Kuva Kuva

HJ kytkin temppuilee, jakolaatikosta hidas puoli sökö

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

HJ kytkin temppuilee, jakolaatikosta hidas puoli sökö

Viesti Kirjoittaja osilpi »

eilen ajeltiin vähän hiekkakuopalla ja ilmeni pari vakavaa vikaa.

Mistä olette ostaneet uusia kytkimen pää- ja työsylintereitä? Itseltäni vuotaa näköjään molemmat taas ja pääsee ilmaa kytkinnesteen joukkoon. Pääsylinterin tiivisteet uusin talvella ja toimi hyvin eiliseen asti. Nyt kusee nestettä lattiamatoille.
Kytkin toimii huonosti, ajomatkaa edessä 700km...

Eli mistä uudet (ei korjaussarjoja)? Motonetissä tuntee muttei ole hyllyssä eikä saa nopeasti. Hinnat olisi kyllä edulliset.

Samalla huomasin myös, ettei jakolaatikon pikkupuoli pysy päällä ollenkaan. Toimii siihen asti kunnes ottaa vedon pois -> hyppää vapaalle. Ajeltiin sillä tavalla, että vipu oli kuormaliinalla pakotettuna pikkupuolelle -> ei ongelmia.
Mikäs tuolla nyt on vikana? Mulla on kyllä varalaatikko 500km päässä...
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Jakolootassa on laakerit tiensä päässä. Kannattaa avata ja uusia ennenkuin särkyvät kokonaan.
Silloin tulee suurempi remppa kun rikkonainen laakeri särkee hammasrattaat mennessään.

Oikein hyvällä tuurilla koneen tukikumi on antautunut ja konepaketti pääsee heiluman heittäen numeron silmästä. Melkein kannattaa aloittaa sen tutkimisesta :D

Kytkimen osissa taitaa olla se motonet kuitenkin odotamisen väärti.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Kytkimen korjaussarjat molempiin sylintereihin asennettu. Nyt on pääsylinteri hyvä, mutta työsylinterissä oli selvää kulumaa sisällä. Toimii kuitenkin, mutta täytyy varmaan laittaa vaihtoon joskus koko osa.

Kytkinpolkimen paikka tuntuu hieman vaihtelevan ja kytkin ottaa välillä eri paikoissa kiinni -> tuntuu kuin olisi ilmaa jossain, muttei ilmaamalla kyllä kuplia tule yhtään. Perinteistä poljin-ilmausta käytettiin. Oiskohan sellanen paineilma-ilmauslaite parempi tuohon?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Nyt alkanut tuo kytkin temppuilemaan taas ihan helvestisti.

Ei vuoda mistään ja aina ottaa kiinni hyvin, MUTTA polkimen "tarttumisalue" vaihtuu lähes joka kerta. Välillä ottaa puolivälistä (sopiva), välillä hieman alempaa ja usein aivan ylhäältä ihan lopusta.

On todella paskamainen ajaa, erityisesti mäkilähtö. Kun ilmaa polkemalla, ei isoja kuplia tule letkussa. Ihan pieniä kuplia sen sijaan tuntuu tulevan koko ajan ja niitä ei saa loppumaan. Mikähän tuossa nyt on? Tiivisteet EI siis vuoda ainakaan ulospäin.

Oisko tuohon kova sana paineilma-ilmauslaite? Motonetistä saa propusta imevää, mutta mistä saa säiliön kautta työntävää?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Avatar
JAWA
Viestit: 142
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 8:10 pm
Paikkakunta: Kanta-häme

Viesti Kirjoittaja JAWA »

Työnnät jarrunesteen alakautta: käytin perinteistä uutta käsin pumpattavaa öljykannua paineen tuottajana. Siitä kirkas letku kytkimenilmausnippaan, ja pidettävä huoli ettei ole ilmaa letkussa. kevyt paine päälle ja apulainen avaa nipan. Ennen tätä kannattaa laskea nestesäiliöstä liiat pois. Ilmaus ja nesteen vaihto mustasta mönjästä tuoreeseen sai ihmeitä aikaan kytkimen käytökselle.
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Joo tuo ylhäältä alaspäin ilmaaminen on pirullista hommaa, oon kans miettiny että millä tuon sais kätevästi pukattua alakautta, kiitti tippakannuvinkistä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

nesteen vuoto lattimatolle

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Tuliko korjaussarjan uloin tiiviste oikein päin??Ittellä kävi moka eli laitoin "huulen " ulospäin ja nesteet tuli matolle
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Juu tuli tiiviste oikein päin.

Toi oli hyvä vinkki tuo tippakannu. Täytyykin kokeilla, josko auttaisi.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Vastaa Viestiin