Operaatio ohjaustehostin Berttaan...
Valvoja: Käyttäjä
Kuinkas ne vetykaasut maistuu? Tupakoitko?Tuppu kirjoitti: Mä laitoin akut kabiiniin lähtee reilusti nokalta painoa pois ja on tilaa konehuonessakin jne. mielestäni hyötyjä enemmin kun haittoja...



Eikun, oikiasti, mihis ne laitoit ja kuin kiinni. Mulla on ainakin sen verta ahdasta hytissä:
http://forum.slck.net/moottoriturvat/ga ... emId=11601
Vai vielä akutkin...



SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Nyt on holkit paikoillaan. Löyty Soinilta sopivaa putkea. 12 mm reikä ja 5mm seinämä. Kuva lisätty projektigalleriaan. Ja meni nätisti pujuttelemalla.Jul kirjoitti:Kylläpä kyllä. Mulla on siellä sopivat putkenpätkät ja ne saa kyllä ujutettua paikoilleen niiden aukkojen kautta. hyvin on pysynyt simpukka notkumatta paikoillaan.r2ree kirjoitti: Eikös se riitä jos pujottelee sopivan mittaiset holkit sinne rungon sisään? Ainakin siellä toisella puolella on riittävän isot aukot mistä pääsee käsiks.
Joutuu näköjään modifioimaan oikeanpuoleistakin akkutellinkiä. Voi olla, että tehostimen siimapyörä ottais kiinni kun kone heilahtaa..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
- Paikkakunta: Ylivieska
Tuosta raidetangosta pitää kysyä et oletteko teettäneet koko tangon uuden joka tulee raidetangolta siihen simpukkaan vai miten olette värkäänneet? Se alkuperäinen ei taida yltää?? ja sopiiko toi Bj:n raidetangon nivel siihen hj:n simpukan sektorivarteen eli onkohan se kartio sama? vai miten olisi viisasta tehdä? Ja vielä siitä rattiakselista kun mihin se nyt orkkis bj:ssä lopuu se rattiiakseli eli siihen simpukkaan niin oletteko siitä rättinivelestä jatkanu jollain hj:n akselilla et yltää simpukalle vai miten? Mulla ois hdj80:n simpukka pöydällä ja näyttäs olevan aikalailla sama kun hj:ssa ja vielä semmonen kun ei lole sektorivartta siihen simpukkaan et mistähän passais se varsi siihen sipukkaan ku ei taida löytyä ku uusia varsia tohon simukkaan sopiiko esim: Hiacesta? vai Hj:sta? Toivottavasti ymmärrätte tätä soperrusta...tuntuu niin pirun vaikeelta tää kirjottaminen! heh heh! BJ40-77
Eiköhän täällä suurin osa ole enemmän offiharreastajia kuin kirjailijoita.. Soperrellaan rauhassa.
Mulla oli sikäli onnea/epäonnea noissa raidetankopalikoissa. Laitoin HJ:n navat joista en viittiny vaihtaa ohjausvarsia. Pakko vaihtaa HJ;n tangotkin. Onneks oli yhet nurkissa. Lyhennys ja uutta kierrettä.
Alkuperäisen sektorivarren kartio taitaa olla pienempi.
Mulla ohjausakseli on joku HJ-BJ rakkausavioliiton hetelmä. Eli alkuperäistä rättiniveleen saakka ja sit on kait jotain FJ tms tankoa ja sit loppu simpukkaan päin HJ. Taidan jossain kohtaa laittaa koko akselin uusiks. Ellei tukilaakeriviritys sitten korjaa pikku heilumista.



