Kuva Kuva

"Kummallisia" putkia.

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

"Kummallisia" putkia.

Viesti Kirjoittaja hector »

Takalokasuojien kohdalla poikittain kulkee edestakaisin ohuita putkia (polttoainejärjestelmää??) tavaratilan pohjan alla. Mikähän niiden tarkoitus on? :roll:
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

ja kysehän on tietenkin vm1973 lavamossesta? :),merkki tai malli saattais olla hyvä mainita niin tietäisi kaikki muutkin kuin kirjoittaja mistä on kyse.
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Hyvä huomatus :oops:
Mutta tietysti kyseessä on TLC, eli Tender Loving Care, eikun vakavasti HJ61 -89.
Viimeksi muokannut hector, La Touko 06, 2006 8:37 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Selvishän se turha putkilenkki. Se on jäähdytystä varten. Tuli tutustuttua asiaan kun otettiin tankki pois jotta pääsee korjaamaan kunnolla ruostevaurioita tavaratilan pohjassa ja lokasuojissa yms. Eli projekti on paisunut myös ruostevaurioiden korjaukseksi, eli nyt laitetaan HJ "TIPTOP" kuntoon ettei tarttis vähään aikaan parsia... toivottavasti. Eli kunhan telakalta lähtee niin sitten cruisailaan vaan :roll:

Mutta osaakos joku kertoa miksi HJ61 tankissa on näin monta lähtöä/paluuta kuten kuva näyttää. JA toiseksi mikä on tuo systeemi alemmassa kuvassa.

Kuva

Kuva
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

??? Mitä ne putket jäähdyttää, tavaratilan pohjaa?

Niitä lähtöjä menee sille huohottimelle loiskelevyjen joka välistä. Ja se huohotin siinä toisessa kuvassa on semmonen ettei sieltä valu löpöt ulos ku hojotin on katollaan.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

hj60 kirjoitti:??? Mitä ne putket jäähdyttää, tavaratilan pohjaa?

Niitä lähtöjä menee sille huohottimelle loiskelevyjen joka välistä. Ja se huohotin siinä toisessa kuvassa on semmonen ettei sieltä valu löpöt ulos ku hojotin on katollaan.
Se jäähdyttää paluuputkessa tulevaa kuumentunutta dieseliä kuulemma.

Eli sitä toisen kuvan jutskaa ei kannata ottaa pois. Kun sain kuulla että se olisi lähinnä joku pensavehkeiden rekkula :? :o :oops:

Aina sitä oppi jotain uutta :idea:
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Onkohan 60:sen tankki samanlainen? Nimin aion irroittaa sen kun ehdin
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Putket

Viesti Kirjoittaja werzu »

Kyllähän ne putket taitaa olla tankin huohotusputkia.Eipä taida olla syytä paljon paluu polttoainetta jäähdyttää.Ja jos on jäähdytys niin joku viisas kertoo mulle miten toimii ja minkätakia?Meneekö muuten ne putket just siihen muoviseen hässäkkään sinne lokasuojan sisään?Su letku taas jossa on toi suodatin murikka menee auton alla yteen poikittaiseen korin palkkiin ja ottaa korvausilmaa tankkiin sitä kautta.

T:Jarkko Pasanen #14
pyyvama
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 5:47 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pyyvama »

>Se jäähdyttää paluuputkessa tulevaa kuumentunutta dieseliä kuulemma.

Kuuskymppisessä ei oo paluuputkee.

Ne on siis just niitä loiskelevyjen välisiä huohotusputkia. Siittä muovihässäkästä menee viellä yks putki alustaan ja tekee siellä ihme kiemuran. Tarkotus on vissiin just estää naftan valuminen luontoon oli asento mikä vaan.

Matti
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Mulla on se kumman mutkan tekevä putki katkaistu edellisen omistajan toimesta, kun se on ollut ilmeisesti laho. Eikä ole ollut ongelmia, tietääkseni.
Tämä dieselin jäähdytys on ihan tosi juttu ainakin nykyajan suoraruisku diiseleissä, koska korkeapaine pumppaus lämmittää löpön. Meillä suomessa asialla ei varmaankaan ole merkitystä mutta "vinkuintiassa" missä on hikisempää niin varmaan on tarpeen jäähdyttää..
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Irroitin juuri omasta 60:stä tankin. Siinä tosiaan ei ollut paluuputkea lainkaan, mutta tankista lähti yhteensä 7 letkua, joista 1 pumpulle ja 6 sinne muovihässäkkään.
Mitähän tuossa kävisi, jos vetäisi ainoastaan sen yhden sinne konehuoneeseen ja sitten joku letku huohotusletkuksi sellaisen (onko se nyt aktiivihiilisuodatin tms) suodattimen suoraan ulkoilmaan?

Kaikki letkut on uusimiskunnossa, joten tuolla keinoin järkeistäisi sitä letkuviidakkoa.

Onko huono idea??

Mistä uusi tankki?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Avatar
Panu
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Marras 01, 2004 9:49 am
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

osilpi kirjoitti:Irroitin juuri omasta 60:stä tankin. Siinä tosiaan ei ollut paluuputkea lainkaan, mutta tankista lähti yhteensä 7 letkua, joista 1 pumpulle ja 6 sinne muovihässäkkään.
Mitähän tuossa kävisi, jos vetäisi ainoastaan sen yhden sinne konehuoneeseen ja sitten joku letku huohotusletkuksi sellaisen (onko se nyt aktiivihiilisuodatin tms) suodattimen suoraan ulkoilmaan?

Kaikki letkut on uusimiskunnossa, joten tuolla keinoin järkeistäisi sitä letkuviidakkoa.

Onko huono idea??

Mistä uusi tankki?
Letkuhässäkän poisto lienee ainakin hieman huono idea, isot pojat on varoitelleet polttoaineensyöttöongelmista mäissä ja muissa kallistuksissa.
Itse uusin jokunen aika sitten HJn tankin ehjään malliin, ja korjasin letkuhässäkän samalla kun kaikki putket oli hapertuneet ihan olemattomiin.
Vanhat letku/putki läpivientihässäkät niksnaksveks ja vedin suorat letkut tankilta sinne muovihässättimeen lattian läpi, sikaa eristeeksi. Eipähän syövy putket.

Yllättäen koko paketti, ehjä tankki+suoraletkuhässäkkä on kaupan, tarjouksia? :wink:

Panu
--
VOGON
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 9:19 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VOGON »

pyyvama kirjoitti:>Se jäähdyttää paluuputkessa tulevaa kuumentunutta dieseliä kuulemma.

Kuuskymppisessä ei oo paluuputkee.

Ne on siis just niitä loiskelevyjen välisiä huohotusputkia. Siittä muovihässäkästä menee viellä yks putki alustaan ja tekee siellä ihme kiemuran. Tarkotus on vissiin just estää naftan valuminen luontoon oli asento mikä vaan.

Matti
Minne se paluu kierto sieltä pumpulta sitten menee???
Ei riemulla rajaa, kun kaw...!
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Siihen siirtopumpun imupuolelle.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
VOGON
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 9:19 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VOGON »

Toimiiko hyvin?? Ymmärtääkseni ovat aikas herkkiä väärille vastapaineille (liika suuri tai pieni)...!
Ei riemulla rajaa, kun kaw...!
Vastaa Viestiin