Kyl se on sillein että ennemmin vaijeri katkeaa tai vinssi purkautuu.Kyllähän vinssin 1:40 välitys vähentää kuorman jakolaatikolta aika pieneksi.Itse olen vetänyt kaverin hj61:tä savikosta joka oli sinne vaipunut banjoa myöten.Ensi yritys vinssata ei onnistunut ku´n bj ei pysynyt paikallaan mutta sit bj puskurista kantoa vasten ja liinalla viel kiinni ja eikun vetoja.Epäilin jo jossain vaiheessa että jos koht ei tapahdu jotain joku särkyy.Sokkana on 6mm pultti.Kardaani on kerran särkynyt kun ristikko petti kesken vinssauksen.Sillon katkesi jarruletku ja öljypohja sai kipeetä.Ja kyllähän se on usein niin että heikoin lenkki on vaijeri.
T:Werzu #14
HJ60 vinssin käyttö aloittelijalle
Valvoja: Käyttäjä
AnttiH kirjoitti:Mites muuten, mitä hajoaa, jos räkäsee migillä hieman sokankorviketta ja laittaa sokan tilalle vielä jonkun jämäkän teräsnaulan? Hajottaako vinssin ennenkuin katkee vaijeri, jos joutuu oikein tosissaan piukasta paikasta autoa irrottaan?
Stefa ainakin otta itseensä hitsauksesta?
On kanssa tullut vedettyä pikkumokkia nahkoneen, jo vähän paikat
natisi, mutta kesti silti!
10mm:n vaijeri.
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Liinalla puuhun kiinni vaan ja vetoja, en oo muuta saanu rikki tolla konstilla kun vaijerin. Joskus poikii sokkana toimiva 6mm pultti.AnttiH kirjoitti:Minkäsmoisia kuormia kestää tuo oma kardaani / jakolaatikko vedellä, ennenkuin ampuu? Onko kukaan saanut vinssattua ulosottoa rikki?
Tuli vaan mieleen, kun mun vinssillä tänään kaverin Daihatsua vinssattiin melko v-mäisestä suo-ojasta. Oli niin piukkaan kiinni, että alko tojota liikkua vinssatessa ja tohatsu pysy jumissa, vaikka oli käsijarru päällä, liukas keli antoi myös lisämaustetta. Liinalla vedin lopuks vaan raakaa vetoa, niin alko nouseen. Vinssistä ei ollut tuossa apuja.
1987 LJ70
Kannattaa käyttää lokipyörää/pylpyrää kun kiskoo raskaampia kuormia,sillä säästää verta,hikeä,kyyneleitä,vaijeria........... 

---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa