Kuva Kuva

FJ40 projektia

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

moi

Jäin tuossa täysin juntturaan ton mainitsemasi volvon tankki ja mekaaninen vinssi taakse heittoon...?

Oliko ajatuksena että vinssi tulee osin peräloossiin ja tankki sen alle?

Voitko laittaa mittoja volvon tankista?

Ja ei kannata murehtia sitä Läjän akselimenetystä. Miksi vaihtaa vahvempi aavistuksen heikompaan?

Oliko muuten läjässä taka-akselimurikka missä reunassa?

Muuten eiku tahkoamaan projektia kasaan. Ja tee sinne Gallery 2:een kuvakollaashi edistymisestä. Sieltä voi linkittää kuvat vaikka tähän topicciin.

jari
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Jeps, katsastaja sanoi kun käytiin kysymässä tuota LJ akseleiden laittoa FJ:hin ensin että massat riittää, mutta tänään sitten soittikin että LJ:n akseleita ei mitenkään saa FJ:hin laittaa akselimassojen vuoksi. Etuakseli jää uupumaan 150 kg. Eli tämä rojekti kusi tuon kierrejoustuksen ja akselin vaihdon osalta kiville. Liian hyvältähän se kuulostikin ollakseen totta. Onneksi kaveri ymmärsi myös tilanteen ja löytää kyllä akseleilleen uuden ostajan.



Tuli vaan mieleen, että mikset samantien laita volvon porttaaleja, kun
niitä samalla kylällä on myynnissä useita?
Kotiuduttiin viimeyönä ROI:sta, haettiin tänne Tampereelle yksi 303:nen!!!
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jeps, katsastaja sanoi kun käytiin kysymässä tuota LJ akseleiden laittoa FJ:hin ensin että massat riittää, mutta tänään sitten soittikin että LJ:n akseleita ei mitenkään saa FJ:hin laittaa akselimassojen vuoksi. Etuakseli jää uupumaan 150 kg. Eli tämä rojekti kusi tuon kierrejoustuksen ja akselin vaihdon osalta kiville. Liian hyvältähän se kuulostikin ollakseen totta.


no miksi et käytä lj:stä vain pelkkiä jakareita ja tee niihin omiin akseleihin kierrejousitusta??? parempi sekin kuin se soan tekeminen. ja se kitkalukko etuakseliin on vain laittamisen vaiva. ei taida olla paljon hyötyä siitä. enenpi vain haittaa etuakselilla.
Avatar
Hammer__
Viestit: 216
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 12:43 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hammer__ »

Hammer__ kirjoitti:Lisää kysymyksiä. Miten on, pitääkö auto muutoskatsastaa jos sen maalaa toisen väriseksi? Eli tällä hetkellä FJ on haalistuneen vihreä. Tarkoitus olisi maalata se muiden muutosten yhteydessä kirkkaan siniseksi...
Sillä tuota muutoskatsastuksen tarvetta kysyin, koska toiset sanoo, että ei tarvi muutoskatsastaa, toiset taas sanoo että pitää muutoskatsastaa.
#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Avatar
Hammer__
Viestit: 216
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 12:43 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hammer__ »

TOHJ61 kirjoitti:Tuli vaan mieleen, että mikset samantien laita volvon porttaaleja, kun niitä samalla kylällä on myynnissä useita?
Joo, onhan niitä, ne porttaalit on vaan turhan kalliita meikäläisen budjetille tällä haavaa. Jos akseli maksaa 2000 euroa kipale + kaikki muut jutut siihen päälle, niin budjetti karkaa käsistä = konkurssi. Eli kaikkea ei voi saada kerralla. Tälle kesälle porttaalit joudun kyllä unohtamaan. Ehkä joskus sitten.... :roll:
#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Avatar
Hammer__
Viestit: 216
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 12:43 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hammer__ »

SuurSyömäri kirjoitti:moi
Jäin tuossa täysin juntturaan ton mainitsemasi volvon tankki ja mekaaninen vinssi taakse heittoon...?

Oliko ajatuksena että vinssi tulee osin peräloossiin ja tankki sen alle?

Voitko laittaa mittoja volvon tankista?
Tuo vinssin siirto taakse on siis mielessä ehkä ensi talven projektiksi. Tälle talvelle tulee tuo tankki homma. Volvon tankin koko on 80 litraa ja sen pitäisi mahtua taakse sinne palkkien väliin. Muita mittoja ei nyt tähän hätään ole kertoa. Kerron niistä joku päivä lisää kun saa aikaiseksi lähteä mittomaan. Tankki olisi tarkoitus tehdä toiseksi tankiksi ja toteutus polttoaineen liikuttamiseksi on mielessä ollut saman tyyppinen systeemi kuin joissain uazeissa olen nähnyt eli kytkintä kääntämällä voi valita kummasta tankista bensaa otetaan. Mutta katsotaan nyt miten homma toteutetaan...
#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

otahan sitten huomioon siinä tankkihommassa et moottorilta tulee sitten paluuletku myös takaisin tankille ja jos imee toisesta tankista ja paluu on toiseen tankkiin joka on täynä niin voi käydä että sulla valuu pensat yli tankista.
Vastaa Viestiin