Kuva Kuva

Kannon veto/irroitus

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

liejukana
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 8:15 am
Paikkakunta: hki

Kannon veto/irroitus

Viesti Kirjoittaja liejukana »

Kevät tulee ja maalla pitäis repiä muutama kanto maasta.
Miten kannattaa vaijeri kiinnittää kantoon niin että pysyy ja kannonperskule irtoaa??
Siis, kokemusta omaavat vinkkejä kaivataan, kesä on jo lähellä.
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Jos urheilla haluat niin vinssaamaan vaan. 2 kantoa vie helposti päivän.
Kaivinkone kuljettajalle vähän erkkereitä kouraan niin 10 kantoa puolessa tunnissa.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Kannon irroitus

Viesti Kirjoittaja werzu »

Oln nähnyt sen kun kantoa on yritetty irroittaa vissillä ja siinä ei tullut kuin remonttia.Äijät vinssas ja bj.n takapyörät oli jo lopussa noin 0,5m maasta ja seuraava vaihe olikin että katkesi jakolaatikosta etuvedon akseli.Kanto tosin seisoi vieläkin maassa vaikka muka kaikki ist juuret oli katkastu sahalla.Itsekkin kokeilin toista kantoa niin kaverin pihassa oli kyllä nurmikko ruvella mut kanto vaan seisoi paikallaan. :lol:

T:Jarkko Pasanen #14
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kaikista helpoin hommeli on kannon irrotukseen ,jos ei ole kiirus saada pois kantoa on laittaa kalkkia kannon päälle .Kaskaummaa kanto onkin ensikesänä oikeestaan kadonnut olemattomiin.
Avatar
itoola
Viestit: 454
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:45 am
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja itoola »

Muistaakseni SuurSyömäri sai vielä palkankin kaivurikuskilta, kun oli repinut kantoja käsin ;)
Mutta jos on tarkoitus vinssillä irrotella kantoja, niin ensin pitää auto ankkuroida kunnolla ettei turhaan hajoita kalustoa.
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Joo sain mäyriksen palkkioksi kaivinkoneen kuskilta ku ei millään meinannu uskoa että joku hullu vielä vaivautuu käsin niitä kaivelemaan.

Mutta se on IHAN varma että kunto ja lihakset kasvavat, vyötärölinja kitistyy jne. terveellistä keholle.

Tosin ohimoiden välissä voi alkaa sitten kiehumaan...

Mutta eiku sporttimieltä, kaivamaan ja vinssaamaan vaan.

Kaiva sitten kesällä tää viestiketju esiin ja kerro miltä tuntui. :lol:
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Anonymous kirjoitti:Kaikista helpoin hommeli on kannon irrotukseen ,jos ei ole kiirus saada pois kantoa on laittaa kalkkia kannon päälle .Kaskaummaa kanto onkin ensikesänä oikeestaan kadonnut olemattomiin.
Ja kun meitsikin noita siivoushommeleita tekee niin parhaiten saa siivoiltua kun kaataa Andya korkillisen lattialle. Ja kas liat räjähtivätkin taivaan tuuliin ja uudet vahatkin oli lattiassa :shock:
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

itoola kirjoitti:Muistaakseni SuurSyömäri sai vielä palkankin kaivurikuskilta, kun oli repinut kantoja käsin ;)
Mutta jos on tarkoitus vinssillä irrotella kantoja, niin ensin pitää auto ankkuroida kunnolla ettei turhaan hajoita kalustoa.
Ja muistetaan sitte vetää ne ankkurointiliinat sieltä eturungosta vinssin tienoilta, ettei veny koko auto. "hei, mulla oli eilen BJ40, tänään mulla on melkein BJ45" :D
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
nuppi
Viestit: 70
Liittynyt: Pe Loka 07, 2005 7:28 pm
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja nuppi »

Joo,ei itellä ainakaa oo mielenkiintoa alkaa millää vinssillä/käsipelillä kantoja nykimää ku on kaivurilla tullu niitä revittyä ja tietää mitenkä vaivattomasti se käy...

Sanot jollekki lähiseudun urakoitsijalle millä on iso yhistelmä kaivuri tai pyöräalustainen ympäripyörivä(ei oo kalliita siirto kustannuksia) että koukkaa joku ilta pihan kautta,tunnissa nykii aika monta kantoa ja peittelee jälet samalla,ja ja hinta vaihtelee 50n molemmin puolin +alv...huomattavsti halvempaa ku ostella akselin pätkiä ja rattaaista laatikkoo ja uusia vinssin vaijeria... :D
tuttu

Viesti Kirjoittaja tuttu »

Kalkkia???
Kuinka ihmeen paljon kalkkia laitetaan,,,koko kanto piiloon vai puoleen väliin korkeutta? :oops:
jkk
Viestit: 141
Liittynyt: Su Tammi 23, 2005 10:02 pm
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja jkk »

kyllä kantoja on revitty mun bj;llä n,20kpl isot kannot vaatii pylpyrän ja ehjän väh 8MM vaijerin. katkoo kannon "takaa" kirveellä yms puntareilla juuret ja pitää varpin tiukalla eikä yritä tempoa niin lähtee kanto eikä joku muu..ikinä ei ole tarvinnut köyttää pirssiä vaan oon mieluummin tuijottanut varppia kiven/toisen kannon takaa jarrupoljin pannuhuoneessa niin tietää vähän vetoja :oops:
slck#205
Vieras

nuotio

Viesti Kirjoittaja Vieras »

moi no pidä nuotoita kannon kohassa niin kanto palaa..
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

joo

Nuotiot on kokeiltu. Ison kannon päällä saa grillailla koko kesä. Ja jos niitä on esim. 5 isoa kantoa niin aika pitkään menee.

Itse havaitsin käsivoimin parhaimmaksi antaa kannon lahota maassa pari vuotta. sit ku kaivaa niin paksutkin juuret on jo pehminny ihan kivasti.

Hi- Liftiäkin käytin apuna. hyvä peli.

Urheilumieltä vaan. Sillon kun käsin niitä kaivoin niin perheelläkin oli yhteistä tekemistä kun isi veivas metallilapiolla ja lapset hiekkalapioilla juurien välejä puhtaiksi hiekasta. Mulla oli sentään hiekkakangas. voisin kuvitella samaa hommaa savimaassa. Huhhuh....
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Vieras

kannot mäkeen

Viesti Kirjoittaja Vieras »

kandee myös kysellä kanto jyrsintä paikalle lopputulos on siistiä. ei jää kuin helvetillinen kasa haketta ja ei oo koko piha ruvell niikuin kaivurin kanssa on tapana.
täs ois pari numeroo

tapani mäkelä hki.0400462404
antti virkki hml.0400802758

ja homma on hintansa väärrtti.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: hirttoketju pysyy kannon päässä, vaikka juuret jo alkaisivatkin levitä. Se on hyödyllinen myös hakkuuaukoilla autoa vinssatessa.

Siis vähintään parin metrin pituinen vahva lyhytlenkkinen ketju, jossa isommat silmukat molemmissa päissä.

Poison
Vastaa Viestiin