HJ61 ei sammu avaimesta???
Valvoja: Käyttäjä
HJ61 ei sammu avaimesta???
Mistä lähteä vikaa etsimään kun välillä jää käymään vaikka avain on kourassa???
läppä ei liiku???
Alipainekello ei vedä läpää kines...! solenodi tai alipainekello sökö?!?
Solkku testi kun virrat laitta päälle koneh. naks ääni ja pois toinen naks solkku ehkä ehjä ventiilin kunto???
Alipainekello testi hanttarin puolella turbon putki tulee läppärunkoon siinä yhteydessä alipainekello ota letku irti ja ime jos vastusta ja vipu liikahtaa on se ehjä, jos ilma tulee solkena läpi niin kaput on kello?!?
Jos näissä ei löytynyt vikaa niin sit virtalukon kimppuun!
Solkku testi kun virrat laitta päälle koneh. naks ääni ja pois toinen naks solkku ehkä ehjä ventiilin kunto???
Alipainekello testi hanttarin puolella turbon putki tulee läppärunkoon siinä yhteydessä alipainekello ota letku irti ja ime jos vastusta ja vipu liikahtaa on se ehjä, jos ilma tulee solkena läpi niin kaput on kello?!?
Jos näissä ei löytynyt vikaa niin sit virtalukon kimppuun!
Mitä sä ny taas sekoile..??
No niin- Nyt saatiin HJ60:een asennettu 12H-T käymään ensimmäistä kertaa. Muuten meni hyvin, muttei sammu. Sammutussolenoidi naksahtaa, kun vääntää virrat päälle ja naksahtaa kun ottaa virrat pois.
En ole 100% varma, onko kaikki alipaineletkut oikein. Luultavasti ei näköjään...
Kone ei kuitenkaan sammu, vaikka käy kääntämässä "sammutusläpän" kiinni. Sen kun kädellä vääntää kiinni, alkaa hirveä vihellys, ja koneen kierrokset laskee parilla sadalla, muttei sammu. Sammuu ainoastaan laittamalla vaihde päälle ja kytkin ylös.
Onko ideoita, mistä lähteä liikkeelle? Eli miten tuo saadaan sammumaan siitä sammutusläpästä, onko jossain imuvuoto tms??? Vai ohjaako se sammutussolenoidi alipainetta myös pumpulle jotenkin?
En ole 100% varma, onko kaikki alipaineletkut oikein. Luultavasti ei näköjään...
Kone ei kuitenkaan sammu, vaikka käy kääntämässä "sammutusläpän" kiinni. Sen kun kädellä vääntää kiinni, alkaa hirveä vihellys, ja koneen kierrokset laskee parilla sadalla, muttei sammu. Sammuu ainoastaan laittamalla vaihde päälle ja kytkin ylös.
Onko ideoita, mistä lähteä liikkeelle? Eli miten tuo saadaan sammumaan siitä sammutusläpästä, onko jossain imuvuoto tms??? Vai ohjaako se sammutussolenoidi alipainetta myös pumpulle jotenkin?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Johan se hirveä vihellys kertoo, että jossain on imuvuoto tai läppä ei ole tiivis. Moottorin pitää sammua kun läpän sulkee käsin. Imuvuoto varmaan, ei muuta kun ääntä kohti.
Jos solenoidi napsahtaa, kokeile meneekö siitä ilma läpi. Sitten solenoidin toinen pää kelloon ja toinen suoraan alipaineeseen. Ja jos ei toimi, sitten letkut toisinpäin, solenoidi on todellisuudessa eräälainen kolmitieventtili, kolmannessa haarassa on se suodatin joka pästää sulkeutuessaan pienen ilmavuodon kalvolle, että se pääsee myös takaisin auki, eli letkut pitää olla oikeipäin. Kun kaikki pelaa oikein läppä palautuu aukiasentoon n. viiden sekunnin kuluttua siitä kun moottori on sammutettu. Pumpulle ei kuulu mennä mitään alipainetta.
Jos solenoidi napsahtaa, kokeile meneekö siitä ilma läpi. Sitten solenoidin toinen pää kelloon ja toinen suoraan alipaineeseen. Ja jos ei toimi, sitten letkut toisinpäin, solenoidi on todellisuudessa eräälainen kolmitieventtili, kolmannessa haarassa on se suodatin joka pästää sulkeutuessaan pienen ilmavuodon kalvolle, että se pääsee myös takaisin auki, eli letkut pitää olla oikeipäin. Kun kaikki pelaa oikein läppä palautuu aukiasentoon n. viiden sekunnin kuluttua siitä kun moottori on sammutettu. Pumpulle ei kuulu mennä mitään alipainetta.
