oikeaoppisesti virta radiolle+muille lisävitkuttimille
Valvoja: Käyttäjä
oikeaoppisesti virta radiolle+muille lisävitkuttimille
Mistä otetaan "oikein" virta radiolle hj 60:ssä, etteivät akut kuormitu epätasaisesti?
Takuulla kysytty ennenkin,,,en löydä vaan tietoa.
Takuulla kysytty ennenkin,,,en löydä vaan tietoa.
Tulee varmaan mieleen ottaa virta toiselta akulta,mutta se on tuhoon tuomittu yritys.
Se akku josta otetaan jonnekkin 12v virta niin kuolee ajan kanssa paljon nopeammin kun toinen.
Ehdottomasti jännitteen alentimella...
Se akku josta otetaan jonnekkin 12v virta niin kuolee ajan kanssa paljon nopeammin kun toinen.
Ehdottomasti jännitteen alentimella...
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Jos poppikoneita haaveilee, niin kannattaa joko ostaa 24V vahvistimet ja 24-12V hakkuri jänniteenalennin joka riittää ohjelma lähtelle
Tai sitten lisätä 12V laturi + akku autoon.
Tuossa jänniteenalentimen kautta kun ottaa virrat mankalle niin on tuo radion muisti ongelma.
Jos alennin on koko ajan kytkettynä niin syö virtaa ja akut parin päivän seisonnan jälkeen tyhjänä. Kanavat pysyvät silloin muistissa.
Jos alennin on päällä vain virtojen ollessa päällä niin mankan muistit menee pimeeks kun sammuttaa auton.
Itse laitoin juuri eilen toyota carinan (TE71) 12V/40A laturin lisälaturiksi HJ60:seen...
Hyvin sopi alkuperäisen laturin yläpuolelle. Hieman joutu kiinnikkeiden kanssa kikkailemaan, että sai kiilahihnan kulkemaan suorassa.
Ja 12V/95Ah akku takapenkin alle.
Nyt pitäisi virta piisata soitella poppia ja huudella laapuhelimella.
Työvalot pitäis siirää vielä 12V puolelle kun kerkii.
Ja tässä ratkaisussa on sitten startti akut aina iskussa
Tai sitten lisätä 12V laturi + akku autoon.
Tuossa jänniteenalentimen kautta kun ottaa virrat mankalle niin on tuo radion muisti ongelma.
Jos alennin on koko ajan kytkettynä niin syö virtaa ja akut parin päivän seisonnan jälkeen tyhjänä. Kanavat pysyvät silloin muistissa.
Jos alennin on päällä vain virtojen ollessa päällä niin mankan muistit menee pimeeks kun sammuttaa auton.
Itse laitoin juuri eilen toyota carinan (TE71) 12V/40A laturin lisälaturiksi HJ60:seen...
Hyvin sopi alkuperäisen laturin yläpuolelle. Hieman joutu kiinnikkeiden kanssa kikkailemaan, että sai kiilahihnan kulkemaan suorassa.
Ja 12V/95Ah akku takapenkin alle.
Nyt pitäisi virta piisata soitella poppia ja huudella laapuhelimella.
Työvalot pitäis siirää vielä 12V puolelle kun kerkii.
Ja tässä ratkaisussa on sitten startti akut aina iskussa

Toi on hyvä systeemi kun halutaan tosi tehokkaat poppikoneet !
Mutta alkuperäinen kysymyshän oli, mistä virta radiolle, jolloin
edullisin ja paras on jännitteen alennin ?
Ei mulla ole koskaan kanavat muistista kadonneet, tai akut tyhjentyneet.
HJ:ssahan on 95-110 Ah:n akut, ei niitä radion tyhjäkäynti virta kuukaudessa
tyhjää ?
Mutta alkuperäinen kysymyshän oli, mistä virta radiolle, jolloin
edullisin ja paras on jännitteen alennin ?
Ei mulla ole koskaan kanavat muistista kadonneet, tai akut tyhjentyneet.
HJ:ssahan on 95-110 Ah:n akut, ei niitä radion tyhjäkäynti virta kuukaudessa
tyhjää ?
________________________
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47