Kuva Kuva

HJ 61:sen turbosta ?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Viitapiru
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 6:49 am
Paikkakunta: Lahti

HJ 61:sen turbosta ?

Viesti Kirjoittaja Viitapiru »

eli olisko kellään tietoa minkä kokoisella kompressorisiivellä ja turbiinisiivellä tuo on varustettu.ilmeisesti ko ahdin on garrett t04 merkkinen ja mallinen?
tämä kaikki siksi että varaston hyllyllä näyttäisi olevan ylimääräinen t04 ahdin,joka on peräisin vähän ajetusta isohkosta traktorista ja ajatuksena oli verrata noita keskenään purkamatta omaa ajopeliä.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

61 ahdin vastaa kooltaan t03 garrettia, ei ole kyllä irtonaisena yhtään.
NymiS
Viestit: 271
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 11:34 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Eikös se alkuperäinen mutka ole CT26?
TO4 olisi ilmeisesti jo sopivan kokoinen mutka :)
Varsinkin coolerin kanssa.
Viitapiru
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 6:49 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Viitapiru »

eli jos hj 61:sen mutka olis sama kuin celicassa speksit olisi tällaiset-Turboahdin Toyota ct 26
Celicasta. Hukkaportti.
Imu 43 mm.
pako 52mm
voisko joku vahvistaa tiedon paikkansapitävyyden,eli onko sama mutka kuin hj61:sessä??

Pro Turbon sivustojen perusteella speksit to4:selle
kompressori 59 mm
turbiini 65 mm

täytyy vielä tarkastusmitata tuo oma to4 fööni ja ryhtyä miettimään
minkälaisia ominaisuuksia sillä saavutetaan alkuperäiseen ct26:seen nähden.
ostolistalla olisi hj61:seen sopiva cooleri eli saa tarjota...
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Kyllä HJ61:n alkuperäinen ahdin on Toyotan oma CT26 yksireikäisellä hukkaportilla. Celican CT26:ssa (ainakin tuossa joka minulla on) on kaksireikäinen hukkaportti, eli pakopesä on ainakin eri. Myös ahdinsiipi on silmämääräisesti selvästi erilainen. Minulla ei ole tietoa virtausarvoista, ja tehdas ei kai ole niitä koskaan julkaissut.

HDJ:ssä on CT26 yksireikäisellä hukkaportilla ja se on ehkä samanlainen kuin HJ61:ssä. Kaikki nämä on vesijäähdytettyjä, mutta CT26:tta on tiettävästi ollut myös ilman vesijäähdytystä.

Timop
TP
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Jep, mitä itsekin olen lueskellut niin nuo CT-26- ahtimet taitavat olla erilaisia kaikissa moottorimalleissa joihin niittä on tehtaan toimesta laitettu.
Viitapiru
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 6:49 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Viitapiru »

tuntuu olevan tieto tiukassa kun vesijärven autossakaan eivät osanneet sanoa kuin ko mutkan hinnan.
koko ahdin 2100€
akseli siipineen tiivistesetin kera 600€
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tuolla luulis olevan tietoa, soittamalla varmaa selviää

http://www.professionalmotor.fi/index.php
cruiser61
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Elo 10, 2005 10:39 am

Viesti Kirjoittaja cruiser61 »

Garrettin T04 ahtimia löytyy hyvin paljon eri kokoisia ja erillaisilla kompressoreilla ja pakopesillä. Ei voida yleistää että t04 imu on esim.55 mm ja pako 62 mm. Kysymällä turbo firmoista, saa varmasti sopivan korvaus turbon alkuperäisen tilalle hivenen kohtuulisempaan hintaan kuin tuo 2000 egee.
Jäsen #265
HJ 61 vm.88 33"x12,5" Huoltoauto
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kysyppä cooleria tuolta, ovat ainakin laittaneet muutamia puh. 0503424766
Vastaa Viestiin