TP
Mun solenoidissa on kyllä vain 2 letkulähtöä?
Alipainevuoto löytyi, hehkun välistä imi. Korjattu, muttei koekäytetty vielä.
Saako tuo koko alipainejärjestelmä mistään muualta sitä alipainetta, kuin suoraan alipainepumpulle menevästä letkusta? Eli saako jotenkin lohkon kautta tms? On nimittäin jäänyt kytkemättä ko pikkuletku alipainepumpulle, kun ei ole löytynyt sopivaa t-haaraa.
Joku oli tehnyt sammutuksen vaijerillakin, mutta olet ollut siinä uskossa, että laki tämän kieltäisi (eli pitää sammua avaimesta)? Mitä vähemmän alipainevermeitä ja sähköä, sen parempi
Alipainevuoto löytyi, hehkun välistä imi. Korjattu, muttei koekäytetty vielä.
Saako tuo koko alipainejärjestelmä mistään muualta sitä alipainetta, kuin suoraan alipainepumpulle menevästä letkusta? Eli saako jotenkin lohkon kautta tms? On nimittäin jäänyt kytkemättä ko pikkuletku alipainepumpulle, kun ei ole löytynyt sopivaa t-haaraa.
Joku oli tehnyt sammutuksen vaijerillakin, mutta olet ollut siinä uskossa, että laki tämän kieltäisi (eli pitää sammua avaimesta)? Mitä vähemmän alipainevermeitä ja sähköä, sen parempi

-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Kolmas "lähtö" on siinä solenoidin (magneettiventtiilin) päässä olevan pötkylän sisällä, se on pieni pölysuodatin sille vuotoilmalle. Tarkotin, että vaihda niiden kahden lähdön letkujen paikkaa keskenään. Ohivuoto kytkeytyy vain toiseen letkulähtöön ja se kuuluu olla kalvon puoleisessa.
Alipainetta tulee vain alipainepumpulta, alkuperäinen liitäntäpilli on siinä alipainepumpun banjoliittimen kyljessä, mutta jos osa on 2H:sta, sitä ei ole. Itse porasin siihen alipainepumpun banjoliittimen kylkeen reiän ja juotin oikeen hopialla pillinpätkän kiinni. Joku on kuulemma porannut parin millin reiän siihen kumiletkun kylkeen ja tyrkännyt pillinpätkän siihen hyvällä menestyksellä. Jos vaikka vielä liimaa väliin...
Alipainetta tulee vain alipainepumpulta, alkuperäinen liitäntäpilli on siinä alipainepumpun banjoliittimen kyljessä, mutta jos osa on 2H:sta, sitä ei ole. Itse porasin siihen alipainepumpun banjoliittimen kylkeen reiän ja juotin oikeen hopialla pillinpätkän kiinni. Joku on kuulemma porannut parin millin reiän siihen kumiletkun kylkeen ja tyrkännyt pillinpätkän siihen hyvällä menestyksellä. Jos vaikka vielä liimaa väliin...
TP
Eli minulta siis puuttuu koko alipaine siitä säätöjärjestelmästä. Eipä kyllä tuntunut toimintaan juuri vaikuttavan.
Mahtaakohan 2H ja 12H-T banjot käydä ristiin? Jos jostain löytäisi tuollaisen 12H-T:sta. Laiton jo tojotalle kyselyä. En tiedä ketään / mitään firmaa, joka hopealla juottelisi.
Onko noilla alipainejärjestelmillä mitään oikeaa hyötyä? Eli mikäli sammutuksen järjestäisi vaijerilla, ja kierrosten noston kylmänä pois käytöstä (onhan siellä ohjaamossa käsikaasu), niin mihin sitä alipainehässäkkää tarvitaan?
Ilmeisesti pumppu jotenkin haistelee ahtoja, mutta eihän se alipaineeseen liity millään tavalla?
Mahtaakohan 2H ja 12H-T banjot käydä ristiin? Jos jostain löytäisi tuollaisen 12H-T:sta. Laiton jo tojotalle kyselyä. En tiedä ketään / mitään firmaa, joka hopealla juottelisi.
Onko noilla alipainejärjestelmillä mitään oikeaa hyötyä? Eli mikäli sammutuksen järjestäisi vaijerilla, ja kierrosten noston kylmänä pois käytöstä (onhan siellä ohjaamossa käsikaasu), niin mihin sitä alipainehässäkkää tarvitaan?
Ilmeisesti pumppu jotenkin haistelee ahtoja, mutta eihän se alipaineeseen liity millään tavalla?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999