
nelikko ei lähde pois päältä
Valvoja: Käyttäjä
nelikko ei lähde pois päältä
eli -88 hj 61 nelikko ei suostu lähtemään pois päältä. auto on ollu mulla vasta pari kuukautta ja yllätys yllätys tasauspyörästön lukkojen vivut olivat jumissa, muutaman päivän välein kun ruikki crc:tä niin viimenään alko vivut liikkumaan, mut nyt ei lähe neliveto pois päältä? Mad-Mikella oli joskus sama ongelma just lukkojen herkistelyjen jälkeen, selviskö/korjaantuko vika? olisko tolla lukkojen käytöllä jotain osuutta asiaan (siis en ole yrittänyt poistaa nelivetoa tasauspyörästön lukot päällä). kerrataanko vielä mitä pitäis tarkistaa jos vika olisi siellä alipaine puolella? ennen lukkojen toimimaan alkamista nelikko on menny päälle ja pois ihan niinku pitääkin, tosin nyt olin ajannu jo jonkun aikaa nelikko päällä. sit ihan toinen juttu, JAWA kirjotti joskus et ei pidä olla huolissaan vedenerottajan sijoittamisesta konehuoneeseen (=ylemmäs kuin polttoaineputkiston alin kohta) ja kehoitti lukasemaan ohjekirjaa, mulla ei ole ohjekirjaa voisiko joku vihjasta et miks se vesi nousis sinne vedenerottimelle asti
? tosin mulla se jo siellä on ja nyt kiinostais onko se ihan oikeassa paikassa.


Terve !
Mulla on samaa vikaa BJ-75:ssa , nappinelivedon alipainepuolella hässäkkää.....
Ainakin kaikki letkut pitää uusia , toivottavasti sitten alkaa pelaan !!!
tuo relehässäkkä saattaa olla Toyotan hinnat tuntien melkoisen kallista uusia.
Testaus onnistuu letkuja irrottamalla ja sormin( tms.) toteemalla tuleeko laatikolle alipaine . Jos tulee niin sitten putket ristiin lootalla, niin selviää onko kalvo ehjä .
Oikaskaa jos olen väärässä......
no niin. vika selvisi ja oli siellä alipaine putkistossa, siellä kun menee vuoron perää pätkä letkua ja pätkä putkea niin ne alimmat putken pätkät olivat senverran ruostunnu et veti ilmaa välistä. poistin ko. putket käytöstä ja laitoin uudet vähän pitemmät letkut ja nyt pelaa
kokeilin myös että kytkeekö lukot nelikon päälle ja ei kytke mut kiitoksia antsalle vaivannäöstä. osaisko joku vielä perustellusti kertoa onko konehuoneen tulipellissä oleva veden erotin ok paikassa vai ei.

Niinoh, dieselhuolto ei kertonut yhtään syytä miksi se ei voisi olla siinä. Entisessä työkalussani JCB maansiirtokoneessa erotin oli vielä korkeammalla polttoainelinjassa. Runkotankki suoraan alla eli pystysuoraa nousua reippaasti. Jos joutui tilatankeista työmaalla tankkaamaan niin kosteutta tuli mittaritankkausta enemmän. Punaisessa löpössä helposti näkyi vesiraja pohjalla.
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
#241