BJ-42
Valvoja: Käyttäjä
BJ-42
Joo eli suunnitellaan tommosen Land Cruiserin ostamista.
Merkki on käsittääkseni BJ42LV , ellen pahasti erehdy,
siinä on 3,4 litran diesel ja se on vuosimallia 1982.
Olisi sellasta kysyttävää , että miten siihen löytyy osia?
Ja muutenkin vois joku kertoilla kokemuksia kyseisestä mallista.
Merkki on käsittääkseni BJ42LV , ellen pahasti erehdy,
siinä on 3,4 litran diesel ja se on vuosimallia 1982.
Olisi sellasta kysyttävää , että miten siihen löytyy osia?
Ja muutenkin vois joku kertoilla kokemuksia kyseisestä mallista.
Kyllä toyotalla tuntuu varaosien saatavuus olevan hyvä. Itsellä hajosi fj:stä joulukuun safarilla kytkimen työsylinteri. Toyotan liikkeessä sai heti asiallista palvelua ja pistivät osan tilaukseen. Vähän kyllä mietin sinne mennessä, että mitähän mahtavat sanoa kun johonkin fj:n kaltaiseen harvinaisuuteen käy merkkiliikkeestä hakemassa osia, mutta yllätyin positiivisesti. Tosin tulee kuulemma japanista asti, joten nyt tässä odottelen malttamattomana tuon työsylinterin saapumista. BJ:t taas ovat sen verran yleisempia suomessa, että uskoisin niihin saatavilla olevien varaosien valikoiman olevan reilusti parempi kuin fj:ssä. Myös motonetistä tuntuu löytyvän niin bj:hin kuin fj:hinkin varaosia varsin mukavasti.
Joten osta pois se BJ-42 jos siltä tuntuu. Varmasti teet hyvän valinnan, itse en ainakaan ole katunut hetkeäkään tuon FJ:n hankintaa...
Joten osta pois se BJ-42 jos siltä tuntuu. Varmasti teet hyvän valinnan, itse en ainakaan ole katunut hetkeäkään tuon FJ:n hankintaa...

#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Land Cruiser KDJ95 -00
BJ-42
Siitä autosta tulisi tällainen ns. veturi ja huononpien taivalten auto Lappissa käytettäväksi. Kiinnostaisi miten kyseinen lyhyt malli menee maastossa suht vakio kuosissa ilman mitään korotuksia tai rajumpia alustan muutoksia.
Kiinnostaisi myös tietää miten auto käyttäytyy vähän raskaamman peräkärryn kanssa metsäautoteillä ja vastaavilla.
Ja kiitos vastauksista!
Kiinnostaisi myös tietää miten auto käyttäytyy vähän raskaamman peräkärryn kanssa metsäautoteillä ja vastaavilla.
Ja kiitos vastauksista!

Itselläni on BJ-40, suunnilleen vakiona ja menee kyllä yllättävän pahaan paikkaan. Renkaina 33x12.5 tai 10.5 R15 mutiaiset. Jos haluat vähän pahempaan paikkaan lähteä, niin hanki pohjapanssari (mulla on maksanut hintansa jo monta kertaa)!
Kärryn vedosta mulla ei ole tietoa, mutta jos rengas pitää, niin miksei se kärry siellä perässä keikkuisi. Ja olen ainakin pari kerta bongannut tien päällä BJ:n perässä kohtalaisen kokoisen asuntovaunun!
Jos olet tottunut ajelemaan uudemmalla henkilöautolla, niin varmasti on aikamoinen shokki lähteä BJ:llä tien päälle, mutta on meitä hulluja melko paljon, joilla BJ on (lähes) jokapäiväisessä käytössä.
Kärryn vedosta mulla ei ole tietoa, mutta jos rengas pitää, niin miksei se kärry siellä perässä keikkuisi. Ja olen ainakin pari kerta bongannut tien päällä BJ:n perässä kohtalaisen kokoisen asuntovaunun!
Jos olet tottunut ajelemaan uudemmalla henkilöautolla, niin varmasti on aikamoinen shokki lähteä BJ:llä tien päälle, mutta on meitä hulluja melko paljon, joilla BJ on (lähes) jokapäiväisessä käytössä.

Re: BJ-42
BJ-42:ssa on kuitenkin edessä levyjarrut. Jotta kyllä sillä ajelee. Itse ajelen päivittäiset ajot usein FJ-40:lla ja kyllä sillä pystyy ajamaan ne. Tietysti ajotuntuma on hiukkasen karumpi kuin normaalissa henkilöautossa kun ei ole ohjaustehostintakaan ja rumpujarrut. Noihin tulee tosin muutos omalla kohdalla tässä kevään kuluessa ja muutamaan muuhunkin kohtaan, mutta kaikkeen tottuu...Anonymous kirjoitti:Niin ja onko kyseistä autosta minkäänlaiseen maantiekäyttöön?

#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Land Cruiser KDJ95 -00