Ihme jurina perästä
Valvoja: Käyttäjä
Ihme jurina perästä
Terve olisiko kenelläkään hyviä ideota/tietoa näistä vikoista:
Auto on HJ61 -89 aj 350tkm
Perästä lähtee ihmeelinen jurina/hurina kun on veto päällä tai kun moottori jarruttaa. Takapenkillä kun istuu niin kuulostaa siltä että ääni
tulisi taka akselin oikealta puolelta, voisko olla oikea laakeri vai perä tai jotain muuta? Öljyt vaihdoin, ei auttanut.
Toinen vika: Auto puoltaa oikealle oisko joku tyyppivika? Rengaspaineet ok.
Kiitoksia etukäteen vastanneille.
Auto on HJ61 -89 aj 350tkm
Perästä lähtee ihmeelinen jurina/hurina kun on veto päällä tai kun moottori jarruttaa. Takapenkillä kun istuu niin kuulostaa siltä että ääni
tulisi taka akselin oikealta puolelta, voisko olla oikea laakeri vai perä tai jotain muuta? Öljyt vaihdoin, ei auttanut.
Toinen vika: Auto puoltaa oikealle oisko joku tyyppivika? Rengaspaineet ok.
Kiitoksia etukäteen vastanneille.
Kyllä se vähän välillä jurisee vapaalla kin mutta enempi moottori jarruttaessa ja kiihdyttäessä.hj60 kirjoitti:Oikealla puolella on sekä oikean pyörän pyöränlaakerit, että perämurikka.
Yleensä pyöränlaakeri ääntää vapaallakin rullatessa, ei ehkä niin kovasti mutta kuitenki. Perään sinänsä viittais.
Ei pitäs puoltaa. Mites auraus?
Jos se on perä joka hurisee niin mitä siitä on menossa?
Aurausta en ole vielä kerinnyt kattoa.[/list][/quote]
Ei ole mitään tietoa milloin viimeks on rasvattu. Olen ollut onnellinen HJ61 omistaja reilu kaksi viikkoa en ole vielä itse rasvannut niitä nippoja.hj60 kirjoitti:Jep, ristikot joo toki ensiksi, onko millon viimeksi rasvattu?
Pitää tarkastaa ristikot kun kerkee.
Kun auton ostin kysyin myyjältä että milloin lukot on viimeksi käytetty, vastasi että: ei muista milloin olisi käyttänyt niitä. Eli ne on pikkusen jumissa. Onko kikkoja saada liikkumaan.??
Tarkistin ristikot ja rasvasin niitä. Ei ollut klappia mun mielestä missään.
Eli vika on varmaan nämä pinnionin laakerit.
Mitenköhän vaikea homma niitä olis vaihtaa jos itse lähtisin yrittämään? Jalosen hinta oli 900e +osat ja mahd. lisätyöt. Siihen kuuluu perän täydellinen kunnostus eli varmaan pinnionin laakerit, stefat, tiivisteet ja krymppiholkin vaihto. Eli melko kallista.
Eli vika on varmaan nämä pinnionin laakerit.
Mitenköhän vaikea homma niitä olis vaihtaa jos itse lähtisin yrittämään? Jalosen hinta oli 900e +osat ja mahd. lisätyöt. Siihen kuuluu perän täydellinen kunnostus eli varmaan pinnionin laakerit, stefat, tiivisteet ja krymppiholkin vaihto. Eli melko kallista.
Kyllä tuo hinta viimeistään opettais tekemään itse. Itse tuli tehtyä eka kerran oppimismielessä, eikä ollut ongelmia. Luulis monen tekevän tuon asevelihintaan huomattavasti huokeammin... 
Ao. linkissä löytyy 1984-1990 Chassis & Body sivuilta ohjeet ongelmaasi.
http://www.birfield.com/modules.php?nam ... age&pid=77

Ao. linkissä löytyy 1984-1990 Chassis & Body sivuilta ohjeet ongelmaasi.
http://www.birfield.com/modules.php?nam ... age&pid=77
Pinjonilaakerirempan akselikohtaisia kustannuksia voi lähteä laskemaan siitä, että laakerit, stefa ja krymppi maksavat toyotalla +/- 100e riippuen neuvotelluista alennusprosenteista. Laakerien vaihto ja hammaskosketuksen shimmaus maksaa paristakympistä satkuun asiallisella kyläsepällä teetettynä. Oletetaan että saat itse irroitettua sen perämurikan akselista.
Noita toyotan murikoita löytyy krymppiholkilla ja shimmeillä kasattuina riippuen mallissa käytetyn pinjoniakselin rakenteesta. 61:n takamurikassa on laakerikireys säädetty kuitenkin krymppiholkilla.
Noita toyotan murikoita löytyy krymppiholkilla ja shimmeillä kasattuina riippuen mallissa käytetyn pinjoniakselin rakenteesta. 61:n takamurikassa on laakerikireys säädetty kuitenkin krymppiholkilla.