
"Kummallisia" putkia.
Valvoja: Käyttäjä
"Kummallisia" putkia.
Takalokasuojien kohdalla poikittain kulkee edestakaisin ohuita putkia (polttoainejärjestelmää??) tavaratilan pohjan alla. Mikähän niiden tarkoitus on? 

Hyvä huomatus
Mutta tietysti kyseessä on TLC, eli Tender Loving Care, eikun vakavasti HJ61 -89.

Mutta tietysti kyseessä on TLC, eli Tender Loving Care, eikun vakavasti HJ61 -89.
Viimeksi muokannut hector, La Touko 06, 2006 8:37 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Selvishän se turha putkilenkki. Se on jäähdytystä varten. Tuli tutustuttua asiaan kun otettiin tankki pois jotta pääsee korjaamaan kunnolla ruostevaurioita tavaratilan pohjassa ja lokasuojissa yms. Eli projekti on paisunut myös ruostevaurioiden korjaukseksi, eli nyt laitetaan HJ "TIPTOP" kuntoon ettei tarttis vähään aikaan parsia... toivottavasti. Eli kunhan telakalta lähtee niin sitten cruisailaan vaan
Mutta osaakos joku kertoa miksi HJ61 tankissa on näin monta lähtöä/paluuta kuten kuva näyttää. JA toiseksi mikä on tuo systeemi alemmassa kuvassa.



Mutta osaakos joku kertoa miksi HJ61 tankissa on näin monta lähtöä/paluuta kuten kuva näyttää. JA toiseksi mikä on tuo systeemi alemmassa kuvassa.


Se jäähdyttää paluuputkessa tulevaa kuumentunutta dieseliä kuulemma.hj60 kirjoitti:??? Mitä ne putket jäähdyttää, tavaratilan pohjaa?
Niitä lähtöjä menee sille huohottimelle loiskelevyjen joka välistä. Ja se huohotin siinä toisessa kuvassa on semmonen ettei sieltä valu löpöt ulos ku hojotin on katollaan.
Eli sitä toisen kuvan jutskaa ei kannata ottaa pois. Kun sain kuulla että se olisi lähinnä joku pensavehkeiden rekkula



Aina sitä oppi jotain uutta

- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Putket
Kyllähän ne putket taitaa olla tankin huohotusputkia.Eipä taida olla syytä paljon paluu polttoainetta jäähdyttää.Ja jos on jäähdytys niin joku viisas kertoo mulle miten toimii ja minkätakia?Meneekö muuten ne putket just siihen muoviseen hässäkkään sinne lokasuojan sisään?Su letku taas jossa on toi suodatin murikka menee auton alla yteen poikittaiseen korin palkkiin ja ottaa korvausilmaa tankkiin sitä kautta.
T:Jarkko Pasanen #14
T:Jarkko Pasanen #14
>Se jäähdyttää paluuputkessa tulevaa kuumentunutta dieseliä kuulemma.
Kuuskymppisessä ei oo paluuputkee.
Ne on siis just niitä loiskelevyjen välisiä huohotusputkia. Siittä muovihässäkästä menee viellä yks putki alustaan ja tekee siellä ihme kiemuran. Tarkotus on vissiin just estää naftan valuminen luontoon oli asento mikä vaan.
Matti
Kuuskymppisessä ei oo paluuputkee.
Ne on siis just niitä loiskelevyjen välisiä huohotusputkia. Siittä muovihässäkästä menee viellä yks putki alustaan ja tekee siellä ihme kiemuran. Tarkotus on vissiin just estää naftan valuminen luontoon oli asento mikä vaan.
Matti
Mulla on se kumman mutkan tekevä putki katkaistu edellisen omistajan toimesta, kun se on ollut ilmeisesti laho. Eikä ole ollut ongelmia, tietääkseni.
Tämä dieselin jäähdytys on ihan tosi juttu ainakin nykyajan suoraruisku diiseleissä, koska korkeapaine pumppaus lämmittää löpön. Meillä suomessa asialla ei varmaankaan ole merkitystä mutta "vinkuintiassa" missä on hikisempää niin varmaan on tarpeen jäähdyttää..
Tämä dieselin jäähdytys on ihan tosi juttu ainakin nykyajan suoraruisku diiseleissä, koska korkeapaine pumppaus lämmittää löpön. Meillä suomessa asialla ei varmaankaan ole merkitystä mutta "vinkuintiassa" missä on hikisempää niin varmaan on tarpeen jäähdyttää..
Irroitin juuri omasta 60:stä tankin. Siinä tosiaan ei ollut paluuputkea lainkaan, mutta tankista lähti yhteensä 7 letkua, joista 1 pumpulle ja 6 sinne muovihässäkkään.
Mitähän tuossa kävisi, jos vetäisi ainoastaan sen yhden sinne konehuoneeseen ja sitten joku letku huohotusletkuksi sellaisen (onko se nyt aktiivihiilisuodatin tms) suodattimen suoraan ulkoilmaan?
Kaikki letkut on uusimiskunnossa, joten tuolla keinoin järkeistäisi sitä letkuviidakkoa.
Onko huono idea??
Mistä uusi tankki?
Mitähän tuossa kävisi, jos vetäisi ainoastaan sen yhden sinne konehuoneeseen ja sitten joku letku huohotusletkuksi sellaisen (onko se nyt aktiivihiilisuodatin tms) suodattimen suoraan ulkoilmaan?
Kaikki letkut on uusimiskunnossa, joten tuolla keinoin järkeistäisi sitä letkuviidakkoa.
Onko huono idea??
Mistä uusi tankki?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Letkuhässäkän poisto lienee ainakin hieman huono idea, isot pojat on varoitelleet polttoaineensyöttöongelmista mäissä ja muissa kallistuksissa.osilpi kirjoitti:Irroitin juuri omasta 60:stä tankin. Siinä tosiaan ei ollut paluuputkea lainkaan, mutta tankista lähti yhteensä 7 letkua, joista 1 pumpulle ja 6 sinne muovihässäkkään.
Mitähän tuossa kävisi, jos vetäisi ainoastaan sen yhden sinne konehuoneeseen ja sitten joku letku huohotusletkuksi sellaisen (onko se nyt aktiivihiilisuodatin tms) suodattimen suoraan ulkoilmaan?
Kaikki letkut on uusimiskunnossa, joten tuolla keinoin järkeistäisi sitä letkuviidakkoa.
Onko huono idea??
Mistä uusi tankki?
Itse uusin jokunen aika sitten HJn tankin ehjään malliin, ja korjasin letkuhässäkän samalla kun kaikki putket oli hapertuneet ihan olemattomiin.
Vanhat letku/putki läpivientihässäkät niksnaksveks ja vedin suorat letkut tankilta sinne muovihässättimeen lattian läpi, sikaa eristeeksi. Eipähän syövy putket.
Yllättäen koko paketti, ehjä tankki+suoraletkuhässäkkä on kaupan, tarjouksia?

Panu
--
Minne se paluu kierto sieltä pumpulta sitten menee???pyyvama kirjoitti:>Se jäähdyttää paluuputkessa tulevaa kuumentunutta dieseliä kuulemma.
Kuuskymppisessä ei oo paluuputkee.
Ne on siis just niitä loiskelevyjen välisiä huohotusputkia. Siittä muovihässäkästä menee viellä yks putki alustaan ja tekee siellä ihme kiemuran. Tarkotus on vissiin just estää naftan valuminen luontoon oli asento mikä vaan.
Matti
Ei riemulla rajaa, kun kaw...!