HDJ:n vaihteisto ja HJ:n jakari?
Valvoja: Käyttäjä
HDJ:n vaihteisto ja HJ:n jakari?
Tietääkö kukaan sopiiko HDJ:n vaihteisto HJ:n jakolaatikkoon mitenkään? Tai kai se mitenkään sopii, mutta kuinka iso muutostyö siinä on?
Vielä tarkennuksena, että lähinnä kiinnostaa tuo A442 automaattilaatikon ja HJ:n jakolaatikon sovitus.
Vastauksia arvostetaan.
Vielä tarkennuksena, että lähinnä kiinnostaa tuo A442 automaattilaatikon ja HJ:n jakolaatikon sovitus.
Vastauksia arvostetaan.
En ole kuullut että kävisi, voisi olla aika suosittu temppu.
En muista miltä HDJ:n jakolaatikko näyttää, mutta etkö saisi sitä samaan kauppaan? Ellen väärin muista on J8:ssakin banjot oikealla puolella ja koska automaatti tuskin on saman mittainen kuin HJ:n laatikko, pitäisi kardaaneille kuitenkin tehdä jotain. Vai meinasitko ottaa HDJ:n koneen tai siirtää HJ:n koneen kannakkeita vaihdon yhteydessä?
Australiasta saa muuten muutossarjoja joilla saa HDJ:n jakolaatikon kytkettäväksi (2H-4H) niin että voi ajaa napalukot auki.
Voi hyvin olla että jonkunlainen yhteys koneistuspajaan olisi hyväksi jos tuollaista suunnittelee.
En muista miltä HDJ:n jakolaatikko näyttää, mutta etkö saisi sitä samaan kauppaan? Ellen väärin muista on J8:ssakin banjot oikealla puolella ja koska automaatti tuskin on saman mittainen kuin HJ:n laatikko, pitäisi kardaaneille kuitenkin tehdä jotain. Vai meinasitko ottaa HDJ:n koneen tai siirtää HJ:n koneen kannakkeita vaihdon yhteydessä?
Australiasta saa muuten muutossarjoja joilla saa HDJ:n jakolaatikon kytkettäväksi (2H-4H) niin että voi ajaa napalukot auki.
Voi hyvin olla että jonkunlainen yhteys koneistuspajaan olisi hyväksi jos tuollaista suunnittelee.
Tää nyt on vaan visiointia, ilman todellisia toteutus mahdollisuuksia (vielä). Ajatuksena oli vaihtaa HDJ:n kone ja laatikkopaketti HJ:hin. Jakolaatikon ajattelin säilyttää juuri tuon jatkuvan nelivedon pelossa, mutta sitäkin voi siis näpelöidä...
HDJ:n koneessa kiinnostaa lähinnä se että siihen saa neliventtiili kantta, ja eikös ihan uusimmissa koneissa oo commonrail ruiskutus?
Tämmösiä virityksiä, ehkä joskus myöhemmin ihan tosissaankin...
HDJ:n koneessa kiinnostaa lähinnä se että siihen saa neliventtiili kantta, ja eikös ihan uusimmissa koneissa oo commonrail ruiskutus?
Tämmösiä virityksiä, ehkä joskus myöhemmin ihan tosissaankin...
Neliventtiilikansi on dieseleissä kai lähinnä markkinointiosaston vaatimaa humpuukia, välijäähdyttimellä ja pienellä "säädöllä" uusimpien cruisereiden 204 hv on irroteltu. Ei kai missään 1HD-T/FTE:ssä ole common railia, sehän on lähinnä noissa kolmelitraisissa, onko se sitten 1KZ-TE tms. Vai oliskohan kun on kuitenkin sähköohjaus... jakajapumppu minusta niissäkin on. Pitääpä selvittää.
Jep, Toyotan sivuilta:
Polttoainejärjestelmä: Elektronisesti ohjattu suoraruiskutus, turboahdin ja välijäähdytin
Eli ei puhuta yhteispainehässäkästä mitään.
Hyvä kone se kai silti on, vaikka jakopää onkin kuminauhalla.
Jep, Toyotan sivuilta:
Polttoainejärjestelmä: Elektronisesti ohjattu suoraruiskutus, turboahdin ja välijäähdytin
Eli ei puhuta yhteispainehässäkästä mitään.
Hyvä kone se kai silti on, vaikka jakopää onkin kuminauhalla.
Juu, kyllä mä nyt ensin katon mitä tosta 12H-T koneesta saa irti, ennen kuin lähen vaihtamaan. Se neliventtiilikansi kiinnostaa lähinnä teknisen hienoutensa takia, hyöty on sitten kyseenalainen käsite... Ja kyllähän sen Commonrail:n tohon 12H-T koneeseenkin saa laitettua, vaatii vaan vähän enemmän rakentamista
Ja vielä joskus tulevaisuudessa sähköhydrauliset venttiilit... Mutta siihen menee vielä 10 vuotta.

Ja vielä joskus tulevaisuudessa sähköhydrauliset venttiilit... Mutta siihen menee vielä 10 vuotta.