Kuva Kuva

Kauanko johdossa auto kii

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Kauanko johdossa auto kii

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Eli kauanko pitäs tämmösellä (-15c) olla auto (hj60) johdon nokassa kiinni, jotta lähtis nätisti käyntiin, ei näköjään ~1h20min riitä :roll:
beejii
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Huhti 25, 2006 2:13 pm
Paikkakunta: Vihanti

Viesti Kirjoittaja beejii »

puolesta tunnista tuntiin itellä riittää(n.-15 astetta ku on)...
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Sulla on varmaan letkulämmitin siinä lohkon vierellä. Jos siinä letkussa on yläpäässä ilmakupla niin vesi ei kierrä. Mulla ainakin läpee kone -15c kelillä tunnissa kädenlämpöiseksi kun kokeilee termarikopasta.

Onko se lohkolämmittimen letku lämpimämpi kuin kansi?

-jussi-
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Mulla ku on automaattilaturit ja webasto, niin piuhassa on yleensä lähes aina kotona ollessaan. ;):)

Ja ku oli se letkulämppäri käytössä niin vaikka ois ollu 5 tuntia, niin lämmin oli vaan se alavesiletku. Eikä varmasti ollu ilmaa. Termarihan estää veden kiertämisen siinä, ja jos kietäski niin lämmittäs vaan syyläriä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

No mulla se letkulämpppäri on kuskin puolella koneen puolessa välissä. Ottaa veden koneen alareunasta läheltä kuskin jalkatilaa ja pukkaa sen lämpöisenä koneen puoleenvälinkohdalla kannen yläreunaan. Ei ole kytketty minnekkään alavesiletkuun. Siitä jännä kytkentä että lämmityslaitteessakin kiertää vesi "vapaakierrolla"
-Jussi-
beejii
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Huhti 25, 2006 2:13 pm
Paikkakunta: Vihanti

Viesti Kirjoittaja beejii »

Siinä hj:n alkuperäsesä letkulämppärisä ei varmasti tehoa oo, siis siinä joka on alavesiletkusa se pikku möllykkä(sen teho jotain 400w muistaakseni). Itellä on se vesikiertoinen letkulämmitin, niin on tehoa...(1500wattia)
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Jussi kirjoitti:No mulla se letkulämpppäri on kuskin puolella koneen puolessa välissä. Ottaa veden koneen alareunasta läheltä kuskin jalkatilaa ja pukkaa sen lämpöisenä koneen puoleenvälinkohdalla kannen yläreunaan. Ei ole kytketty minnekkään alavesiletkuun. Siitä jännä kytkentä että lämmityslaitteessakin kiertää vesi "vapaakierrolla"
-Jussi-
Kehtaisitko ottaa kuvan tuosta yläpään kiinnityskohdasta?? Oon sitä omasta hojosta moneen kertaan ettinyt, muttei oo sattunut puusilmään. Nyt lähtee samoin kuin sulla, mutta palaa termarikoteloon, joka on ehkä hieman huono ratkaisu letkujen pienuuden takia.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Minäpä otan kuvan kun kerkeen.
-Jussi-
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Ois kuvia. Heitäkkö mail osoitteen?
-Jussi-
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Tuossa ne kuvat nyt sitten on.
Kuva

Kuva

Kysyttävää ???

-Jussi-
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Kiitos.

Onkos tuokin Calixin lämmitin? On tutun näköinen. Sulla on hyvin asennettu toi, kun on niin alhaalla.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Muistelisin tuon olevan defa (pyöreillä liittimillä, ei lattaliittimillä). hyvin tuo on pelannut. Tuo ylimääräinen kiertovesipumppu oli kyllä hyvä hankinta. Maksoi jotain 90 euroa ja auttaa tyhjäkäynnillä veden kiertoon. Käsittääkseni siinä on magneetilla se voimansiirto. Eli ei mee rikki vaikka vedenkiertoa ahdistetaan säätimellä.
-Jussi-
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

sattuisko kukaan muistaan ton korkin kierrettä joka on lohkon kyljessä? ei tarttis moneen kertaan laskee vesiä koneesta!
Avatar
juriihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 6:23 am
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja juriihi »

Talvi tekee tulojaan taas tänäkin vuonna :( :( tänään se sitten tuli vihdoin asennettua 1500w defan letkulämppäri Hoijjakaan :D :D Mutta nyt sitten haluaisin saada tietää kuinka pitkiä lämmitysaikoja kanssa autoilijat käyttää kyseisellä lämmittimellä, olis kiva saada vähän suuntaa antavia aikoja :?: :?:
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Ei tolla 1,5kW Defalla ole tarvinut puolta tuntia pidempään huudatella, etteikö lämppäristä pöhöttäisi käynnistyksen jälkeen vähintäänkin haaleaa. Tosin jälkihehkun olen tottunut antamaan siitä huolimatta. Se kanteen päin menevä letku oikeen sykkii kun Defa alkaa keittämään nestettä.
Jos joskus vielä saisin aikaiseksi johtosarjan 9kW Eberiin, niin luulen vartin olevan jo liikaa. :lol:
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Vastaa Viestiin