Mulla oli sikäli onnea/epäonnea noissa raidetankopalikoissa. Laitoin HJ:n navat joista en viittiny vaihtaa ohjausvarsia. Pakko vaihtaa HJ;n tangotkin. Onneks oli yhet nurkissa. Lyhennys ja uutta kierrettä.
Alkuperäisen sektorivarren kartio taitaa olla pienempi.
Mulla ohjausakseli on joku HJ-BJ rakkausavioliiton hetelmä. Eli alkuperäistä rättiniveleen saakka ja sit on kait jotain FJ tms tankoa ja sit loppu simpukkaan päin HJ. Taidan jossain kohtaa laittaa koko akselin uusiks. Ellei tukilaakeriviritys sitten korjaa pikku heilumista.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
- Paikkakunta: Ylivieska
Kiitoksia vinkeistä! kummasti jo selveni asiat ja saa tulevaa operaatiota varten jotain mielikuvia..eiköhän se siitä sit rupea kehittyy kunhan sais noi peltihommat ensin vähän valmiimmaksi. Lueskelin tuolta jostain en muista enää mistä mutta joku oli laittanu 900 saabin tehostajan pumpun ja tietääkseni toimii silläkin. Sattumoisin kun noita saabin pumppuja näyttää talissa ajelevan että siitä kai se pitää kokeilla asentaa. öljy säiliö on siinä samassa mötikäsä pumpun kans niin ei sille tarvi paikkaa hakea. Tuolla olikin jotain kuvia siivapyörien asentamisesta eli varmaanki siihen kampiakselin pääsä olevaan siivaan lisää toisen siivapyöran ja sitä rataa lähtee kehittään? 

Liian pientä pumppua ei kannata laittaa HJ:n simpukalle...esim.mitsun pumpussa ei oo tarpeeks jerkkua eli ei jaksa kääntää,vikisee vaan 

---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
- Paikkakunta: Ylivieska
jep semmosen kellon näkönen se on. Varmaanki volvolaisista samanlaisia löytyy. Onko hirveetä vaikutusta noilla siivapyörien koolla eli välitys sille pumpulle? jos pieni siiva niin eikö se pumppu pyöri nopeampaa vai mites se nyt menee? Näyttää kyllä siiva olevan siinä saabin pumpusa paikoillaan eli ei kannata varmaan miettiä liikoja.. 

Heehee.. Taisin eilen keksiä hyvän(?) ratkaisun tuplasiimapyörähankintaongelmalle. Kävin paikallisessa laakerifirmassa ja sieltä löyty 1402B hihnapyörä johon kartiokiinnike. Kartio 16mm reiällä. Eli täytyy hommata Kunnollinen pitempi pultti ja runtata koko paketti nippuun koneen kampuran päähän. Tulee pari kilkoa lisää pyörivää massaa. Alavääntö paranee entisestään.. Nooh, kaipa se pumppu senkin kompensoi..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Mullapa on nykyisessä masiinassa se tuplis valmiina. Ja uudempiin malleihin saa kuulema tojotalta tilattua siimapyörän vai miten se oli JF?
Itse olen teettänyt sorvarilla ne siimapyörät. Vein simapyörän sorvaajalle ja pyysin siihen toisen hihnanpaikan. Hyvä tulee.
MILLON TOSTA "CATAS TROPHYSTÄ" TULEE TARRA? JA ISO SELLAINEN.
Esim. n. 40 cm leveä
Ja mulle heti sellainen....
Itse olen teettänyt sorvarilla ne siimapyörät. Vein simapyörän sorvaajalle ja pyysin siihen toisen hihnanpaikan. Hyvä tulee.
MILLON TOSTA "CATAS TROPHYSTÄ" TULEE TARRA? JA ISO SELLAINEN.

Esim. n. 40 cm leveä

Ja mulle heti sellainen....
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
Ite kun haluan olla "erilainen nuori" joten päätin kokeilla tuota pumppua samalle remmelle saas nähä miten luonnistuu
pumpun kiinnike täytyy väsätä uudestaan kaavakin on jo tehty... onkohan kukaan muu testannu samaa???
Jos menee ihan v***iksi niin, mitäs sorvari on ottanut tosta uudesta siivasta?

Jos menee ihan v***iksi niin, mitäs sorvari on ottanut tosta uudesta siivasta?
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579