Kuva Kuva

Tuli sitten hommattua toinenkin HJ

General chat

Valvoja: Käyttäjä

NymiS

Tuli sitten hommattua toinenkin HJ

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Viikonloppuna tuli haettua tommonen harmaa hj61 talteen.
Meinasivat kaunottaren afrikkaan lähettää.

Ainoat viat ovat lukkojen mekanismit jumissa(ruosteessa)
Etuperän pinjoninlaakeri löysä.

Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut NymiS, Ma Kesä 05, 2006 9:59 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
r2ree

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Just, kiva.. Nyt joutuu pikku-sampo ja 28 kaveria kävelemään sen 98 km kouluun.. :lol: :lol:
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
hector

Viesti Kirjoittaja hector »

Hyvä vaan jos on lukkovimpstaakkelit jumissa. Meinaa vaan ettei niitä ole välttämättä käytetty eli ei ole jumitettu pahemmin missään tien sivussa, pääset ottamaan offineitsyyden siltä itse :wink: Eikun siellä perämurikan luona irroittelet osia ja käytät rostoffia, niin alkaa liikkumaan ja kunnollisella rasvalla kun liukastat ja käytät niitä säännöllisesti niin ei tuu ongelmia :D
HJ61 -89
HDJ80 -94

SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
NymiS

hector kirjoitti:Hyvä vaan jos on lukkovimpstaakkelit jumissa. Meinaa vaan ettei niitä ole välttämättä käytetty eli ei ole jumitettu pahemmin missään tien sivussa, pääset ottamaan offineitsyyden siltä itse :wink: Eikun siellä perämurikan luona irroittelet osia ja käytät rostoffia, niin alkaa liikkumaan ja kunnollisella rasvalla kun liukastat ja käytät niitä säännöllisesti niin ei tuu ongelmia :D
Juu täytyy vaihtaa toiset vaijerit siihen kun on tuolla tallin hyllyllä sellaset.
Jouset joutuu vaihtamaan kun meinaa olla ahdasta 33":lla
Ja sitten huoltoauto katsastukseen huomenna, että saa nuo verot alas :D

Muuten näyttäis korilta ja rungoltaan jopa ehjemmältä kuin tuo hj60
Takaoven joutuu vaihtamaan. Ja ehkä takaluukun alaosan.
Mutta onneks noitakin on jo kertynyt :D
hector

NymiS kirjoitti:
hector kirjoitti:Hyvä vaan jos on lukkovimpstaakkelit jumissa. Meinaa vaan ettei niitä ole välttämättä käytetty eli ei ole jumitettu pahemmin missään tien sivussa, pääset ottamaan offineitsyyden siltä itse :wink: Eikun siellä perämurikan luona irroittelet osia ja käytät rostoffia, niin alkaa liikkumaan ja kunnollisella rasvalla kun liukastat ja käytät niitä säännöllisesti niin ei tuu ongelmia :D
Juu täytyy vaihtaa toiset vaijerit siihen kun on tuolla tallin hyllyllä sellaset.
Jouset joutuu vaihtamaan kun meinaa olla ahdasta 33":lla
Ja sitten huoltoauto katsastukseen huomenna, että saa nuo verot alas :D

Muuten näyttäis korilta ja rungoltaan jopa ehjemmältä kuin tuo hj60
Takaoven joutuu vaihtamaan. Ja ehkä takaluukun alaosan.
Mutta onneks noitakin on jo kertynyt :D
Mun käsittääkseni harvemmin vaijerit on jumissa, vaan vivustonivelet on perämurikalla ruosteessa.

Joo, kuvien perusteella näyttäisi olevan siisti peli. Kumpi tulee olemaan enempi siviliajossa vs. offipelinä :)
HJ61 -89
HDJ80 -94

SLCK #68

Gravehill

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

No mutta toihan oli oikeestaan kulttuuriteko, milläs me pian harrastetaan jos annetaan jobbarien roudata hyvät cruiserit neekereille, korjaan, tummaihoisille.
1987 LJ70
NymiS

Mun käsittääkseni harvemmin vaijerit on jumissa, vaan vivustonivelet on perämurikalla ruosteessa.

Joo, kuvien perusteella näyttäisi olevan siisti peli. Kumpi tulee olemaan enempi siviliajossa vs. offipelinä :)
Joutuu luopumaan tuosta punaisesta, kunnes se on toiminut elinten luovuttajana.
Siirto listalla on 12v Laturi, jouset, webasto, yks ovi, takaluukku, välijäähdytin, karjarauta, vinssi, voimanulosotto...
yms. yms. yms.

