Kuva Kuva

Operaatio ohjaustehostin Berttaan...

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Nythän pukkas infoo mukavasti ei puutu enää kuin toteutus.
Pitääkin paikalliselta romunkerääjältä käydä sosialisoimas jostain hojon raadosta vähän palikkaa.
1987 LJ70
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Tuppu kirjoitti: Mä laitoin akut kabiiniin lähtee reilusti nokalta painoa pois ja on tilaa konehuonessakin jne. mielestäni hyötyjä enemmin kun haittoja...
Kuinkas ne vetykaasut maistuu? Tupakoitko? :shock: :shock: :shock:

Eikun, oikiasti, mihis ne laitoit ja kuin kiinni. Mulla on ainakin sen verta ahdasta hytissä:

http://forum.slck.net/moottoriturvat/ga ... emId=11601

Vai vielä akutkin... :lol: :lol: :lol:
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

:D no oli tavaraa joo :D

Mut lavalle mahtuu enemmän :wink:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
Panu
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Marras 01, 2004 9:49 am
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

ps. miten tuolla galleriassa saa kaivettua pelkän kuvan osoitteen esiin, että voisi linkittää kuvat suoraan topicciin näkyville?
Toistaiseksi ei mitenkään, tulevaisuudessa kenties onnistuu.
SLCK #30
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

r2ree kirjoitti:Kuinkas ne vetykaasut maistuu? Tupakoitko? :shock: :shock: :shock:
Akkukaupasta saa kennoihin korkit, joissa liitännät tuuletusletkuille. Tai sitten laittaa hyytelöt niin jää kaasut aikas vähille.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Jul kirjoitti:
r2ree kirjoitti: Eikös se riitä jos pujottelee sopivan mittaiset holkit sinne rungon sisään? Ainakin siellä toisella puolella on riittävän isot aukot mistä pääsee käsiks.
Kylläpä kyllä. Mulla on siellä sopivat putkenpätkät ja ne saa kyllä ujutettua paikoilleen niiden aukkojen kautta. hyvin on pysynyt simpukka notkumatta paikoillaan.
Nyt on holkit paikoillaan. Löyty Soinilta sopivaa putkea. 12 mm reikä ja 5mm seinämä. Kuva lisätty projektigalleriaan. Ja meni nätisti pujuttelemalla.

Joutuu näköjään modifioimaan oikeanpuoleistakin akkutellinkiä. Voi olla, että tehostimen siimapyörä ottais kiinni kun kone heilahtaa..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
metsästäjä
Viestit: 25
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja metsästäjä »

Tuosta raidetangosta pitää kysyä et oletteko teettäneet koko tangon uuden joka tulee raidetangolta siihen simpukkaan vai miten olette värkäänneet? Se alkuperäinen ei taida yltää?? ja sopiiko toi Bj:n raidetangon nivel siihen hj:n simpukan sektorivarteen eli onkohan se kartio sama? vai miten olisi viisasta tehdä? Ja vielä siitä rattiakselista kun mihin se nyt orkkis bj:ssä lopuu se rattiiakseli eli siihen simpukkaan niin oletteko siitä rättinivelestä jatkanu jollain hj:n akselilla et yltää simpukalle vai miten? Mulla ois hdj80:n simpukka pöydällä ja näyttäs olevan aikalailla sama kun hj:ssa ja vielä semmonen kun ei lole sektorivartta siihen simpukkaan et mistähän passais se varsi siihen sipukkaan ku ei taida löytyä ku uusia varsia tohon simukkaan sopiiko esim: Hiacesta? vai Hj:sta? Toivottavasti ymmärrätte tätä soperrusta...tuntuu niin pirun vaikeelta tää kirjottaminen! heh heh! BJ40-77
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Eiköhän täällä suurin osa ole enemmän offiharreastajia kuin kirjailijoita.. Soperrellaan rauhassa. :lol: :lol: :lol:

Mulla oli sikäli onnea/epäonnea noissa raidetankopalikoissa. Laitoin HJ:n navat joista en viittiny vaihtaa ohjausvarsia. Pakko vaihtaa HJ;n tangotkin. Onneks oli yhet nurkissa. Lyhennys ja uutta kierrettä.

