Kannon veto/irroitus
Valvoja: Käyttäjä
Kannon veto/irroitus
Kevät tulee ja maalla pitäis repiä muutama kanto maasta.
Miten kannattaa vaijeri kiinnittää kantoon niin että pysyy ja kannonperskule irtoaa??
Siis, kokemusta omaavat vinkkejä kaivataan, kesä on jo lähellä.
Miten kannattaa vaijeri kiinnittää kantoon niin että pysyy ja kannonperskule irtoaa??
Siis, kokemusta omaavat vinkkejä kaivataan, kesä on jo lähellä.
- SuurSyömäri
- werzu
- Viesti:
Kannon irroitus
Oln nähnyt sen kun kantoa on yritetty irroittaa vissillä ja siinä ei tullut kuin remonttia.Äijät vinssas ja bj.n takapyörät oli jo lopussa noin 0,5m maasta ja seuraava vaihe olikin että katkesi jakolaatikosta etuvedon akseli.Kanto tosin seisoi vieläkin maassa vaikka muka kaikki ist juuret oli katkastu sahalla.Itsekkin kokeilin toista kantoa niin kaverin pihassa oli kyllä nurmikko ruvella mut kanto vaan seisoi paikallaan.
T:Jarkko Pasanen #14

T:Jarkko Pasanen #14
- SuurSyömäri
Joo sain mäyriksen palkkioksi kaivinkoneen kuskilta ku ei millään meinannu uskoa että joku hullu vielä vaivautuu käsin niitä kaivelemaan.
Mutta se on IHAN varma että kunto ja lihakset kasvavat, vyötärölinja kitistyy jne. terveellistä keholle.
Tosin ohimoiden välissä voi alkaa sitten kiehumaan...
Mutta eiku sporttimieltä, kaivamaan ja vinssaamaan vaan.
Kaiva sitten kesällä tää viestiketju esiin ja kerro miltä tuntui.
Mutta se on IHAN varma että kunto ja lihakset kasvavat, vyötärölinja kitistyy jne. terveellistä keholle.
Tosin ohimoiden välissä voi alkaa sitten kiehumaan...
Mutta eiku sporttimieltä, kaivamaan ja vinssaamaan vaan.
Kaiva sitten kesällä tää viestiketju esiin ja kerro miltä tuntui.

.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
SLCK #28
- SuurSyömäri
Ja kun meitsikin noita siivoushommeleita tekee niin parhaiten saa siivoiltua kun kaataa Andya korkillisen lattialle. Ja kas liat räjähtivätkin taivaan tuuliin ja uudet vahatkin oli lattiassaAnonymous kirjoitti:Kaikista helpoin hommeli on kannon irrotukseen ,jos ei ole kiirus saada pois kantoa on laittaa kalkkia kannon päälle .Kaskaummaa kanto onkin ensikesänä oikeestaan kadonnut olemattomiin.

.
SLCK #28
SLCK #28
Ja muistetaan sitte vetää ne ankkurointiliinat sieltä eturungosta vinssin tienoilta, ettei veny koko auto. "hei, mulla oli eilen BJ40, tänään mulla on melkein BJ45"itoola kirjoitti:Muistaakseni SuurSyömäri sai vielä palkankin kaivurikuskilta, kun oli repinut kantoja käsin
Mutta jos on tarkoitus vinssillä irrotella kantoja, niin ensin pitää auto ankkuroida kunnolla ettei turhaan hajoita kalustoa.

SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Joo,ei itellä ainakaa oo mielenkiintoa alkaa millää vinssillä/käsipelillä kantoja nykimää ku on kaivurilla tullu niitä revittyä ja tietää mitenkä vaivattomasti se käy...
Sanot jollekki lähiseudun urakoitsijalle millä on iso yhistelmä kaivuri tai pyöräalustainen ympäripyörivä(ei oo kalliita siirto kustannuksia) että koukkaa joku ilta pihan kautta,tunnissa nykii aika monta kantoa ja peittelee jälet samalla,ja ja hinta vaihtelee 50n molemmin puolin +alv...huomattavsti halvempaa ku ostella akselin pätkiä ja rattaaista laatikkoo ja uusia vinssin vaijeria...
Sanot jollekki lähiseudun urakoitsijalle millä on iso yhistelmä kaivuri tai pyöräalustainen ympäripyörivä(ei oo kalliita siirto kustannuksia) että koukkaa joku ilta pihan kautta,tunnissa nykii aika monta kantoa ja peittelee jälet samalla,ja ja hinta vaihtelee 50n molemmin puolin +alv...huomattavsti halvempaa ku ostella akselin pätkiä ja rattaaista laatikkoo ja uusia vinssin vaijeria...

kyllä kantoja on revitty mun bj;llä n,20kpl isot kannot vaatii pylpyrän ja ehjän väh 8MM vaijerin. katkoo kannon "takaa" kirveellä yms puntareilla juuret ja pitää varpin tiukalla eikä yritä tempoa niin lähtee kanto eikä joku muu..ikinä ei ole tarvinnut köyttää pirssiä vaan oon mieluummin tuijottanut varppia kiven/toisen kannon takaa jarrupoljin pannuhuoneessa niin tietää vähän vetoja 

slck#205
- SuurSyömäri
joo
Nuotiot on kokeiltu. Ison kannon päällä saa grillailla koko kesä. Ja jos niitä on esim. 5 isoa kantoa niin aika pitkään menee.
Itse havaitsin käsivoimin parhaimmaksi antaa kannon lahota maassa pari vuotta. sit ku kaivaa niin paksutkin juuret on jo pehminny ihan kivasti.
Hi- Liftiäkin käytin apuna. hyvä peli.
Urheilumieltä vaan. Sillon kun käsin niitä kaivoin niin perheelläkin oli yhteistä tekemistä kun isi veivas metallilapiolla ja lapset hiekkalapioilla juurien välejä puhtaiksi hiekasta. Mulla oli sentään hiekkakangas. voisin kuvitella samaa hommaa savimaassa. Huhhuh....
Nuotiot on kokeiltu. Ison kannon päällä saa grillailla koko kesä. Ja jos niitä on esim. 5 isoa kantoa niin aika pitkään menee.
Itse havaitsin käsivoimin parhaimmaksi antaa kannon lahota maassa pari vuotta. sit ku kaivaa niin paksutkin juuret on jo pehminny ihan kivasti.
Hi- Liftiäkin käytin apuna. hyvä peli.
Urheilumieltä vaan. Sillon kun käsin niitä kaivoin niin perheelläkin oli yhteistä tekemistä kun isi veivas metallilapiolla ja lapset hiekkalapioilla juurien välejä puhtaiksi hiekasta. Mulla oli sentään hiekkakangas. voisin kuvitella samaa hommaa savimaassa. Huhhuh....
.
SLCK #28
SLCK #28
kannot mäkeen
kandee myös kysellä kanto jyrsintä paikalle lopputulos on siistiä. ei jää kuin helvetillinen kasa haketta ja ei oo koko piha ruvell niikuin kaivurin kanssa on tapana.
täs ois pari numeroo
tapani mäkelä hki.0400462404
antti virkki hml.0400802758
ja homma on hintansa väärrtti.
täs ois pari numeroo
tapani mäkelä hki.0400462404
antti virkki hml.0400802758
ja homma on hintansa väärrtti.