Punasen kanssa mennään viimestä kertaa mettään ens viikonloppuna, niin että minä oon puikoissa.
Eli siis kulmakorpeen 10.6
VOGON
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VOGON »

Eikös tossa harmaassa ole ulosottoa?? Oletkos muuten nähnyt viimeaikoina yhtään peuroja???
Ei riemulla rajaa, kun kaw...!
NymiS

VOGON kirjoitti:Eikös tossa harmaassa ole ulosottoa?? Oletkos muuten nähnyt viimeaikoina yhtään peuroja???
No tulihan sitä nähtyä yks raato...
Eikun siis kolme :D

On siinä ulosotto mutta on vain yksi suuntainen. Ja sekin pyörittää väärään suuntaan, eli vinssille uloskelaus 5 vaihdetta ja sisään yks.
Cental73

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

mites jos otta vaijerin täysin ulos ja kelaa vaijerin rummulle toistepäin, eli niin että 5 nopeutta onkin sisään eikä ulos?
Hande

Viesti Kirjoittaja Hande »

Anna olla vaan oikein päin :wink:
Toisekseen ei kannata ihan vitosella pyörittää noita vinssejä vaikkakin kelaus nopeus onkin ihan mukava. Lyhenee kummoisesti käyttöikä.
NymiS

Hande kirjoitti:Anna olla vaan oikein päin :wink:
Toisekseen ei kannata ihan vitosella pyörittää noita vinssejä vaikkakin kelaus nopeus onkin ihan mukava. Lyhenee kummoisesti käyttöikä.
Joo tuossa yksi tuttava laitto kierrokset 2000rpm ja nelonen silmään ja kytkin ylös, Kuului vain että pam ja vinssi ei pyörinyt...
Kardaani poikki...
2 tai 3 vaihteella olen yleensä pyöritellyt ja kolmosellakin maltillisilla kierroksilla max 1500rpm

Kattelin että ei välttämättä käy tuo vanhan mallin ulosotto tuohon
uuden mallin laatikkoon...
Onkos kenelläkään tietoa???

Eli siis ulosoton vaihto vm83 5speed --> vm88 5speed, onnistuuko bult on perjaatteella?

Nyt rupeis olemaan takajousien vaihtohomma jotakuinkin loppusuoralla.
Sitten seuraavaksi etujousien kimppuun, en niin kovasti tykkää tuosta "lohjatuning" lookista (perä pystyssä ja keula madallettu)
hector

Ainakin mulla onnistui "vanhan" kakssuntaisen laitto -89 HJ61:een.
HJ61 -89
HDJ80 -94

SLCK #68

hj60

Viesti Kirjoittaja hj60 »

NymiS kirjoitti:
Hande kirjoitti:Toisekseen ei kannata ihan vitosella pyörittää noita vinssejä vaikkakin kelaus nopeus onkin ihan mukava.
Joo tuossa yksi tuttava laitto kierrokset 2000rpm ja nelonen silmään ja kytkin ylös, Kuului vain että pam ja vinssi ei pyörinyt...
Kardaani poikki...
2 tai 3 vaihteella olen yleensä pyöritellyt ja kolmosellakin maltillisilla kierroksilla max 1500rpm
Kuulemma (ku en ite omista moista opusta) käyttöohjeen mukaan vinssataan nelosella niin neli- ku viisvaihteisessa. Sehän on suora. Ykkösellä tulee pirusti lisää voimaa, jolla rikkoa jotain.

Myös kuulopuhena (tai tais olla luettuna) joku vaijeri katkes aina ykkösellä vinssatessa, mutta nelosella tyhjäkäynnillä sama vaijeri samassa laitteessa sammutti aina koneen ennen ku edes sokka katkes.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Hande

Viesti Kirjoittaja Hande »

Entäs sitten jos pitäis vähän avittaa renkailla??? Tottahan se on että jaksaa paremmin ykkösellä kun nelosella, mutta kun käyttää edes hitusen maalaisjärkee. Vähän kuulostelee sekä tunnustelee perseellään niin kyllä mielestäni paikat pysyy paremmin nipussa. Itselläni tahtoo toi vinssin kardaani vipattaa, jos käytän edes tyhjäkäynnillä nelosta puhumattakaan vitosesta.
Vastaa Viestiin