Alkuun kokeilin vaika mitä venttilejä.Lopputulos oli joka kerta että toimii huonommin.
Mutta kun toinen letku menee kalvon toiselle puolelle, ja toinen toiselle niin loppu tuloksena on lähestulkoon sama paine molemmilla puolilla, jolloin kalvo työskentelee paine eron vaikutuksesta.
Koska toiminta perustuunee n.karkeasti ottaen siihen että syöttöpumpun sisällä oleva jousi pyrkii työntämään syöttöä koko ajan täysille, jolloin kierrokset pyrkivät nousemaan.Tällöin ilmavirta kaasuläpän luona "ventturi putkessa" kasvaa jolloin se alkaa kehittää alipainetta syöttö pumpulle, ja kalvo vetää syöttöä pienemmälle. Tämä toistuu tuhansia kertoja minuutissa aina koneen kuormituksen mukaan.
Se toinen letku joka tulee sinne kaasu läpän yläpuolelle se on koko aja ns.normaalissa ilmanpaineessa ,ja koska siinä on poraus alun perin ylös,eli ilmavirtaa vastaan päin, ja se tullee kalvon toiselle puolelle,niin ohivirtaavan ilman paine tulee alipaineen kaveriksi jousta vastaan,
eli pienentää syöttöä.
Ja mikä ihmeellisintä tämä tapahtuu myös yli paineessa.Tosin koska ilmaa on on puristettu sitä on enemmän joten "ventturi putken"alipaine efekti on voimakkaampi,ja ohi virtaavan ilman massa on suurempi niin siitä aiheutuu se että pumppu koittaa pienentää syöttöjä ennen aikojaan.
Ja mitä siihen kalvoon tulee niin se oli jo 24 v. vanha ja jos jossain on vielä tuon ikäinen kalvo niin sen joutaa jo puhetakkin.
Tämä ilmenee siten että kun lähdet koeajolle, ja silmä kovana tuijotat ahtopaine mittaria, ja polkaiset kaasua, LÄHTEE mutta hyytyy saman tien,ja paineet laskee,ja tuntuu että ei kule mihinkään.
Itse ratkaisin asian niinkuin ilmeisesti muutkin että kääntää sitä läpän ylä puolella olevaa nippaa , sopiva kohta löytyy kokeilemalla. Lisäksi laitoin syöttöpumppuun jousen alle prikan pänningin lisäämiseksi.Nyt voisi sanoa että on aika käyttö ystävällinen.Niin ja tietysti pumppuun on ruuvattu maksimi syötöt.(koska ilma itessään ei tuo tehoa lisää)
Amerikassa (missäs muullakaan) myytävässä turbo satsissa on sellainen lisäkello joka tulee ilmeisesti siihen pumpulle jousen kaveriksi , eli kun kun paine nousee niin kello painaa lisää syöttöä. Ja näin kompensoi em. ilmiöitä.Mutta kun rahaa on käytössä yhtäpaljon kun kielitaitoakin niin täytyy koittaa pärjätä omalla mielikuvituksella.
Miulla on myös väli jäähytin oottamassa asennusta, mutta en ole varma onko siitä kovin paljon hyötyä ennen kuin koneeseen saa lisää polttainetta.
En väitä että edellä mainittu tarina perustuisi mihinkään faktaan,vaan se perustuu siihen että asiaa on mietitty yön pimeinä tunteina,ja sunnuntai aamuisin mielen ollessa luovimmillaan. Sitten se on toteutettu kun on ollut sopivasti vapaata, ja päätä lyötiin seinään noitten syötön säätöjen kanssa suht tarpeeksi.
Mutta auto on jokapäiväisessä työmatka ajossa,ja toimii kuin kello.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...