinta-ala mistä hihna ottaa kitkaa pienenee oleellisesti. Jolloin....

Hihnaa täytyy kiristää ihan äärimmilleen että se pystyisi pyörittämään ohj. teh. pumppua niin että se ohjaus toimisikin vielä tehostetusti.

Kun omassa virityksessäni oli hihna kääntynyt niin tehostus lakkasi melkein kokonaan. hihna osin vain liukui hihnapyörässä. Välillä se jumiutui ja ja haittasi vesipumpun toimintaa.

Joten kun ajoin rikkinäisellä hihnalla niin vauhtini oli n. 100 km tunnissa jotta hihna kiertäisi jotenkin vesipumppua ja että ilma jäähdyttäisi tehokkaammin. Kaikki sisälämppäritkin huusi hoosiannaa.

Oulusta hain BJ:n orggishihnan. Kävimme Kemijärven reissun. Piti vain opetella ajamaan niin ettei pienissä nopeuksissa tai parkkeeraustilanteissa tarvisi missään nimessä alkaa kääntelemään paikoillaan.

Eli elä laita 4 pisteen viritystä. Ellet ole sinne vaihtamassa moniurahihnaa.
Laita toinen hihnapyörä. Ja pyöränhän hihnauran tarvii olla vain sen levyinen kuin pumpussa, jota käytät, on.

Itse valitsisin, ja sattumoisin nyt konehuoneessa on, täysin normaalihenkilöautojen hihnan kokoluokkaa olevan hihnapyörä. Niitä pyöriä on kaikenlaisia. Varmaan niistä jonkun saa sovittelemalla siihen BJ:n pyörään. Kun nyt joku vaan keksis mistä autosta löytyy kätevin verme.

juu....
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

SuurSyömäri kirjoitti:Minä testasin tietämättömyyttäni...
Hassua, tässä kohtaa ei ees naurata. Toi on jo liian rankkaa.. :wink: :wink:
SuurSyömäri kirjoitti:Itse valitsisin, ja sattumoisin nyt konehuoneessa on, täysin normaalihenkilöautojen hihnan kokoluokkaa olevan hihnapyörä. Niitä pyöriä on kaikenlaisia. Varmaan niistä jonkun saa sovittelemalla siihen BJ:n pyörään. Kun nyt joku vaan keksis mistä autosta löytyy kätevin verme.

juu....


Niin minäkin olisin tehny, että ois laittanu normaalin A-hihnan. Pumpun rullat on tehty B-hihnalle..

Ja, mikäs vikä MUN hihnapyörävirityksessä on? :shock: :shock:
Juu, ei sitä ole vielä testattu käynnissä olevalla moottorilla..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Itte virittelin tuplanokkapyörän BJ:n (tai olikohan HJ) vesipumpun pyörästä. Kiinnitys parilla pultilla nokkapyörän kierteisiin. Pyörää vahvistin vähän kiinnityspinnasta hitsaamalla siihen rautaa.

Kuva
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Hitto.. Toi oiskin ollu hyvä. Noh.. jos toi mun viritys ei pidä, niin vaihdan. Ja sit vois hitsata sopivan 16mm prikan siihen keskelle. nuitten ruuvien lisäks
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

r2ree kirjoitti: Täytyy kait ottaa ittiään niskasta kiinni..
Jonkun edullisen tarraleikkaamon kun löytäis. Taitas olla vähän hinnakasta teettää koko pinkkaa painattamalla niitä.. Jos joku muu tietää muuta, niin kertokoon.
Mainostalo Dinero sijaitsee Loviisassa.. sielä vanhan firman aikaan teippautin yhen taksin ja nyt oon jotain pienempiä teippejä tilaillu. "halpa" ainakin ruuhka Suomen mittaapuulla :shock:

Löytyykö tarraa digitalisessa muodossa voisin kysellä hintoja!?
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Kiitokset SS:lle hyvin perustellusta vastauksesta!

Voin vain kuvitella jos oman vaimon kans olisin samas tilantees.. siinä kehuttas isin uutta asennusta keskellä yötä puolessa välissä matkaa... sitä en toivois pahimmalle vihamiehellekkään :mrgreen:

Haluan kuitenkin vain yhen remmen ja replyssä tuli ilmi toi moniura niin mistäs alan metsästämään noita moniurapyöriä? Vai onko hinnat sitten ihan pilvissä et ei oo mitään yhtään vähääkään koskaan kuinkaan järkeä :wink:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Löytyy digitaalisena. Onko toivomuksia mikä tiedosto. PDF lienee paras. Joillekin ainakin vanhemmille tarraleikkureille maistuu paremmin EPS. Laitappa s-posti osoite vaikka privana..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Vastaa Viestiin