Alkuperäisen sektorivarren kartio taitaa olla pienempi.

Mulla ohjausakseli on joku HJ-BJ rakkausavioliiton hetelmä. Eli alkuperäistä rättiniveleen saakka ja sit on kait jotain FJ tms tankoa ja sit loppu simpukkaan päin HJ. Taidan jossain kohtaa laittaa koko akselin uusiks. Ellei tukilaakeriviritys sitten korjaa pikku heilumista.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
metsästäjä
Viestit: 25
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja metsästäjä »

Kiitoksia vinkeistä! kummasti jo selveni asiat ja saa tulevaa operaatiota varten jotain mielikuvia..eiköhän se siitä sit rupea kehittyy kunhan sais noi peltihommat ensin vähän valmiimmaksi. Lueskelin tuolta jostain en muista enää mistä mutta joku oli laittanu 900 saabin tehostajan pumpun ja tietääkseni toimii silläkin. Sattumoisin kun noita saabin pumppuja näyttää talissa ajelevan että siitä kai se pitää kokeilla asentaa. öljy säiliö on siinä samassa mötikäsä pumpun kans niin ei sille tarvi paikkaa hakea. Tuolla olikin jotain kuvia siivapyörien asentamisesta eli varmaanki siihen kampiakselin pääsä olevaan siivaan lisää toisen siivapyöran ja sitä rataa lähtee kehittään? :D
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Tuo saabin pumppu kuulostaa volvon pumpulta. Semmonen könninkellon näkönen? FJ:ssä semmonen oli ja oon jonkun muunkin kuullu sitä käyttävän.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Liian pientä pumppua ei kannata laittaa HJ:n simpukalle...esim.mitsun pumpussa ei oo tarpeeks jerkkua eli ei jaksa kääntää,vikisee vaan :evil:
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
metsästäjä
Viestit: 25
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja metsästäjä »

jep semmosen kellon näkönen se on. Varmaanki volvolaisista samanlaisia löytyy. Onko hirveetä vaikutusta noilla siivapyörien koolla eli välitys sille pumpulle? jos pieni siiva niin eikö se pumppu pyöri nopeampaa vai mites se nyt menee? Näyttää kyllä siiva olevan siinä saabin pumpusa paikoillaan eli ei kannata varmaan miettiä liikoja.. :lol:
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Heehee.. Taisin eilen keksiä hyvän(?) ratkaisun tuplasiimapyörähankintaongelmalle. Kävin paikallisessa laakerifirmassa ja sieltä löyty 1402B hihnapyörä johon kartiokiinnike. Kartio 16mm reiällä. Eli täytyy hommata Kunnollinen pitempi pultti ja runtata koko paketti nippuun koneen kampuran päähän. Tulee pari kilkoa lisää pyörivää massaa. Alavääntö paranee entisestään.. Nooh, kaipa se pumppu senkin kompensoi..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Mullapa on nykyisessä masiinassa se tuplis valmiina. Ja uudempiin malleihin saa kuulema tojotalta tilattua siimapyörän vai miten se oli JF?

Itse olen teettänyt sorvarilla ne siimapyörät. Vein simapyörän sorvaajalle ja pyysin siihen toisen hihnanpaikan. Hyvä tulee.


MILLON TOSTA "CATAS TROPHYSTÄ" TULEE TARRA? JA ISO SELLAINEN. :evil:

Esim. n. 40 cm leveä :D

Ja mulle heti sellainen....
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Ite kun haluan olla "erilainen nuori" joten päätin kokeilla tuota pumppua samalle remmelle saas nähä miten luonnistuu :shock: pumpun kiinnike täytyy väsätä uudestaan kaavakin on jo tehty... onkohan kukaan muu testannu samaa???

Jos menee ihan v***iksi niin, mitäs sorvari on ottanut tosta uudesta siivasta?
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Vastaa Viestiin