HJ kytkin temppuilee, jakolaatikosta hidas puoli sökö
Valvoja: Käyttäjä
HJ kytkin temppuilee, jakolaatikosta hidas puoli sökö
eilen ajeltiin vähän hiekkakuopalla ja ilmeni pari vakavaa vikaa.
Mistä olette ostaneet uusia kytkimen pää- ja työsylintereitä? Itseltäni vuotaa näköjään molemmat taas ja pääsee ilmaa kytkinnesteen joukkoon. Pääsylinterin tiivisteet uusin talvella ja toimi hyvin eiliseen asti. Nyt kusee nestettä lattiamatoille.
Kytkin toimii huonosti, ajomatkaa edessä 700km...
Eli mistä uudet (ei korjaussarjoja)? Motonetissä tuntee muttei ole hyllyssä eikä saa nopeasti. Hinnat olisi kyllä edulliset.
Samalla huomasin myös, ettei jakolaatikon pikkupuoli pysy päällä ollenkaan. Toimii siihen asti kunnes ottaa vedon pois -> hyppää vapaalle. Ajeltiin sillä tavalla, että vipu oli kuormaliinalla pakotettuna pikkupuolelle -> ei ongelmia.
Mikäs tuolla nyt on vikana? Mulla on kyllä varalaatikko 500km päässä...
Mistä olette ostaneet uusia kytkimen pää- ja työsylintereitä? Itseltäni vuotaa näköjään molemmat taas ja pääsee ilmaa kytkinnesteen joukkoon. Pääsylinterin tiivisteet uusin talvella ja toimi hyvin eiliseen asti. Nyt kusee nestettä lattiamatoille.
Kytkin toimii huonosti, ajomatkaa edessä 700km...
Eli mistä uudet (ei korjaussarjoja)? Motonetissä tuntee muttei ole hyllyssä eikä saa nopeasti. Hinnat olisi kyllä edulliset.
Samalla huomasin myös, ettei jakolaatikon pikkupuoli pysy päällä ollenkaan. Toimii siihen asti kunnes ottaa vedon pois -> hyppää vapaalle. Ajeltiin sillä tavalla, että vipu oli kuormaliinalla pakotettuna pikkupuolelle -> ei ongelmia.
Mikäs tuolla nyt on vikana? Mulla on kyllä varalaatikko 500km päässä...
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Jakolootassa on laakerit tiensä päässä. Kannattaa avata ja uusia ennenkuin särkyvät kokonaan.
Silloin tulee suurempi remppa kun rikkonainen laakeri särkee hammasrattaat mennessään.
Oikein hyvällä tuurilla koneen tukikumi on antautunut ja konepaketti pääsee heiluman heittäen numeron silmästä. Melkein kannattaa aloittaa sen tutkimisesta
Kytkimen osissa taitaa olla se motonet kuitenkin odotamisen väärti.
Silloin tulee suurempi remppa kun rikkonainen laakeri särkee hammasrattaat mennessään.
Oikein hyvällä tuurilla koneen tukikumi on antautunut ja konepaketti pääsee heiluman heittäen numeron silmästä. Melkein kannattaa aloittaa sen tutkimisesta

Kytkimen osissa taitaa olla se motonet kuitenkin odotamisen väärti.
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
Kytkimen korjaussarjat molempiin sylintereihin asennettu. Nyt on pääsylinteri hyvä, mutta työsylinterissä oli selvää kulumaa sisällä. Toimii kuitenkin, mutta täytyy varmaan laittaa vaihtoon joskus koko osa.
Kytkinpolkimen paikka tuntuu hieman vaihtelevan ja kytkin ottaa välillä eri paikoissa kiinni -> tuntuu kuin olisi ilmaa jossain, muttei ilmaamalla kyllä kuplia tule yhtään. Perinteistä poljin-ilmausta käytettiin. Oiskohan sellanen paineilma-ilmauslaite parempi tuohon?
Kytkinpolkimen paikka tuntuu hieman vaihtelevan ja kytkin ottaa välillä eri paikoissa kiinni -> tuntuu kuin olisi ilmaa jossain, muttei ilmaamalla kyllä kuplia tule yhtään. Perinteistä poljin-ilmausta käytettiin. Oiskohan sellanen paineilma-ilmauslaite parempi tuohon?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Nyt alkanut tuo kytkin temppuilemaan taas ihan helvestisti.
Ei vuoda mistään ja aina ottaa kiinni hyvin, MUTTA polkimen "tarttumisalue" vaihtuu lähes joka kerta. Välillä ottaa puolivälistä (sopiva), välillä hieman alempaa ja usein aivan ylhäältä ihan lopusta.
On todella paskamainen ajaa, erityisesti mäkilähtö. Kun ilmaa polkemalla, ei isoja kuplia tule letkussa. Ihan pieniä kuplia sen sijaan tuntuu tulevan koko ajan ja niitä ei saa loppumaan. Mikähän tuossa nyt on? Tiivisteet EI siis vuoda ainakaan ulospäin.
Oisko tuohon kova sana paineilma-ilmauslaite? Motonetistä saa propusta imevää, mutta mistä saa säiliön kautta työntävää?
Ei vuoda mistään ja aina ottaa kiinni hyvin, MUTTA polkimen "tarttumisalue" vaihtuu lähes joka kerta. Välillä ottaa puolivälistä (sopiva), välillä hieman alempaa ja usein aivan ylhäältä ihan lopusta.
On todella paskamainen ajaa, erityisesti mäkilähtö. Kun ilmaa polkemalla, ei isoja kuplia tule letkussa. Ihan pieniä kuplia sen sijaan tuntuu tulevan koko ajan ja niitä ei saa loppumaan. Mikähän tuossa nyt on? Tiivisteet EI siis vuoda ainakaan ulospäin.
Oisko tuohon kova sana paineilma-ilmauslaite? Motonetistä saa propusta imevää, mutta mistä saa säiliön kautta työntävää?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Työnnät jarrunesteen alakautta: käytin perinteistä uutta käsin pumpattavaa öljykannua paineen tuottajana. Siitä kirkas letku kytkimenilmausnippaan, ja pidettävä huoli ettei ole ilmaa letkussa. kevyt paine päälle ja apulainen avaa nipan. Ennen tätä kannattaa laskea nestesäiliöstä liiat pois. Ilmaus ja nesteen vaihto mustasta mönjästä tuoreeseen sai ihmeitä aikaan kytkimen käytökselle.
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
#241
nesteen vuoto lattimatolle
Tuliko korjaussarjan uloin tiiviste oikein päin??Ittellä kävi moka eli laitoin "huulen " ulospäin ja nesteet tuli matolle